اصول چیدمان میز کار

اگر به گیاهان علاقه دارید، حتما یک یا چند گیاه کوچک روی میز کارتان بگذارید

خرید ادکلن

چیدمان میز کار یکی از مواردی است که در کار کردن شما مستقیما تاثیر دارد. با خواندن این مقاله با یک سری اصول ساده و مهم در چیدن میز کار آشنا می شوید.
میز کارتان را اینگونه بچینید تا از کار کردن لذت ببرید
بهترین کسی که می تواند میز کارتان را طراحی کند خود شما هستید، زیرا می دانید نوع کارتان چیست، چه وسایلی لازم دارید و با چه نوع چیدمانی برای کار کردن راحت هستید. با در نظر گرفتن چند نکته می توانید میزتان را طوری طراحی کنید که با آرامش و زیبایی بیشتری به کارهایتان برسید.

چیدمان میز کار, اصول چیدمان میز کار
اگر به گیاهان علاقه دارید، حتما یک یا چند گیاه کوچک روی میز کارتان بگذارید

این که چه وسیله ای کجا قرار بگیرد به نوع کار شما بستگی دارد. قبل از طراحی میزتان یک فهرست از وسایلی که برای کار روزانه احتیاج دارید، تهیه کنید تا چیزی از قلم نیفتد. سپس آ ن ها را روی میزتان بچینید. سعی کنید فقط وسایل ضروری روی میز شما باشند.

مرکز میز مهم ترین قسمت میز است، با توجه به نوع کارتان و وسایلی که استفاده می کنید، سعی شود پرکاربردترین وسیله در قسمت وسط میز قرار گیرد.

یکی از وسایلی که خیلی ظاهر میز را شلوغ نشان می دهد و  نظم میز را به  هم می ریزد، سیم ها هستند. سعی کنید آن ها را کاملا از دید مخفی و یا همه آن ها را در یک قسمت متمرکز کنید.
[irp]
البته بعضی از این کابل ها ممکن است طی روز لازم باشند و باید نزدیک شما قرار بگیرند، برای این که راحت تر به آن ها دسترسی داشته باشید و همچنین نظم میز به هم نریزد از گیره های برگه استفاده و به میزتان وصل کنید.

سعی کنید حس انباشتگی منتقل نشود و تا حد امکان ظاهر میز را ساده و زیبا طراحی کنید تا با آرامش به کارهایتان برسید. یک فضای کاری شلوغ باعث می شود تمرکز شما روی کارتان کم شود.

اگر به گیاهان علاقه دارید، حتما یک یا چند گیاه کوچک روی میز کارتان بگذارید، گیاهان ارتباط فرد را با دنیای طبیعی حفظ می کنند و باعث آرامش می شوند. همچنین رنگ سبز طبق گفته روانشناسان خلاقیت را تقویت می کند.

عوامل گوناگون محیطی و اصول ارگونومیک نیز در طراحی محیط و میز کار اهمیت دارند. نور یکی از مهم ترین عواملی است که باید به آن توجه کنید، سعی شود میزتان نزدیک پنجره باشد، نور کافی در بهبود کارها تاثیر زیادی دارد و به زیبایی میزتان می افزاید.

همچنین اندازه و ارتفاع میز باید متناسب با قد و صندلی فرد انتخاب شود.

[irp]

تمیزی میز تاثیر زیادی بر عملکرد کاری ما دارد. قبل و بعد از کار حتما با یک دستمال روی میزتان را پاک کنید.

برای یادداشت کردن کارهایتان جایی برای گذاشتن یک دفترچه کوچک قرار دهید. همچنین می توانید برای نوشتن کارهای ضروری همان روز، از برچسب های رنگی شاد استفاده کنید.

در طراحی میز باید به زیر میزتان نیز توجه کنید، آنجا محل قرار گرفتن سیم های وسایل برقی شما هستند، اگر تعداد آن ها زیاد است  برای این که فراموش نکنید کدام کابل برای کدام وسیله است، می توانید روی آن ها علامت بگذارید و یا با نوارهای رنگی آن ها را از هم جدا کنید.

منبع : khorasannews

لینک کوتاه : https://www.bijame.com/?p=6517

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.