طرز تهیه اکبر جوجه اصل

خرید ادکلن

اکبرجوجه یکی از غذاهایی است که افرادی که به شمال سفر کرده اند، قطعا آن را امتحان می کنند. این غذا را در خانه نیز می توان به راحتی تهیه کرد. اکبر جوجه با پلو سرو می شود و بسیار لذیذ است.

افرادی که به شمال ایران سفر کرده باشند، حتما نام رستوران اکبر جوجه را در بین مسیرها دیده اند. اکبر جوجه لقب ابداع کننده این غذا است که شعبه های زیادی در شمال کشور دارد. اکبرجوجه اصل بسیار خوشمزه است و طرفداران زیادی دارد.

مواد لازم برای اکبر جوجه :

 جوجه مرغ  ۱ کیلوگرم
 رب انار  ۲ پیمانه
 روغن مایع  ۳ پیمانه
 لیمو ترش ۱ کیلوگرم
برنج ۴ پیمانه
نمک به مقدار لازم

طرز تهیه اکبر جوجه :
برای تهیه اکبر جوجه، ابتدا جوجه ها را تکه تکه کرده و در مقداری آبلیمو ترش و نمک بخوابانید. توصیه می شود مدت خواباندن کمتر از ۲ ساعت نباشد. هرچه جوجه ها بیشتر در آبلیمو و نمک خوابانده شود، جوجه ها خوشمزه تر و لذیذتر خواهند شد.

مقداری روغن در تابه مناسب ریخته و روی حرارت قرار دهید تا روغن داغ شود. تکه های جوجه را درون روغن بچینید و حرارت را ملایم کنید. ملاحظه خواهید کرد که جوجه ها شروع به آب انداختن می کنند، اجازه دهید آب جوجه ها تبخیر شود. سپس دو طرف جوجه ها را سرخ کنید تا طلایی شوند. جوجه ها را درون ظرف مناسب قرار داده و با رب انار آن ها را تزیین کنید.

برنج را به صورت آبکشی یا کته می توانید آماده کنید. برخی افراد برنج را به صورت زعفرانی طبخ می کنند. اکبر جوجه با پلو سرو می شود.

روش بیان شده، طرز تهیه اکبر جوجه اصل می باشد، با این حال برخی برای تهیه آن از زعفران و پیاز نیز استفاده می کنند. همچنین اکبرجوجه اصل را درون روغن سرخ می کنند، با این وجود در برخی رستوان ها جوجه ها را سیخ می کنند.

طرز تهیه اکبر جوجه, نحوه پخت اکبر جوجه اصل
اکبرجوجه اصل را درون روغن سرخ می کنند، ولی در برخی رستوان ها جوجه ها را سیخ می کنند

در شمال اکبرجوجه را با پلو زعفرانی می خورند

نکته :
این غذا برخلاف جوجه کباب زعفرانی، پیاز و زعفران ندارد. اما اگر دوست داشتید می توانید زعفران و پیاز هم بزنید. خوشمزه تر می شود. ضمنا فراموش نکنید یک کاسه رب انار کنار دستتان بگذارید، لازم می شود.

در اکبر جوجه اصل از پیاز و زعفران برای تهیه جوجه ها استفاده نمی شود اما اگر مایل بودید به سلیقه خودتان اضافه کنید. اصل غذای اکبر جوجه باید در روغن سرخ شود اما اگر در رستورانی برای تهیه اکبر جوجه، جوجه ها را به سیخ کشیده و کباب کردند تعجب نکنید!

رسم است که اکبرجوجه را با پلو زعفرانی می خورند. هرچند پلو سفید هم بد نیست. اما برای درست کردن پلو زعفرانی، باید پلو کته درست کنید. وقتی آب برنج در حال حباب زدن است، زعفران دم کرده را اضافه کنید.

نوشیدنی: دوغ نوشیدنی سالمی برای این غذاست. هرچند که مالت هم خوب است.

منبع : بی جامه – Bijame.Com

لینک کوتاه : https://www.bijame.com/?p=5093

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.