تست رضایت رابطه جنسی

تست رضایت رابطه جنسی

خرید ادکلن

در این تست می خواهیم میزان رضایت شما را از رابطه جنسی تان بدانیم واز شما سوالاتی در این زمینه بپرسیم ببینیم تا چه از رابطه زناشویی خود خرسند هستید و این امر چه میزان روی زندگی شما تاثیرگذاشته است.

اگر از شما بپرسیم که می دانید مفهوم رضایت زناشویی چیست و چه ارتباطی با رضایت جنسی دارد؟ چه جوابی می دهید. برخی روانشناسان معتقدند رضایت زناشویی انطباق میان وضعیت موجود و وضعیت مورد انتظار است. طبق این تعریف رضایت زناشویی زمانی محقق می شود که وضعیت موجود در روابط زناشویی با وضعیت مورد انتظار فرد منطبق باشد. ادراک زن و شوهر از میزان، شدت و دامنه مشکلات موجود رابطه نشان دهنده سطح رضایت زناشویی آن هاست.

رضایت بخش بودن روابط میان همسران از طریق علاقه متقابل، میزان مراقبت از همدیگر و پذیرش و تفاهم با یکدیگر سنجیده می شود. در ازدواج بدون توافق زناشویی، مشکلات موجود میان همسران به حدی زیاد است که آن ها احساس می کنند نیازها و انتظاراتشان برآورده نمی شود.

مطالعات نشان داده است که رضامندی و یا نارضامندی زناشویی، بر بسیاری از ابعاد زندگی فردی و اجتماعی تاثیر می گذارد؛ برای مثال، نتایج مطالعات در محدوده تاثیر جسمانی نشان داد، افراد متاهل که زندگی شان پایدار بوده و استحکام بیشتری داشته، عموما عمر طولانی دارند، از نظر جسمانی سالم ترند. شاد هستند و بیشتر احتمال دارد که از سرطان نجات پیدا کنند. اغلب زوج ها در جایی میان این دو قطب قرار دارند و در مواردی بین آن ها توافق برقرار است و در مواردی نه.

هدف این پرسشنامه تعیین نقاط قوت روابط زناشویی و رضایت جنسی همسران است.

راهنما

لطفا هر یک از جملات زیر را به دقت بخوانید و با توجه به رابطه زناشویی خود به آن ها پاسخ دهید. جواب صحیح یا غلط وجود ندارد. سعی کنید حتی الامکان از پاسخ به مورد «نه موافق و نه مخالف» خودداری کنید. فقط وقتی این مورد را علامت بزنید که در موافق یا مخالف بودن خود نسبت به یک جمله کاملا شک و تردید داشته باشید.

ردیف

سوالات

کاملا موافقم

موافقم

نه موافق و نه مخالف

مخالفم

کاملا مخالفم

1

رابطه ام با همسرم رضایت بخش نیست و احساس می کنم او مرا درک نمی کند.

1

2

3

4

5

2

از نحوه ابراز عشق و احساسات و نیز رابطه جنسی با همسرم بسیار خشنود هستم.

5

4

3

2

1

3

همسرم گاهی اوقات حرف هایی می زند که باعث تحقیر می شود.

1

2

3

4

5

4

از این که همسرم نزدیکی را به صورت غیرمنصفانه قبول یا رد کند ناراحت می شوم.

1

2

3

4

5

5

گاهی اوقات می ترسم نیاز خود را از همسرم درخواست کنم.

1

2

3

4

5

6

از میزان ابراز عشق و محبت (پیش از نزدیکی) از سوی همسرم راضی هستم.

5

4

3

2

1

7

ای کاش همسرم بیشتر مایل بود مرا شریک احساساتش کند.

1

2

3

4

5

8

ما به دنبال یافتن راه هایی هستیم تا از طریق آن بتوانیم روابط جنسی مان را جالب تر و لذت بخش تر کنیم.

5

4

3

2

1

9

گاهی اوقات باور کردن تمام حرف های همسرم برایم مشکل است.

1

2

3

4

5

10

هنگام صحبت راجع به مسائل جنسی با همسرم کاملا احساس راحتی می کنم.

5

4

3

2

1

نمره گذاری

نمره هایی که خط کشیده اید را با هم جمع بزنید. نمره شما باید عددی بین 10 تا 50 باشد.

دو نوع نمره گذاری برای این آزمون انجام می شود و برای نمره گذاری مقیاس رضایت جنسی، نمره سوال های 2، 4، 6، 8 و 10 را با یکدیگر جمع کنید تا یک نمره کلی به دست بیاید.

تفسیر

مقیاس رابطه زناشویی

برای نمره گذاری مقیاس ارتباط زناشویی نمره سوال های 1، 3، 5، 7 و 9 را با یکدیگر جمع کنید. نمره شما باید بین 5 تا 25 باشد. این مقیاس، احساسات، اعتقادات و نگرش های شخص نسبت به میزان و چگونگی روابط زناشویی را می سنجد. نمره بالا یعنی نزدیک به 25 نشان دهنده آگاهی زن و شوهر و رضایت از سطح و نوع ارتباط در روابطشان است و نمره پایین یعنی نزدیک به 5 نشان دهنده فقدان رضایت در ارتباطشان است.

مقیاس رضایت جنسی

برای نمره گذاری مقیاس رضایت جنسی نمره سوال های 2، 4، 6، 8 و 10 را با یکدیگر جمع کنید تا یک نمره کلی به دست بیاید. نمره شما باید بین 5 تا 25 باشد. این مقیاس احساسات و نگرانی های فرد را درباره روابط جنسی و صمیمیت عاطفی با همسر ارزیابی می کند. موارد این مقیاس منعکس کننده میزان رضایت از روابط و احساس منعکس کننده میزان رضایت از روابط و احساس راحتی در بحث های مربوط به روابط جنسی است.

نمره بالاتر یعنی نزدیک به 25، نشان دهنده رضایت از ابراز عواطف و نگرش مثبت نسبت به مسائل جنسی در روابط زناشویی یا توافق درباره تصمیمات مربوط به بارداری است. نمره پایین یعنی نزدیک به 5 هم یعنی در رابطه جنسی با همسرتان مشکل دارید.

منابع :کارشناس ارشد روان شناسی بالینی

ماهنماه سپیده دانایی – راضیه عطایی
گردآورنده : بی جامه – Bijame.Com
لینک کوتاه : https://www.bijame.com/?p=5203
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.