روش کاهش اشتها برای لاغر شدن

رژیم غذایی مناسب برای کاهش ورزن باید اصولی باشد

خرید ادکلن

روش هایی ساده برای کم کردن اشتها

شما باید میزان غذایی که مصرف می کنید را با مقدار سوخت و ساز بدن تان تنظیم کنید. اما چگونگی انجام این کار، به آگاهی از اموری خاص نیازمند است که تنها یک متخصص تغذیه می تواند به شما گوشزد کند.در اینجا نکاتی ذکر شده اند که رعایت آنها می تواند به کنترل اشتها شما کمک کند.

وعده های غذایی را فراموش نکنید

مصرف روزانه سه وعده اصلی غذایی همراه با دو میان وعده را از دست ندهید. فاصله این پنج وعده نباید از چهار ساعت بیشتر شود. در غیر این صورت پایدار نگه داشتن سطح قند خون و هورمون های اخطاردهنده گرسنگی، چیزی نیست که در کنترل شما باشد و در وعده بعدی اشتهای زیادی برای خوردن غذای بیش از حد خواهید داشت.

روش کاهش اشتها برای لاغر شدن

زیاد آب بنوشید

هنگام گرسنگی به جای اینکه به دنبال غذا برای خوردن باشید، یک لیوان بزرگ آب بنوشید. نوشیدن آب در چنین مواقعی، بدن را فریب می دهد و احساس گرسنگی فراموش می شود.

 

فیبر بخورید

جویدن فیبر زمان بیشتری می ‌برد و فضای بیشتری از دستگاه گوارشتان را به خود اختصاص می ‌دهد، ضمن این که به تنظیم قندخون و واکنش انسولین کمک می ‌کند که همه اینها باعث می‌شود که در مدت زمانی طولانی یک منبع انرژی مداوم داشته باشید. به عبارت دیگر، استفاده از فیبر زیاد در وعده‌ های غذایی یک استراتژی ضدگرسنگی عالی به شمار می ‌رود. میزان متوسط مصرف روزانه فیبر حداقل 15 گرم در روز است که بهتر است مصرف 25 گرم روزانه را هدف قرار دهید.

 

به اندازه بخوابید

هورمون های لپتین و گرلین از عوامل اصلی تنظیم اشتها به حساب می آیند که هر دو از میزان خواب روزانه ما تاثیر می گیرند. کار این هورمون ها کنترل احساس سیری و گرسنگی در بدن است. هشت ساعت خواب شبانه به بهبود عملکرد این هورمون ها و خصوصا کنترل اشتها در شما کمک می کند.

 

وضعیت فیزیکی خود را تحت نظر بگیرید

هنگام گرسنگی دقت کنید که از آخرین باری که غذا خورده اید چقدر می گذرد؟ اگر این زمان کمتر از سه یا چهار ساعت است و هنوز احساس ضعف فیزیکی نمی کنید، ممکن است برخی مشکلات روحی و عاطفی در بروز احساس گرسنگی در شما دخیل باشند.

 

عصبی نشوید

حتی اگر به صورت ناخودآگاه بیش از میزان کالری مصرفی بدنتان غذا می خورید، نگران از دست دادن این کالری های اضافه نباشید. البته ورزش کردن و انجام فعالیت هایی که به سوزاندن کالری اضافه کمک کند نیز اجتناب ناپذیر است. اما نگرانی های بی مورد غیر از افزایش استرس برای شما هیچ عایدی دیگری نخواهند داشت.

 

نوشیدنی های آرامبخش بنوشید

یکی از بهترین راه‌ ها برای تعدیل و تنظیم روحیه و اعصاب خودداری از مصرف نوشیدنی ‌های قنددار و شیرین‌کننده‌ های مصنوعی است و به جای آنها تا می ‌توانید از چای سبز بدون قند استفاده کنید. یک تحقیق ژاپنی نشان داده که سطح استرس روانشناختی در کسانی که در روز حداقل 5 فنجان چای سبز می‌نوشند، تا 20 درصد پایین‌ تر است.

گردآورنده : گروه سلامت بی جامه

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.