مراقبت | درمان پوست دارای لک و کک و مک

خرید ادکلن

مراقبت | درمان پوست دارای لک و کک و مک

کک و مک در واقع تجمع رنگدانه ها در سلولهای پوست  هست که اغلب هم در افرادی با پوست روشن ظاهر میشن. این لک های تیره معمولاً علت بروزشون ژنتیکیه و در بعضی موارد هم بر اثر نور آفتاب بوجود میان. ملانین در واقع محافظت کننده طبیعی پوست ما در برابر اشعه آفتاب هست و به همین دلیل قرار گرفتن در معرض آفتاب باعث تشدید کک و مک و تیره تر شدن رنگ پوست میشه. خیلی وقت ها در طول زمستان کک و مک ها بسیار کمرنگ و یا کلأ محو میشن که علتش کاهش تابش مستقیم نور آفتابه. به افرادی با پوست روشن و دارای کک و مک توصیه میشه همیشه ضد آفتاب با SPF بالا استفاده کنن و در طول روز حتما تجدیدش کنن.

 

درمان پوست دارای لک ,مراقبت پوست دارای لک و کک و مک,درمان کک و مک با داروهای گیاهی,عوارض لیزر کک و مک صورت,هزینه لیزر کک و مک صورت,کرم کک و مک صورت

 

 

چند نکته مهم برای افرادی که میخوان لک و کک و مک صورتشون رو برطرف کنن:

 

1-    تا جای ممکن در معرض نور آفتاب قرار نگیرید!

همونطور که در بالا توضیح دادیم نور آفتاب عامل اصلی بروز و تشدید لکها محسوب میشه. پس سعی کنید کمتر در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار بگیرید.

 

2-    ضد آفتاب بزنید!

هر روز از سال در هر شرایط آب و هوایی و در فضای باز یا سر پوشیده مصرف ضد آفتاب رو فراموش نکنید! تحقیقات نشون میده بیش از 70% درصد تماس ما با آفتاب اتفاقی صورت میگیره. مثل قدم زدن تا ماشین، نشستن کنار پنجره، رانندگی و خیلی موارد دیگه که شاید به چشم هم نیاد اما باعث آسیب جدی پوستی و افزایش کک و مک میشه. سعی کنید در طول روز از ضدآفتابی با حداقل SPF15 استفاده کنید و هر 2 ساعت یک بار تمدیدش کنید.

 

درمان پوست دارای لک ,مراقبت پوست دارای لک و کک و مک,درمان کک و مک با داروهای گیاهی,عوارض لیزر کک و مک صورت,هزینه لیزر کک و مک صورت,کرم کک و مک صورت

 

 

3-    به طور منظم پوست رو لایه برداری کنید!

لایه برداری منظم به کاهش و از بین بردن لک و کک و مک کمک میکنه. نکته مهم در مورد لایه بردارها اینه که با لایه برداری حساسیت پوست نسبت به آفتاب بیشتر میشه و بنابراین استفاده از ضد آفتاب با SPF30 به بالا، بویژه در روزهای اول ضروریه.

 

 

4-    روشن کننده استفاده کنید!

محصولات روشن کننده با مواد فعال طبیعی برای روشن کردن لک و کک و مک بسیار مناسب ترن . این محصولات علاوه بر رفع لک، پوست رو نرم و شفاف هم می کنن. با توجه به عوارض شناخته شده لیزر و پیلینگ با مواد شیمیایی قوی، مثل سوختگی و تشدید لک ها، ایجاد لک جدید و تخریب اپیدرم، کرم های روشن کننده برای رفع لک و کک و مک موثرترین و بی خطر ترین راه محسوب میشن.با استفاده از محصولات روشن کننده خانواده و کرم های ضد آفتاب خانواده میتونید به موثرترین شکل لک و کک و مک پوست رو کنترل کنید.

 

درمان پوست دارای لک ,مراقبت پوست دارای لک و کک و مک,درمان کک و مک با داروهای گیاهی,عوارض لیزر کک و مک صورت,هزینه لیزر کک و مک صورت,کرم کک و مک صورت

 

 

درمان کک و مک با لیزر

روش درمان لکه قهوه ای روی پوست و کک و مک با لیزر یک روش فوق‌العاده برای رفع کک و مک های ناخواسته است. این روش حدود ۴۵ دقیقه طول می‌کشد. در ابتدا صورت باید به‌طور کامل شست‌وشو شود. سپس برای داشتن تصاویر پیش از درمان، عکس‌هایی گرفته می‌شود. چشم‌ها پوشانده خواهد شد و از یک لایه‌ی نازک ژل خنک‌کننده بر روی پوست استفاده می‌شود. همچنین ممکن است برای خنک کردن پوست از دستگاه خنک‌کننده استفاده شود. سپس یک پرتو لیزر از ناحیه‌ای که قرار است درمان شود، عبور می‌کند و رنگدانه های ملانین که کک و مک ها را ایجاد می‌کنند در اثر نور لیزر لک صورت از بین می‌رود. نور سبز لیزر به‌طور خاص بر روی نقاط قهوه‌ای و کک و مک ها مؤثر است. علت این‌که نور سبز برای از بین بردن نقاط قهوه‌ای مؤثر است این است که رنگدانه ی ملانین طول‌موج‌های کوتاه نور با عنوان نور فرابنفش که طول‌موج آن از هر نور مرئی کوتاه‌تر است را جذب می‌کند. بعد از نور فرابنفش کوتاه‌ترین طول‌موج مربوط به رنگ بنفش است و سپس آبی، سبز، زرد، نارنجی، قرمز و درنهایت مادون‌قرمز که نامرئی است و طولانی‌ترین طول موج را دارد. بنابراین طول موج های کوتاه نور توسط ملانین بیشتر جذب می‌شود. پس می‌توان از نور سبز با انرژی خیلی کم برای درمان لک صورت و نقاط قهوه‌ای پوست استفاده کرد.مراکز درمانی با خرید دستگاه لیزر زیبایی متنوع به‌صورت سفارشی، بسته به درمان مورد نیاز و جنس و ظاهر پوست درمان مناسب را، انتخاب می‌کنند که با پوست و موی آن ناحیه سازگار باشد و بتوان به بهترین نتایج ممکن رسید.

نتایج درمان کک و مک با لیزر

بلافاصله پس از درمان و تا چند ساعت بعدازآن ممکن است کک و مک ها تیره‌تر به نظر برسند. باگذشت چند روز، این نقاط تیره به سطح پوست جمع می‌شوند و سپس به‌طور طبیعی همراه با سلول‌های مرده‌ی پوست جدا می‌شوند. برخی افراد متوجه کمرنگ شدن کک و مک ها به‌جای حذف کامل آن‌ها می‌شوند. پس از اولین یا دومین جلسه‌ی درمانی و جلسات بیشتر، به تدریج کک و مک ها کمرنگ‌تر می‌شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.