فواید پس انداز در زندگی

خرید ادکلن

پس انداز کردن از موضوعاتی است که صحبت در مورد آن از انجام دادن و شروع به این کار بسیار راحت تر است. همه می‌دانیم که پس انداز کردن طی مدت‌‌زمان طولانی کاری هوشمندانه‌ است. ولی با این وجود بسیاری از ما هنوز در کار و شروع پس انداز مشکل داریم.

 

پس انداز از حرف تا عمل

پس انداز کردن فواید زیادی نسبت به صرفه‌جویی ساده و ابتدایی دارد، ولی دردسر بیشتری نیز دارد. افرادی که هوشمندانه پول پس انداز می‌کنند، همان‌قدر که باید بدانند که چگونه پول خود را خرج کنند، باید راهکار چگونگی افزایش پول دریافتی خود را نیز بدانند.

 

مخارج تان را ثبت و ضبط کنید

در پس انداز پول این که بدانید چقدر پول خرج می کنید. برای یک ماه تمامی مخارج تان را ثبت کنید بسیار مهم است. بدین شکل که بهای هر چیزی حتی هر لیوان چای، روزنامه و چیزهای مختلفی را که می خورید برای کل یک ماه ثبت می کنید.

 

بر اساس آنچه ثبت کرده اید ارقام مخارج تان را بر اساس طبقه بندی خاصی سازماندهی می کنید: بنزین، خواروبار، حمل و نقل و… در آخر هزینه کل همه ی آنها را ثبت کنید تا آماری دقیق از مصارف تان بدست بیاید.

 

روی آینده تمرکز کنید

کار آسانی است که پول خود را صرف چیزهایی کنیم که دوست داریم اما در پایان روز می بینید که همه پولی را که با زحمت زیادی کسب کرده اید خرج شده است. اهمیتی ندارد که درآمد شما چقدر باشد. به جای رضایت لحظه ای، تمرکز خود را روی آینده و سرانجام کار بگذارید. برخی از افراد موفق می گویند: شما می توانید در جوانی، بی پول باشید؛ ولی نمی توانید پیری را با بی پولی سر کنید.

 

بدهی های جدید ایجاد نکنید

برخی بدهی‌ها اصولا اجتناب‌ناپذیرند. برای مثال فقط افراد ثروتمند آن‌قدر پول دارند که به صورت نقد و بدون بدهی خانه بخرند. هنوز میلیون‌ها نفر از مردم تنها با گرفتن وام و پرداخت تدریجی آن می‌‌توانند خانه بخرند. ولی به طور کلی بدهی جدیدی به حساب خود اضافه نکنید. همیشه پرداخت مبلغی به‌صورت نقد، از پرداخت معادل همان مبلغ به صورت وام ارزان‌تر تمام می‌شود،  دلیل آن اضافه شدن سود به وام در طول زمان است که در اطراف خودمان و وام هایی که تا به حال گرفته ایم دیده ایم.

 

بودجه ماهیانه را مشخص کنیم

شما می توانید برای مخارج تان بودجه بندی کنید.خرج هایتان را محدود کنید و مطمئن شوید که پول برای روز مبادا کنار گذاشته اید. به خاطر داشته باشید که بودجه بندی شامل تمامی مخارج تان شود مخارجی که معمولاً واقع می شوند ولی هر ماه هزینه هایی مانند نگهداری ماشین مدنظر نیست.

بهترین پس انداز

پس انداز کردن فواید زیادی نسبت به صرفه‌جویی ساده و ابتدایی دارد

تشخیص اولویت ها مهم است

موقعی که وقت پس انداز می شود، افراد مختلف اولویت های مختلفی دارند. پس عاقلانه است که تصمیم بگیرید که کدامیک از هدف های پس اندازهایتان بیشترین اهمیت را دارد. بخشی از این پروسه تعیین مدت زمانی است که می توانید برای رسیدن به هدف تان صبر کنید و کنار گذاشتن ماهانه چه مقدار پول، به دستیابی به هدف تان کمک می کند.

 

چنان که این کار را برای اهدافتان انجام می دهید، آنها را بر اساس اولویت شان مرتب کنید و بر مبنای بودجه ی ماهانه ی تان مبلغ آن را کنار بگذارید. به خاطر داشته باشید که رتبه بندی اولویت ها بدین معنی است که شما انتخاب کرده اید. اگر می خواهید بر پس انداز دوران بازنشستگی تمرکز کنید، اهداف دیگران تان در حاشیه قرار خواهد گرفت در حالیکه مطمنئن هستید به مهم ترین هدف هایتان خواهید رسید.

 

ایجاد چهارچوب برای رسیدن به اهداف

اینکه خودتان چهارچوب زمانی برای رسیدن به آرزوهابه صورت منطقی دهید، می‌تواند عامل انگیزشی بسیار خوبی باشد. برای هدف شما خرید یک خانه با فاصله‌ی دو سال از تاریخ امروز است. در این مورد باید قیمت متوسط یک خانه را در منطقه‌ای که دوست دارید به دست بیاورید و سپس شروع به پس انداز برای پیش‌پرداخت خانه جدیدتان بکنید. این از باب مثال بود و در خرید بزرگ دیگری این قبیل انتخاب ها در نظر افراد می آید.

 

بکوشید وخسته نشوید

برخلاف گفته عوام که افراد ثروتمند فقط تفریح می کنند و از زندگی شان لذت می برند، واقعیت این است که آنها بیشتر سال های مفید عمرشان را بسیار سخت تر از افراد معمولی کار می کنند. بنابراین شما هم سعی کنید درآمد خود را افزایش دهید و وقتی افزایش یافت، بخش بزرگی از آن را حتی بیش از پیش، پس انداز کنید. باید بدانیم هیچ سرمایه ای بدون تلاش و دقت جمع و ماندگار نمی شود.

 

در نهایت باید بدانیم هر چیزی و هر کاری راهکار هایی دارد که اگر انسان بدان توجه کند رسیدن به نتیجه تسهیل می شود و از مشکلاتی که ممکن است بعدها اتفاق بیافتد جلوگیری می کند و سبب ارتقا جایگاه فرد می گردد.

موضوعاتی مثل پس انداز نیز در زندگی ما همین گونه اند و همین اثر را دارند و همین تلاش و آگاهی را برای رسیدن به مطلوب از ما می خواهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.