توصیه های برای افطاری روزه داران در ماه مبارک رمضان

خرید ادکلن

توصیه های برای افطاری

سحر و افطار

از زمان های قدیم و حتی در زمان پیامبران به افطار کردن با خرما و آب تاکید بسیاری شده است چرا که قند موجود در خرما برای افطار بسیار مفید است اما اگر علاقه ای به خرما ندارید از شربت عسل و نوشیدنی هایی از این قبیل استفاده کنید.
بهتر است شام و افطار را با فاصله از هم میل کنید که بهترین نوع غذا برای شام در ماه رمضان غذاهای گوشتی به خصوص گوشت دریایی است که در کنار آن می توان از یک سوپ و یا آش بک هم میل کرنید.
در زمان افطار هرگز آب خیلی سرد ننوشید چرا که به دلیل سردی آب بعد از ساعت ها تشنگی سیستم گوارش شما آسیب می بیند.
سعی کنید از لبنیات در افطار استفاده نکنید به دلیل اینکه طبع سردی آنها به مغز آسیب می زند.

انواع سوپ ها برای افطاری مناسب هستن

معمولا سوپها سبک پخته میشن و به عنوان پیش غذا استفاده میشن. سوپهایی که حاوی سبزیجات پخته و آب مرغ یا آب گوشت هستن و یا با شیر درست میشن گزینه های مناسبی برای افطاری هستن. چرا که بسیار مغذی و سبکن و هم میتونن آب از دست رفته بدن رو جبران کنن و هم ویتامینها رو به بدنمون برسونن.

انواع فرنی ها و شیر برنج ها برای افطاری مناسب هستن

فرنی ها و شیر برنج ها همگرم و آبکی و سبک

انواع حلوا ها برای افطاری مناسب هستن

حلوا ها هم به خاطر شیرینیشون توصیه میشن و بهتره با چای یا شیر ولرم میل بشن. البته باید این رو هم در نظر داشته باشیم که قند پایین اومده بدنمون با یکی دو برش حلوا کاملا تامین میشه و حواسمون باشه در مصرف شیرینی جات زیاده روی نکنیم.

هستن و به خاطر شیرینی ای که دارن میتونن قد از دست رفته بدن رو جبران کنن. همچنین به خاطر همی شیرینی خیلی هم محبوب هستن و در سفره های افطاری کشورمون مرسوم هستن. به ویژه اینکه در اکثر اونها زعفران و گلاب استفاده میشه و نقش ویژه ای در ایجاد نشاط دارن.

 

افطاری حتما سبک باشد

واژه سبک برای غذاها به این معنی هست که زود هضم باشه و در واقع حکم پیش غذا داشته باشه و معده رو آماده کنه برای پذیرش غذا. غذاهای سبک معمولا آبکی هستن و کمتر از گوشت و حبوبات در اونها استفاده میشه.

افطاری باید گرم باشد

باید کاملا به این نکته توجه کنیم که بشقابهای سرد برای افطاری آماده نکنیم. مثلا غذایی مثل سالاد الویه یا ژامبونها یا دسرهای سرد مثل انواع ژله و بستنی اصلا برای افطاری مناسب نیستن. چراکه معده در لحظات اول بعد از 18 ساعت خالی بودن دمای بالایی داره و با ورود غذاهای سرد دچار اسپاسم میشه پس بهتره از غذاهای گرم استفاده بشه.

میتونید از انواع سوپ ها و غذاهای گرم و سبک مثل کاچی و فرنی برای افطار استفاده کنید.

افطاری بهتر است شیرین باشد.

معمولا بعد از چند ساعت که بدن بدون غذا سر میکنه، قند خون کاهش پیدا میکنه. به همین دلیل بهتره که در سفره افطاری حتما از مواد غذایی شیرین هم استفاده بشه. اصلا به همین دلیل هم مرسومه که با خرما افطار میکنن.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.