اسکراب قهوه و نمک دریایی

خرید ادکلن

برای درست کردن این اسکراب هم می توانید از پس مانده های قهوه استفاده کنید و هم قهوه تازه دم کنید و سپس آن را با ماسک و نمک دریایی ترکیب کنید. قهوه یک نوشیدنی عالی است و کافئین آن می تواند به عنوان یک محصول زیبایی برای سلامت و ظاهر عمل کند.

فواید قهوه و نمک دریایی

این ترکیب دانه دار و اسکراب قوی خاصیت ضد باکتری و تحریک کننده برای پوست دارد که به از بین بردن موارد زیر کمک می کند:

  • تمام آلودگی ها و سلول های مرده.
  • سلول های خشک و پوسته پوسته سطح پوست صورت
  • آکنه ها و جوش های سر سیاه
  • گردش خون را بالا می برد و سفتی و قابلیت ارتجاعی پوست را تقویت می کند.

این اسکراب خاصیت تقویت کننده و جوان سازی برای پوست دارد. بنابراین می توانید خستگی و گرفتگی پوست صورت را با این اسکراب خانگی از بین ببرید و به پوست حس تازگی و آرامش بدهید.

اگر پوست حساس و ملتهب دارید هنگام استفاده از این اسکراب بسیار مراقب باشید. در این صورت می توانید نمک دریایی را حذف کنید و به جای آن از خامه ترش یا ماست استفاده کنید.

روش تهیه اسکراب قهوه در خانه

مواد لازم:

  • ۱ قاشق غذاخوری قهوه
  • ۱ قاشق غذاخوری نمک دریایی
  • ۱ قاشق غذاخوری خامه ترش یا ماست

ابتدا قهوه را به مدت ۱۰ دقیقه دم کنید. سپس بگذارید سرد شود و آبکش کنید. نمک و ماست یا خامه ترش را به پودر قهوه اضافه کنید.

اسکراب قهوه و نمک دریایی

پوست صورت را کمی مرطوب کنید و پوست را با حرکت دایره وار به مدت چند دقیقه با اسکراب ماساژ دهید. با این کار تمام سلول های مرده از بین می روند و پوست نرم و شفاف می شود.

اسکراب قهوه و نمک دریایی

پوست صورت را به جز اطراف چشم ها ماساژ دهید.

اسکراب قهوه و نمک دریایی

بسیار مراقب باشید چون زیاده روی در این اسکراب ممکن است باعث التهاب شود. بلافاصله صورت را با آب گرم بشوئید و در آخر لوسیون مخصوص استفاده کنید. باز هم تاکید می کنم اگر پوست حساسی دارید این اسکراب را بدون نمک دریایی استفاده کنید.ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.