عارضه پوست موسوم به خارش زمستانی

خرید ادکلن

خشکی پوست پا که معمولا در فصول سرد و در افراد مسن مشاهده می شود، به دلیل کاهش آب موجود در سطح پوست ایجاد می شود و نیازمند مراقبت بیشتری در این افراد احساس می شود، زیرا سد پوستی در سنین بالا آسیب پذیر و میزان بیشتری از آب در سطح پوست تبخیر می شود.

زرگری تصریح کرد: خشکی پوست پا می تواند ناشی از کم کاری تیروئید باشد که در صورت تشدید این عارضه باید فرد از نظر اختلالات تیروئید بررسی شود، همچنین در برخی افراد به دلیل کمبود روی فرد دچار خشکی شدید پوست می شود.

درمان خشکی پوست صورت

خشکی پوست پا که معمولا در فصول سرد و در افراد مسن مشاهده می شود‎

این متخصص پوست بیان کرد: در موارد معمول و خفیف خشکی پوست نیازی برای مراجعه به متخصص نیست اما زمانی که این عارضه تشدید و مقاوم شود دیگر با نرم کننده معمولی برطرف نمی شود و لزوم مراجعه به متخصص پوست جهت بررسی کامل ضرورت می یابد.

وی در خصوص تجمع باکتری ها در محل ترک های پوست پا عنوان کرد: به طور نادر بر اثر خاراندن ترک های پا ممکن است باکتری های دست به آن محل منتقل شوند و به دلیل نداشتن حفاظ خوب این ضایعات پوستی عفونی شوند. معمولا در چنین حالتی ترک های پا دچار ترشح می شوند، که این اولین علائم عفونی شدن ضایعه است.

زرگری در خصوص نحوه استفاده از چرب کننده ها در زمان ایجاد ترک های پوستی در ناحیه پا بیان کرد: استفاده از چرب کننده به طور مستقیم روی پوست ممکن است فایده چندانی نداشته باشد و توصیه می شود که افراد بلافاصله پس از استحمام در حالی که پا هنوز از رطوبت کافی برخوردار است، از چرب کننده ها استفاده کنند که در این صورت رطوبت لازم به زیر پوست می رسد.

این متخصص پوست یادآور شد: استفاده از وازلین معمولی، کرم های حاوی اسید لاکتیک با غلظت کم و کرم های حاوی اوره به دلیل خاصیت ذخیره سازی رطوبت سبب آبرسانی و هیدراته شدن پوست می شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.