عادت های که شما را پیر میکنند

خرید ادکلن

مطمن همه ما عادت های داریم که طوری با زندگی ما ادغام شده اند که دیگه از نظر خود ما عادی شده و دیده نمیشند ، شاید خود ما تا چندین سال متوجه این رفتار نشیم تا اطرافیان ما به ما این مسئله رو بگویند ، اما مسئله اصلی اینجاست که این رفتار ها گاهی آسیب بسیار زیادی به پوست ما و زیبایی ما می زنند طوری که امکان دارد هر کدام این رفتار ها باعث ایجاد چین و چروک جدید روی صورت ما بشوند .

با تعجب، چین به پیشانی می‌اندازید

شاید واقعا به‌طور ناخواسته این کار را انجام می‌دهید. می‌پرسید کدام کار؟ همین به‌هم فشردن صورت‌تان وقتی دارید تمرکز می‌کنید یا بالا بردن ابروهای‌تان به‌خاطر موضوعی تعجب‌برانگیز. اما عادت ناخودآگاهی مانند این باعث می‌شود پوست جمع شود و چین و چروک ایجاد کند. شاید در ابتدا این حالت موقت به‌نظر برسد و اتفاقی نیفتد چون تا وقتی شما جوان هستید کلاژن و الاستین کمک می‌کند پوست شکل خودش را حفظ کند اما بعد از گذشت سال‌ها ذخیره شما از این منابع از بین می‌رود و در این زمان است که کم کم خط‌ها شروع به خودنمایی می‌کنند.

1

اما کارهای کوچکی هست که می‌توانید انجام دهید تا این خط‌ها را کمر‌نگ‌‌تر نشان دهید و از به‌وجود آمدن انواع جدید آن جلوگیری کنید پس از همین حالا شروع کنید. می‌توانید از ماساژ روغن‌زیتون برای رفع چین و چروک پیشانی استفاده کنید. با مشورت پزشک هر شب پیشانی خود را با مرطوب کننده ماساژ دهید تا گردش خون در پیشانی افزایش پیدا کند و چین و چروک از بین برود. مهم‌تر از همه اینکه این عادت را برای همیشه کنار بگذارید.

وقتی ابروهای‌تان را بالا می‌دهید

خیلی ظاهر متعجب به خودتان نگیرید! واقعا لازم نیست این کار را انجام دهید. بالا بردن ابرو یکی از اصلی‌ترین عوامل ایجاد چین و چروک پیشانی است. کرم‌هایی که سیلیکون دارند تاحدودی می‌توانند به‌صورت موقت این چین‌ها را پر کنند. به‌دنبال پرکننده یا جایگزین دیگری باشید که این خاصیت را داشته باشند. البته تزریق بوتاکس همچنان به‌عنوان یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از ایجاد چروک جدید و کمتر مشخص شدن خط‌هایی که وجود دارد، توصیه می‌شود اما یک راه ارزان‌تر، ساده‌تر و البته زیباتر وجود دارد؛ چتری بگذارید!

2

غنچه نکنید

وقتی لب‌های‌تان را غنچه می‌کنید خطوط ریزی دور دهان‌تان ایجاد می‌شود. یکی از بدترین عادت‌ها در ایجاد این خطوط سیگار کشیدن است پس هرچه زودتر آن را ترک کنید. وقتی با نی نوشیدنی می‌خورید هم همین خطوط ایجاد می‌شود بنابراین بهتر است از این وسیله به طور مداوم استفاده نکنید. برای پیشگیری از ایجاد چروک‌های جدید بهتر است از ضدآفتاب برای اطراف لب‌ها یا بالم لب که حاوی SPF است استفاده کنید. نور آفتاب می‌تواند کلاژن و الاستین پوست را از بین ببرد. یک توصیه دیگر این است که از خط لب بی‌رنگ برای بالا و پایین لب‌های‌تان استفاده کنید تا این چروک‌ها را پر کند.

3

دست‌ها را تکیه‌گاه صورت نکنید

تکیه دادن صورت بین دست‌ها معمولا به‌صورت ناخودآگاه و زمانی اتفاق می‌افتد که خسته یا بی‌حوصله هستید. اما به طور معمول فشار دادن پوست گونه‌ها باعث تشدید چروک‌های دور چشم می‌شود. یک کار آسان این است که یک آینه در محل کارتان قرار دهید. به این صورت عادتی که دارید رو در روی شما خود را نشان می‌دهدکه این خود یک علامت هشدار می‌شود تا دیگر این کار را نکنید. کار دیگری که می‌توانید انجام دهید این است که زنگ گوشی تلفن‌‌تان را هر چند ساعت کوک کنید تا از جای‌تان بلند شوید و حرکتی هرچند کوتاه به بدن‌تان و البته صورت‌تان بدهید.

4

لطفا اخم نکنید

درهم کشیدن ابروها باعث تشدید خطوط عمودی بین آنها می‌شود که اصطلاحا خطوط یازده گفته می‌شود. اخم کردن باعث فعالیت بیش از حد عضلات صورت و ایجاد شیار زیر سطح پوست می‌شود. این شیار درنهایت تبدیل به چین و چروک خواهد شد. شاید جالب باشد که بدانید اخم کردن باعث کشش به سمت پایین عضلات اطراف دهان می‌شود و یکسری خطوط از کنار لب‌ها تا چانه‌ها ایجاد می‌شود. وقتی سن بالاتر می‌رود بوتاکس می‌تواند کمک‌کننده باشد. البته باید دقت داشته باشید که از انواعی از بوتاکس استفاده کنید که رتینول داشته باشد تا سیستم چین‌ و چروک این قسمت‌ها را اصلاح کند.

5

چشم‌های‌تان را ریز نکنید

وقتی شما چشم‌های‌تان را به هر دلیل مثل تابش نور آفتاب یا خواندن یک مجله با فونت کوچک، ریز می‌کنید درواقع خطوطی را در هر دو طرف پل بینی ایجاد می‌کنید. تازه ریز کردن چشم‌ها علاوه بر اینکه در اطراف بینی چین و چروک ایجاد می‌کند، چین‌هایی را هم در اطراف چشم‌ها و دور دهان به وجود می‌آورد. می‌توانید این دو قسمت را با کرم‌های چشمی که حاوی گلیسیرین یا هیالورونیک اسید هستند، اصلاح کنید.

6

کار دیگری که می‌توانید انجام دهید این است که از بدتر شدن این چین و چروک‌ها جلوگیری کنید و حتما از عینک آفتابی با لنزهای ضداشعه ماوراءبنفش استفاده کنید. یادتان باشد از عینک‌های بزرگ استفاده کنید تا قسمت بیشتری از پوست‌تان را پوشش دهد و کمتر مجبور شوید صورت‌تان را جمع کنید. ارزش عینک آفتابی را درنظر داشته باشید چون هم پوست اطراف چشم را از صدمه آفتاب حفظ می‌کند و هم از اخم کردن شما در مقابل نور جلوگیری می‌کند.

به پهلو نخوابید

گفته می‌شود اغلب افراد، زمانی که به 40سالگی می‌رسند ترجیح‌شان این است که به یک طرف خاص بخوابند؛ خطی که از سوراخ بینی تا گوشه بیرونی دهان ایجاد می‌شود و اصطلاحا خط بستگی لب و بینی نامیده می‌شود، معمولا در این شرایط در یک طرف صورت بیشتر خود را نشان می‌دهد. در این مورد نیز محصولات حاوی رتینول می‌تواند در بهبود این شرایط اثربخش باشد. همه تلاش‌تان را بکنید که عادت به پهلو خوابیدن را ترک کنید و تا می‌توانید به پشت بخوابید.

7

بالش‌هایی که شکل U هستند کمک می‌کنند شما در شرایط بهتری بخوابید. به‌طور کلی بالش‌های نرم باعث کاهش اصطکاک شده و اجازه می‌دهد صورت روی این سطح سر بخورد. یادتان باشد اگر روی صورت‌تان بخوابید چین ‌و چروک‌ها بیشتر شده و حتی ممکن است اطراف ابروهای‌تان هم دچار چین و چروک شود.

مالیدن چشم‌ها

مالیدن چشم‌ها به‌دلیل آلرژی یا مالیدن پوست اطراف چشم برای پاک کردن آرایش چشمی که به اطراف پخش شده است می‌تواند به کلاژن و الاستین موجود در این ناحیه آسیب بزند. پوست دور چشم، حساس‌ترین پوست در صورت است بنابراین برای حساسیت‌تان حتما نزد پزشک بروید و از او کمک بگیرید. آرایش چشم‌های‌تان را هم با یک پد کتانی که محلول شیر پاک‌کن روی آن ریخته‌اید، تمیز کنید و برای چند ثانیه قبل از پاک کردن پد را در اطراف چشم نگه دارید.

8

بخندید ولی مواظب خطوط باشید

هر چین و چروکی که با خنده روی صورت بنشیند نشان از خوب زندگی کردن شماست. اگرچه این چین‌ها رفته‌رفته خود را روی صورت می‌نشانند و غالب می‌شوند. مرطوب کننده‌های معمولی صبح و شب در این موارد می‌توانند کمک کننده باشند.

9

از کرم‌هایی استفاده کنید که پپتیدهای (به هم پیوستن اسید‌های آمینه پپتید را تشکیل می‌دهد) تولید کننده کلاژن دارند و می‌توانند در رفع این چین‌ها کمک کنند. اگر خطوط ایجاد شده بسیار عمیق باشند، می‌توان از فیلر استفاده کرد که باید با تجویز پزشک باشد. یک راه ساده هم وجود دارد؛ یک نوع ورزش که تا دیر نشده بهتر است انجام دهید. دهان‌تان را از آب پر کنید بعد با همان آب لپ‌های‌تان را باد کنید تا ١٠ بشمارید. این کار بامزه را ١٠ مرتبه روزی سه بار انجام دهید.

منبع : مجله سیب سبز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.