نکاتی برای نگهداری بهتر موهای شما

خرید ادکلن

هر مويي به طور طبيعي سالم و زيباست، ولی فعاليت‌های روزمره،رنگ موها، آلودگی‌ها، استرس‌ها و پرتوهای ماورا بنفش نور خورشيد (از طريق ايجاد راديكال‌های آزاد) موجب تخريب ساختمان مو و مخصوصا ريشه موها می ‌شوند.

در این با نکات نگه داری درست و اشتباه مو آشنا میشوید:

موهایتان را کمتر شانه بزنید.
حرف هایی که می گویند تعداد تار موهایی که هر روز از سر می ریزد، به طور مطلق و همیشه صد تار مو است را باور نکنید. درست است که همواره و در هر روز تعدادی از تار موهای ما می افتد، اما تعداد و شدت آن را ما خودمان تعیین می کنیم، برای مثال شانه زدن و مخصوصا استفاده از برس یکی از کارهایی بسیار موثر در افزایش شدت ریزش مو است.
وقتی موهایمان را شانه می زنیم، بخشی از ریزش مو طبیعی است. درست است به طور معمول می توان گفت هر فردی در بهترین شرایط سلامت پوست و مو روزانه 50 تا 100 تار موی خود را از دست می دهد. اما برای داشتن ریزش موی طبیعی از شانه هایی که نوک های گرد و نرم دارند استفاده کنید و فراموش نکنید که هرگز موهای خیس خود را شانه نزنید.
استفاده نکردن از آب داغ
لازم است بدانید آب داغ با از بین بردن روغن طبیعی موجود در سطح موها، باعث کدر شدن و از بین رفتن درخشندگی موها می شود. بنابراین شستن سر با آب بسیار گرم و در دفعات مکرر به راحتی باعث از بین رفتن درخشندگی طبیعی موها خواهد شد.
اما منظور ما این نیست که شما باید حمام آب سرد داشته باشید و یا خیلی دیر به دیر حمام کنید. بلکه توصیه ما این است که از آب ولرم برای شستن موها در حمام ها استفاده کنید و فراموش نکنید که پوست سر خود را آرام بشویید.
مراقبت از موها با پروتئین
اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که همواره از وسایل برقی و داغ مانند اتوی مو، بابلیس و هر وسیله دیگری برای موهای خود استفاده می کنید، و یا از آن دسته افرادی هستید که به طور مکرر موهای خود را رنگ یا فر می کنید، باید بدانید که همواره در حال تخریب و آسیب زدن به لایه پوشش دهنده و بیرونی موهای خود هستید.

 

تقویت موی نازک با سیلیکون
موی نازک و مرده شکایت شایع زنان است ، حالت دهنده های مختلف فقط موها را نرم می کنند . بهترین راه استفاده از محصولاتی است که حاوی سیلیکون است . این مواد تار های نازک مو را با یک غشاء نازک می پوشانند و موجب پر پشت شدن مو ها می شوند و از چرب به نظر رسیدن موها جلوگیری می کنند. اثر سیلیکون بر روی مو حتی بعد از شست و شوی هم باقی می ماند .


از مدل هایی که به موی شما آسیب می رساند پرهیز کنید
توصیه می شود بیش از سه ماه از اکستنشن استفاده نکنید . دم اسبی کردن و بافتن بیش از حد مو ها باعث شکننده شدن مو می شود .
هنگامی که مو خیس است شکننده تر است بنابراین از بستن مو در این حالت باید اجتناب کرد .
از تغییر رنگ موی ناگهانی دوری کنید
ممکن است فردی موهای تیره داشته باشد و تمایل به بلوند کردن موهای خود داشته باشد و یا این که فرد با موهای بلوند است و تمایل به داشتن موهای سیاه دارد. باید توجه داشت که تغییر رنگ ناگهانی موها آسیب زیادی به مو وارد می کند .برخی از متخصصان بر این باورند که تا سه درجه تیره یا روشن کردن رنگ مو ، آسیب کمتری را به مو وارد می کند .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.