کوچک کردن ران و باسن

تناسب اندام با خوراکی مناسب ( غذاهایی برای کاهش وزن و تناسب اندام ) - سیب

خرید ادکلن

چرا ران هاي من چاق مي شوند؟

در زنان، چربي در اندام هاي تحتاني بدن ذخيره مي شود تا اندام هاي تناسلي را در برابر ضربات محافظت كند. پس از يائسگي، تراكم چربي در قسمت هاي بالاي بدن و كمر بيشتر شده و بدن حالت مردانه مي گيرد.
خصوصيات ژنيتيكي افراد بر محل ذخيره چربي اضافي بدن موثر است. براي مثال اگر خانم هاي خانواده ما در قسمت ران چاق مي شوند، ما نيز در معرض چاقي ران هستيم، درست همانطور كه خصوصيات اسكلتي را از خانواده به ارث مي بريم.
حتي اگر ژن چاقي ران در ما وجود داشته باشد، ولي خود چربي را كه به ارث نمي بريم! يعني بايستي با دريافت كافي و مناسب مواد غذايي و انجام فعايت بدني ، از بروز چاقي و تجمع چربي اضافي در بدن جلوگيري كنيم.

دليل اصلي چاق شدن ران ها چيست؟

دليل اصلي چاق شدن ران، شكم و هر جاي ديگر بدن، نحوه غذا خوردن ما است. به خاطر داشته باشيد با پرخوري و عدم فعاليت بدني، مواد غذايي اضافي به صورت چربي در بدن ما انباشته مي شوند و دچار چاقي و اضافه وزن مي شويم. پس تنها راه خلاص شدن از اين چربي ها اضافي، تغيير عادات غذايي غلط و كمتر خوردن است، مخصوصاًمصرف كمتر چربي . به اين صورت كه چربي هاي اشباع مثل روغن نباتي جامد، كره و چربي گوشت را به مقدار خيلي كم مصرف كنيد. از خوردن غذاهاي پرچرب و سرخ شده مثل انواع ساندويچ هاي سوسيس و كالباس سس دار، پيتزا ( مقدار زيادي پنير پيتزا دارد) خودداري كنيد.

همچنين از خوردن تنقلات و مواد غذايي كه داراي انرژي بالا و مواد مغذي كم هستند ، پرهيز كنيد. در عوض در برنامه غذايي روزانه خود از انواع ميوه ها و سبزي ها به مقدار فراوان ، لبنيات كم چرب و مقادير كافي نان، برنج ، غلات، حبوبات، تخم مرغ و گوشت ( اگر مرغ و ماهي باشد خيلي بهتر است) استفاده كنيد.

علاوه بر رعايت غذايي، بايستي به طور منظم و مداوم فعاليت بدني داشته باشيد. به طور مثال روزي نيم تا يك ساعت پياده روي كنيد. يا اينكه در يك كلاس ورزشي ثبت نام كرده و يا خودتان در منزل به تنهايي يا همراه با برنامه هاي ورزشي راديو و تلويزيون نرمش كنيد.

sport

کاهش وزن عمومی بدن

بله، احتمالاً حدس می زدید. اگر می خواهید باسنی خوش فرم و زیبا داشته باشید، باید چربی هایی که احاطه اش کرده است را از بین ببرید. این هم مثل هر ماهیچه دیگر بدن است. اگر می خواهید تفکیک و شکل آن مشخص شود باید لایه چربی روی آن را آب کنید. اینجا نمی خواهیم به بررسی این بپردازیم که اصلاً باسن بزرگ زیباست یا کوچک. هر دو آنها زیبایی خودشان را دارند. این مقاله مربوط به کسانی است که می خواهند چربی باسنشان را آب کنند و ما فقط روی این تمرکز می کنیم.
نکته ای که باید مثل همیشه متذکر شویم این است که شما نمی توانید فقط چربی یک قسمت خاص از بدنتان را آب کنید. اگر می خواهید باسنی خوش فرم داشته باشید باید چربی همه بدنتان را پایین بیاورید.

برای کاهش سریع چربی به سه چیز نیاز دارید:

  1. رژیم غذایی مناسب
  2. تمرینات بدنسازی
  3. تمرینات ایروبیک یا هوازی

برای کاهش وزن باید بیشتر از آنچه که مصرف می کنید، کالری بسوزانید. این را با بالا بردن متابولیسمتان با خوردن غذاهای مناسب و انجام صحیح تمرینات هوازی می توانید تقویت کنید.

۲ – تمرینات شدید کاردیو ( هوازی )

تا به حال یک فوتبالیست یا دونده را دیده اید که باسن زشت و چاق داشته باشد؟ مطمئناً اینطور نیست. این افراد آنقدر می دوند و حرکات مخصوص باسن انجام می دهند که دیگر چربی روی باسنشان نمی ماند. اگر شما هم می خواهید باسنتان را شکل دهید باید همان کارها را انجام دهید.
بهترین نوع تمرینات هوازی مناسب برای باسن، نوع هوازی شدید است. دویدن روی کوه، حرکات لانگز، اسکوات با پرش و امثال آن. می بینید وقتی شیب سطح را افزایش می دهید یا ورزش هوازی می کنید که باعث می شود بیشتر از حد معمول خم شوید، از عضلات باسنتان استفاده بیشتری می شود. پس اگر می خواهید باسنتان را شکل دهید باید سخت ترین نوع تمرینات هوازی را انتخاب کنید.

۳ – تمرینات بدنسازی

تمرینات بدنسازی برای باسن آنقدرها هم سخت نیست اما ضروری است. تمرینات بدنسازی نه تنها به عضلات باسنتان فرم می دهد بلکه متابولیسم بدنتان را هم بالا می برد و درنتیجه کالری و چربی بیشتری می سوزانید و در طول روز کالری کمتری جذب می کنید. همه اینها برای شکل دادن به عضله مورد نظرتان عالی است.
بهترین تمرینات بدنسازی مخصوص باسن:
همانطور که گفتیم، اضافه کردن استقامت به حرکات عادی بهترین ایده ممکن است. در زیر به بهترین تمرینات بدنسازی مخصوص باسن اشاره می کنیم:

  1. اسکوات با هالتر یا دمبل: این حرکت آنچنان روی پایین تنه تان کار می کند که حسابی به درد و سوزش می افتد. این حرکت خیلی سریع نتیجه می دهد.
  2. لانگز با وزنه: اگر زانو درد دارید این حرکت را انجام ندهید، در غیر اینصورت حرکتی بسیار عالی برای شکل دادن به عضلات باسن است.
  3. استپ با وزنه: ابتدا با وزنه سبک شروع کرده و کم کم آنرا سنگین تر کنید.
  4. دویدن روی کوه: یکی از بهترین و محبوب ترین حرکات است.
  5. دستگاه پرس پا: این دستگاه بدنسازی اغلب کمتر توسط خانم ها در باشگاه استفاده می شود. با کمک این دستگاه و با استفاده از وزنه های سنگین می توانید خیلی خوب روی عضلات باسنتان کار کنید.

اینها نمونه هایی از بهترین حرکات بدنسازی مخصوص باسن بودند که برایتان عنوان کردیم. اگر همین پنج حرکت را هم به خوبی انجام دهید مطمئن باشید که نتیجه عالی نصیبتان خواهد شد.

رژیم غذایی :

اکنون می خواهیم غذاهایی که موجب سوختن چربی ها خصوصاً چربی های ران و پهلو می شوند را معرفی کنیم:

ajil

1-  دانه های روغنی

مانند بادام- بهتر است بادام با پوست مصرف شود و حتماً می دانید که در مصرفتان نباید زیاده روی کرد. این دانه ها می تواند به عنوان جایگزین مناسب برای میان وعده های شما باشد. این دانه ها علاوه بر اینکه باعث کاهش میان وعده های مضر و چاق کننده می شود باعث فرآیند سخت شدن عضلات می شود.

egg

 

 

2-  تخم مرغ

هرچه را راجع به تخم مرغ شنیدید، فراموش کنید. خوردن هر از چندگاهی قرار دادن تخم مرغ به عنوان صبحانه ترجیحاً یا نهار و شام می تواند به سوختن چربیها و ساختن عضلات کمک فراوانی کند.

badom

 

 

3-  کره بادام زمینی

تا زمانی که در مصرف کره بادام زمینی زیاده روی نکنید می توانید به عنوان یک ماده خوب غذایی در رژیم غذایی شما قرار بگیرد. این ماده باعث افزایش سوخت و ساز می شود که همانطور که می دانید این هورمون باعث سوزاندن چربیها و ساخت عضلات و سفت شدن بدن می شود. همچنین پروتئین کافی را در اختیار بدن برای عضله سازی در اختیار بدن قرار می دهد و می تواند جایگزین خوبی برای انواع تنقلات مضر مانند انواع شیرینی و شکلات شود.

giri

4-  گریپ فروت :

گریپ فروت میوه ای است که برای سوزاندن چربیها بسیار عالی است. این میوه از راههای زیادی به بدن شما سود می رساند. گریپ فروت می تواند میزان انسولین را کم کند و باعث تنظیم و بالا رفتن متابولیسم می شود. همچنین این میوه قند خون را تنظیم می کند و از این طریق به سوزاندن چربی کمک می کند.

fish

5-  ماهی

ماهی های روغنی یا همان ماهی های سرشار از امگا3 مانند ماهی سالمون و ماهی تن تازه می تواند در فرآیند سوزاندن چربیها بسیار موثر باشد. پروتئین های موجود در این ماهی ها می تواند باعث سیر نگه داشتن شما برای مدت طولانی تر شود و تمایل شما را به میان وعده ها و نا خنک زدن کم می کند. همچنین این ماده ی غذایی می تواند توانایی بدن شما را در سوزاندن چربیها بالا ببرد.

jo

 

 

6-  غلات کامل

مصرف به اندازه نانهای کامل (حاوی سبوس) و برنج قهوه ای می تواند در سوزاندن چربیها بسیار موثر باشد اما باید در نظر داشت مصرف بیش از حد آنها می تواند چربی زیادی در بدن شما ذخیره کند.

hob

 

 

7-  انواع بنشن (حبوبات)

این مواد برای هر رژیمی ضروری است. باعث سفت شدن عضلات، سوزاندن چربیها می شود و همچنین باعث راحت تر شدن و تنظیم روند هضم می شود.این مواد در عضله سازی بسیار موثرند. این مواد غذایی در هنگام ورزش کردن بسیار مفیداند.
برای آب شدن چربی های ران و پهلو لازم نیست چیزهایی را بخورید که احتمالا از خوردن آن ها طفره می روید؛ اتفاقا برعکس تمام این مواد غذایی بسیار خوشمزه اند اما در نظر داشته باشید که در کنار خوردن این مواد غذایی و قرار دادن این مواد در رژیم غذاییتان ورزش منظم و سبک برای هر چه سریعتر رسیدن شما به هدفتان که همان داشتن اندامی سفت و زیباست ضروری است.

گردآورنده : بی جامه

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.