رفع فیلتر شبکه های اجتماعی یوتیوب، فیس بوک و توییتر

خرید ادکلن

یوتیوب دومین وبگاه دنیا پس از گوگل و یکی از شاخه های آن است که معروف ‌ترین وب‌ گاه بارگذاری و تماشای ویدئو است و توسط سه کارمند سابق پی‌ پل در فوریه سال ۲۰۰۵ ایجاد شد. چاد هرلی، استیو چن، و جاوید کریم پس از موفقیت‌ های وب‌ گاه فلیکر، تصمیم به ایجاد یوتیوب گرفتند.

به گزارش کلیک، بیشتر ویدئوهای این شرکت توسط افراد عادی و بعضی از ویدئوها توسط شرکت ‌ها و رسانه‌ هایی مانند سی‌ بی‌ اس، بی‌ بی‌ سی، هیولو، ویوو و برخی سازمان‌ های دیگر و برخی توسط خود یوتیوب بارگذاری شوند. افراد ثبت نام نکرده می‌ توانند ویدئوها را تماشا کنند، افراد ثبت نام کرده می‌ توانند ویدئوها را در کانالشان بارگذاری کنند. فقط کاربران ثبت نام شده که اثبات می ‌کنند به سن ۱۸ سال رسیده‌ اند اجازه بارگذاری ویدئوهایی با محتوای احتمالی توهین آمیز را دارند.

این وبگاه در ایران، به دلایل داشتن برخی مضامین غیراخلاقی فیلتر شده است اما شنیده ها حاکی از آن است که چندی است این وبگاه بر روی برخی آی اس پی ها بدون فیلتر باز می شود.

این مساله شاید نشانه آن است که این وبگاه رفع فیلتر خواهد شد. این گمانه زنی ها وقتی قوت خواهد گرفت که باز شدن یوتیوب بدون فیلتر شکن دنباله دار بوده است.

البته فیس بوک نیز چند ساعتی بدون نیاز به فیلتر شکن در تهران، قابل استفاده بود. البته ظاهرا این نبود فیلتر فقط مختص فیسبوک نبوده و توییتر را نیز شامل شده است. این اتفاق البته برای یکی از اپراتورها رخ داده و کاربران این اپراتور توانسته اند چند ساعتی بدون استفاده از فیلترشکن از فیسبوک و توییتر استفاده کنند.

منبع : سایت کلیک

گردآورنده : گروه فناوری بی جامه

لینک کوتاه : https://www.bijame.com/?p=6247

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.