بررسی علت و ازبین بردن موهای زائد بدن با روشی طبیعی

خرید ادکلن

مشکل رشد موهای زائد در زنان که از نظر علمی هیرسوتیسم نامیده می شود از حدود سن بلوغ شروع شده و محدوده به وجود آمدن آنها در سراسر صورت ، گردن ، قفسه سینه،پشت ، بازو و پا قرار دارد و این رشد مو در گروه سنی بین 18 تا 45 سال بیشتر است مشاهده میشود .

دلیل رشد بیش از حد مو افزایش سطح هورمون های مردانه در خون ،آندروژن است.اگرچه همه زنان آندروژن تولید می کنند اما افزایش بیش از حد سطح آن منجر به هیرسوتیسم می شود.
 از بین بردن موی زائد
بیشتر پرموئی‌ها ریشه بیماری ندارند
رئیس پژوهشکده علوم غدد درون‌ریز و متابولیسم با بیان اینکه بیشتر پرموئی‌ها ریشه بیماری ندارند، افزود: در این زمینه بهترین راه تشخیص، مرتب بودن پریود ماهیانه در زنان است. اگر این گونه باشد مشکل پرموئی به علت اختلالات هورمونی نیست. در برخی موارد نیز پرموئی جنبه ارثی داشته و به صورت خود ساختاری مشکل در ریشه موها وجود دارد، در این حالت به دلیل دارابودن گیرنده‌های قدرتمند در ریشه، علی‌رغم منظم بودن پریود ماهانه، پرموئی ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه می‌توان با در نظر گرفتن شرایط فرد، از جمله متأهل یا باردار بودن و از طریق روش‌هایی آن را کاهش داد، ابراز کرد: داروهایی هستند که ریشه مو را کنترل و شدت رشد مو را کم می‌کنند و معمولاً موها از طریق این داروها کاملاً از بین نمی‌روند، اما با استفاده از لیزر می‌توان آن را کاملاً از بین برد که البته باید به صورت مداوم انجام شود.

سفیدی مو از عوارض پرکاری تیروئید است
رئیس پژوهشکده علوم غدد درون‌ریز و متابولیسم در ادامه با تأکید بر اینکه گاهی اوقات پرکاری تیروئید در سفید شدن مو نیز دخالت دارد، اظهار کرد: ولی معمولاً این اثر خیلی شناخته شده نیست، چرا که بعد از شناسایی و درمان این بیماری مشکل فرد برطرف شده و پرکاری تیروئید به حالت نرمال تبدیل می‌شود، اما خطر زمانی بیشتر می‌شود که فرد به درمان بیماری خود بی‌توجه باشد.

ازبین بردن موهای زائد بدن با روشی طبیعی

با استفاده از پوست گردو، موهای صورت در ابتدا به ندرت رشد می کنند و بعد از یک مدت به طور کامل ناپدید می شود. این نتیجه را می توان با تکرار استفاده از پوست گردو طی چندین ماه به دست آورد.
این راه درمانی روی هر نقطه از بدن قابل امتحان است.
روش آماده سازی و درمان:
تعداد زیادی پوست گردو را بسوزانید. خاکستر حاصل شده را داخل آب بریزید ( یک قاشق غذاخوری خاکستر به همراه یک لیتر آب).
اجازه دهید مخلوط به دست آمده 12 ساعت بماند.
یک پنبه را به این ماده آغشته کرده و به محل موهای زائد بزنید. این کار را چندین بار در روز (هر بار 15 دقیقه) تکرار کنید.
البته چند روش طبیعی دیگری نیز وجود دارد که می توانید انها را امتحان کنید.
• مصرف چای نعناع دوبار در روز به مدت 5 روز می تواند سطح همورمونهای جنسی مردانه را کاهش دهد.
• مخلوط 30 گرم شکررا با 10میلی لیترآب لیموی تازه در 150 میلی لیتر آب حل کنید و خوب به هم بزنید وسپس آن را بر روی صورت روی موهای زائد بمالید به بعد از 15 دقیقه صورت را با آب سرد بشویید و بعد به آرامی مالش دهید این کار را روزی یکبار در هفته انجام دهید.
• یکی دیگر از راههای درمانی که به کاهش رشد مو کمک می کند ریختن 10 میلی لیتر آب لیمو تازه در 40 میلی لیتر عسل و بعد از آماده شدن این را با پنبه و بر روی قسمت دارای موهای زاید مالیده و پس از 15 دقیقه محل را بشویید این عمل رادوبار در هفته برای مدت دو هفته انجام دهید.
اگر رشد اضافی موهای صورت به دلیل مصرف بعضی داروها باشد، باید مصرف آن دارو را با صلاحدید پزشک مربوطه متوقف نمود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.