مصرف مواد مغذی برای سلامت مو

خرید ادکلن

مواد مغذی برای سلامت مو که امروز می خواهیم بگیم بسیار مهم هستند تا مو هایی سالم داشته باشید . در انتها از شما خواهش می کنیم اگر نکته ای است که در نظر دارید و در قالب مقالب مصرف مواد مغذی برای سلامت مو گنجانده نشده شما در بخش نظرات به آنها اشاره کنید . با تشکر

موهای سالم با مصرف این مواد مغذی

موهایتان مجعد، خشک، نازک یا شکننده است؟ ممکن است مشکل از برنامه غذایی تان باشد. در کنار پوست و ناخن ها، مشکلات مو می تواند از نشانه های اصلی برنامه غذایی نامتعادل باشد. اگر برخی مواد مغذی از جمله روغن های ضروری، پروتئین و شماری از ویتامین ها را به اندازه کافی دریافت نکنیم، موهای بدن این نقص را در خود نشان می دهند. در ادامه مواد مغذی را به شما معرفی خواهیم کرد که با آنها می توانید موهایی سالم داشته باشید.

سلامت مو , مواد مغذی مو, سلامت مو

[irp]

پروتئین

شرط می بندم درباره کراتین چیزهایی شنیده باشید، پروتئین ضروری برای داشتن مو و ناخن هایی قوی. بنابراین با عقل جور در می آید که برای تولید پروتئین به مصرف پروتئین نیاز داشته باشید.

متخصصان می گویند نخوردن پروتئین، اول روی موها تاثیر می گذارد. هر پروتئینی که مصرف می کنید ابتدا برای عملکرد دیگر اعضای بدن به کار می رود مانند شکل گیری بافت ها و تولید هورمون ها. بنابراین اگر به اندازه کافی پروتئین مصرف نکنید، دچار ریزش مو می شوید.

پروتئین را می توانید در غذاهایی نظیر ماهی، مرغ، لوبیاها، دانه های سویا و آجیل ها پیدا کنید.

 

زینک

وقتی صحبت از مواد مغذی ضروری برای مو می شود به نظر نمی آید که زینک هم از آن دسته باشد. اما این ماده معدنی برای رشد سلولی سالم ضروری است و همچنین به غددی که روغن تولید می کنند کمک می کند. زینک هم مانند پروتئین به تشکیل پروتئین که برای رشد مو ضروری است، کمک می کند.

زینک را در غذاهایی مانند گوشت قرمز، گوشت مرغ، غذاهای دریایی، لوبیاها، غلات کامل، آجیل ها، لبنیات و غلات غنی شده می توانید پیدا کنید.

 

آهن

یکی از نشانه های کمبود آهن نازک شدن موها است. دلیلش هم این است که آهن سلول های خونی را که در بدن اکسیژن حمل می کنند تقویت می کند که شامل تک تک فولیکول های مو نیز می شود.

آهن را می توانید در غذاهایی مانند گوشت بدون چربی، گوشت مرغ، ماهی و سبزیجاتی که برگ سبز تیره دارند ( مانند کلم و اسفناج ) پیدا کنید.

[irp]

بیوتین

اگر تا به حال مکمل های پوست، ناخن و مو دریافت کرده باشید پس با بیوتین آشنا هستید. بیوتین یکی از انواع ویتامین B است و حتی گاهی اوقات ویتامین H نیز نامیده می شود. بیوتین در شکستن چربی ها و پروتئین به بدن کمک می کند، برای داشتن ناخن و مو های سالم نیز ضروری است.

بیوتین را می توانید در غذاهایی مانند ماهی های آب های سرد ( مانند هالیبوت )، اسفناج، برگ چغندر، بادام، گردو، تخم مرغ کامل، شیر گاو یا بز، تمشک و توت فرنگی پیدا کرد.

 

سلنیوم

سلنیوم مانند زینک ماده معدنی مهمی است که معمولا نادیده گرفته می شود. اما برخی تحقیقات نشان داده اند که مصرف سلنیوم به اندازه کافی به رشد سالم مو کمک می کند.

سلنیوم را در غذاهایی مانند بادام برزیلی می توان پیدا کرد. ( مواظب باشید تنها یک بادام برزیلی 100 درصد سلنیومی که در روز نیاز دارید را تامین می کند و خوردن بیش از شش عدد از این بادام می تواند برایتان مسمومیت زا باشد. )

[irp]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.