فواید روغن نارگیل برای پوست

خرید ادکلن

این روزها نام روغن نارگیل بیشتر بر سر زبان ها افتاده، چون یک روغن چندکاره است. روغن نارگیل علاوه بر اینکه خوراکی بوده و برای تهیه غذا مناسب است، در حوزه ی سلامت و زیبایی نیز کاربردهای زیادی دارد. این روغن خواص ضدعفونی کنندگی و ضدباکتریایی طبیعی دارد و شما را از بسیاری از مشکلات روزمره ی پوست و مو خلاص کند.
کرم اصلاح صد در صد طبیعی و ضدعفونی کننده
شما می توانید پول زیادی بابت خرید کرم های مخصوص اصلاح خرج کنید، اما در عین حال می توانید با روغن نارگیل و بدون دریافت انواع ترکیبات شیمیایی آسیب رسان نیز اصلاح خوبی داشته باشید.

محصولات مخصوص اصلاح باعث تحمیل ترکیبات نامناسب به پاها، زیر بغل و غیره می شوند. در حالی که می شود با روغن نارگیل پوست را لیز کرده و علاوه بر اصلاح موهای زاید از تاثیر ضدمیکروبی آن نیز بهره مند شوید. این خاصیت روغن نارگیل مانع از بروز عفونت شده و علاوه بر خوشبو کردن پوست باعث نرمی و لطافت آن نیز می شود. برای این کار کافیست قبل از اصلاح به منطقه ی مورد نظر روغن نارگیل بمالید.
تجربه ی لایه برداری همراه با لطافت پوست
یکی از مشکلات رایج خانم ها پیدا کردن لایه بردار مناسب بدن است و برای این کار نیز هزینه ی زیادی صرف می کنند. می توانید با خرید یک شیشه روغن نارگیل خالص مشکل را حل کنید. همین شیشه، محصولی «سه در یک» است، یعنی مرطوب کننده، کرم اصلاح و لایه بردار مناسب.

نصف فنجان از روغن نارگیل را با یک فنجان شکر قهوه ای یا نمک دریایی مخلوط کنید. این می شود یک کرم لایه بردار صد درصد طبیعی شما که حاوی مرطوب کننده نیز هست. بهتر است از نمک دریایی استفاده کنید و چند قطره عصاره ی روغنی مانند عصاره ی روغنی اسطوخودوس یا وانیل به آن اضافه کنید. خواهید دید پوستتان شفاف، تمیز و معطر می شود.
پاک کننده ی آرایش و لطافت بخش پوست
اگر بدانید روغن نارگیل به راحتی و با کمترین هزینه ای، آرایش را از صورت تان پاک می کند باز به سراغ محصولات گرانقیمت می روید؟ این روغن علاوه بر پاک کردن کرم از صورت، بقایای ریمل های ماسیده روی مژه ها را نیز پاک می کند.
اگر موهایتان کدر و خسته به نظر می رسد می توانید نیم ساعت قبل از حمام، کمی روغن نارگیل به نوک موهایتان بزنید. از آغشته کردن ریشه موها خودداری کنید. همین کار ساده، موهایتان را براق و درخشان خواهد کرد

چند قطره روغن نارگیل مانند همان محصولات پاک کننده آرایشی موجود در مغازه ها، روی پد پاک کننده ی آرایش بریزید و به آرامی روی پوست و پشت چشم ها بکشید. اجازه دهید روغن به طور کامل روی مواد آرایشی را بپوشاند. سپس به آرامی تمام باقیمانده های مواد آرایشی و گرد و غبار روزانه را از روی پوست خود پاک کنید. خوشبختانه روغن نارگیل یک ماده ی طبیعی است و از آن برای پاک کردن دور چشم ها نیز می توانید استفاده کنید.

خواص روغن نارگیل برای پوست,خواص درمانی روغن نارگیل
روغن نارگیل برای افرادی که دارای خشکی و ترک پوست آرنج ها و زانوها هستند مفید میباشذ

نرم و درخشان کننده طبیعی موها
اگر ترکیبات نرم کننده ی موها را به دقت بخوانید، احتمالا با نام روغن نارگیل برخورد خواهید داشت. این روغن طبیعی و قوی به خوبی جذب موها می شود و آنها را به طور عمقی نرم می کند. می توانید مقداری از این روغن را به موهایتان بمالید، شانه بزنید و اجازه دهید یک شب روی سرتان بماند تا تاثیر آن را به وضوح مشاهده کنید. این کار باعث تغذیه و تقویت موها می شود. روغن نارگیل جذب موها شده و پروتئین از دست رفته را جبران می کند. در نتیجه موهای خشک و آسیب دیده از گرما و سرمای شدید را ترمیم می کند.

اگر تمایلی به مالیدن روغن بر کف سرتان ندارید، می توانید آن را به نوک موهای تان بزنید و یک حوله دور آنها بپیچید و یک شب را با آن سر کنید. روز بعد موهایتان را با شامپوی همیشگی شستشو دهید. برای جلوگیری از کثیف شدن رختخواب حتما حوله را به درستی روی موهایتان بپیچید و یا از کلاه استفاده کنید. حتما ملافه ای روی بالشت تان بیاندازید.

اگر موهایتان کدر و خسته به نظر می رسد نیز می توانید نیم ساعت قبل از حمام، کمی روغن نارگیل به نوک موهایتان بزنید. برای این کار دست هایتان را به روغن آغشته کرده و روی انتهای موها بزنید. از آغشته کردن ریشه موها خودداری کنید. همین کار ساده، موهایتان را براق و درخشان خواهد کرد.
رفیق شبانه ی پوست
استفاده از روغن نارگیل برای افرادی که پوست چرب و جوش جوشی دارند چندان توصیه نمی شود. اما این روغن رفیق پوست های خشک است، چون یک مرطوب کننده ی طبیعی برای پوست محسوب می شود که خاصیت آنتی باکتریایی دارد و پوست خانم ها و آقایان را از خشکی و پیری زودهنگام دور نگه می دارد.

می توانید از مقدار اندکی از آن به عنوان کرم شب استفاده کنید. برای این کار کافیست چند قطره از این ر وغن را با نوک انگشت ها به صورت و گردن خود بزنید و به آرامی ماساژ دهید تا روغن جذب پوست شود. سپس با یک دستمال تمیز یا پد، روغن اضافی را از پوستتان پاک کنید.
بدورود خشکی دست ها و آرنج ها
شستشوی ظرف، کارهای منزل، انواع کارهای یدی در آقایان، کاشت باغچه و غیره جزو عواملی هستند که پوست دست ها را خشک، زبر، حساس و دردناک می کنند. برای رفع این مشکلات می توانید به سراغ روغن نارگیل بروید. حتی توصیه می کنیم یک شیشه ی کوچک از این روغن را کنار سینک ظرفشویی داشته باشید و بلافاصله بعد از شستشوی ظرف، پوست دست ها را مرطوب کنید.

روغن نارگیل برای افرادی که از خشکی و ترک پوست آرنج ها، زانوها و پاشنه پا در عذاب هستند نیز معجزه گر است. چون این روغن وارد لایه های عمقی تر پوست شده و باعث نرمی و احیای سلول های آسیب دیده می شود. توصیه می کنیم بعد از حمام برای جلوگیری از خشکی این مناطق از بدن، کمی روغن نارگیل بکر به پوستتان بزنید.

منبع:tebyan.net

گردآورنده : بی جامه – Bijame.Com

لینک کوتاه : https://www.bijame.com/?p=5564

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.