توصیه‌ی تنفسی برای تندرستی بهتر

خرید ادکلن

شما از مزیت‌های نفس عمیق کشیدن با خبر هستید. این یکی از روش‌های اولیه‌ی ما برای آرام کردن و تندرستی است. یکی از دلایلی که چرا یوگا و مدیتیشن قدرتمند هستند نیز همین موضوع است. ارتباط با تنفس به شما کمک می‌کند تا سیستم اعصاب‌تان را تنظیم کنید و به شما این امکان را می‌دهد تا در هر شرایطی تنفس داشته باشید. اما آیا تنفس صحیح می‌تواند بیش از تنها یک روش برای آرام کردن خودمان باشد؟

مزیت تنفس عمیق شکمی

این متخصص تنفس، هر دو جنبه‌ های مشکلات جسمی و روانی مرتبط با تنفس بهتر را از طریق آموزش تنفس مناسب با آناتومی بدن به افراد، بهبود می‌دهد. این آموزش، میزان دم و بازدم‌های متعادل را به حداکثر می‌رساند. در ادامه دلایل اهمیت این موضوع را می‌خوانیم.

اکسیژن، سوخت بدن در سطح سلولی

از این طریق است که شما مغز و ماهیچه ‌هایتان را پرورش می‌دهید. بله، شما می‌ بایست از گیاهان سبز برگ ‌دار ارگانیک و محلی تغذیه کنید و ویتامین‌هایتان را مصرف کنید و…اما بهترین روش برای مراقبت از خودتان رسیدگی کردن به مهم ‌ترین چیز یعنی تنفس ‌تان است. نحوه‌ی تنفس شما اساس سلامت‌ تان است. البته که ماسا‌ژ و مانتراها عالی هستند اما باید اساسی ‌تر عمل کنیم. پیغام ارسالی از بدن به مغزتان را قطع کنید، تغییرش بدهید و سیستم پیغام ‌رسانی بدنتان را مجددا بارگذاری کنید. چگونه؟ با غیر فعال کردن روش‌های تنفسی زیان‌آور، سیستم تنفسی‌تان را مجددا با بدن‌ هماهنگ کردن و با یادگیری فعال کردن دیافراگم و عضلات تنفسی کم به کار برده شده، همانطور که در جلسه‌ی فیزیوتراپی انجام می‌دهید.

۷ توصیه‌ی تنفسی برای تندرستی بهتر

تأثیر نحوه‌ی تنفس شما بر سلامت عاطفی‌‌تان

افسردگی و اضطراب هر دو بیماری‌ های هستند که با تنفس ضعیف و نامنظم بدتر می‌شوند. خوشبینی، خلاقیت، حل مسائل و درست قضاوت کردن همگی تحت تأثیر این موضوع هستند که شما چقدر اکسیژن دارید و چطور تنفس می‌کنید.

تنفس، تأثیر مستقیم بر فشار خون

در این طرز تفکرتان که مدیتیشن تنها راه حل ممکن است، تجدید نظر کنید. وقتی بد تنفس می‌کنید، رگ‌ های خونی‌تان منقبض می‌شوند که می‌تواند منجر به افزایش فشار خون شود و متعاقبا قلب‌ سخت‌ تر کار کند. در حقیقت افرادی که از مشکل فشار خون بالا رنج می‌برند و تنفس بهتر را یاد گرفته‌اند، شاهد یک افت سریع در فشار خون‌ شان می‌شوند، بدون مدیتیشن!

کمک تنفس صحیح به گوارش

در حالت مطلوب، ماهیچه‌های تنفسی شما حرکت حلقه‌ وار روده که مانند حرکت امواج است و به هضم و دفع کمک می‌کند را تحریک می‌کند. بدون این ماساژ داخلی شکم، شما ممکن است دچار مشکلاتی همچون یبوست، نفخ، گاز معده، سوزش معده و سندروم روده‌ی تحریک پذیر، شوید. دیافراگم‌تان را به کار بیاندارید تا فورا تمام لوله کشی‌های بدن‌تان بهتر کار کنند.

تنفس‌های عمیق منجر به خواب بهتر می‌شود

در طول روز به خود یادآوری کنید تا نفس‌های عمیق و شکمی داشته باشید و شب هنگام خواب بهتری خواهید داشت. اگر تا به حال تنفس‌های غیر طبیعی داشته‌اید که باعث می‌شدند سیستم عصبی‌تان در طول روز در حالت جنگ و گریز قرار داشته باشد، امکان ندارد تا فورا به سبک خواب‌ آرام و عمیق دست یابید و نیاز به زمان دارید.

مشکلات کمر درد دارید؟ تنفس صحیح را امتحان کنید!

کمر و عضلات پشت ‌تان درد می‌کنند؟ فرقی نمی‌کند که مشکل ‌تان از ستون فقرات وابسته به گردن، پایین تنه، گردن و شانه‌ ها باشد، اگر تنفس شکمی نداشته باشید، مستقیما بر روی سلامت ستون فقرات ‌تان تأثیر می‌گذارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.