نکاتی در مورد استفاده از ضد آفتاب

خرید ادکلن

امروزه ميدانيم قرار گرفتن در معرض تشعشات ماوراي بنفش خورشيد، عوارضي از قبيل پيري پوست، حساسيت نسبت به نور، اريتم (قرمزي پوست) و بدخيميهاي پوستي را در پي خواهد داشت. سازمان غذا و داروي آمريکا و آکادمي درماتولوژي آمريکا، مداخلات دارويي و غير دارويي متعددي را براي حفاظت از پوست در برابر نور آفتاب توصيه کردهاند. ساده ترين اين اقدامات، پوشاندن پوست با لباس مناسب و استفاده از ضدآفتاب هاست.

ضد آفتاب ،نکات در مورد ضد آفتاب

چه موقع باید کرم ضدآفتاب را بزنیم ؟

حدود ۲۰ دقیقه تا ۳۰ دقیقه قبل از اینکه در معرض آفتاب قرار بگیرید، باید کرم ضدآفتاب را روی پوست بمالید، زیرا در این فاصله زمانی، کرم جذب پوست شده و میتواند سلولهای پوست را از آثار زیانبار نور خورشید محافظت کند.نکته دیگر این است که اگر شما کرم ضدآفتاب را روی صورت و بدنتان بمالید و بلافاصله داخل آب دریا یا استخر شوید و یا روی شنهای ساحل یا در کنار استخر دراز بکشید، کرم ضدآفتاب از روی پوست شما پاک خواهد شد و دیگر اثر حفاظتی نخواهد داشت، بنابراین نیم ساعت پس از مالیدن کرم ضدآفتاب، وارد آب شوید تا به طور کامل جذب پوستتان شده باشد.

کرم های ضد آفتاب از تمام اشعه های خورشید جلوگیری نمی کنند

مردم بر این باورند که کرم های ضد آفتاب مانع از هر نوع آسیبی به پوست می شوند اما واقعیت چیز دیگری است. آنها تنها مانع برخی از اشعه های خورشید می شوند. بنابراین اگر به هیچ عنوان نمی خواهید که نور خورشید با پوست تان تماسی داشته باشد، یا در معرض آفتاب قرار نگیرید یا این که لباس هایی مناسب برای جلوگیری از اشعه های آفتاب به تن کنید.

ضد آفتاب ها منافظ پوست را بسته و موجب آکنه می شوند

این جمله را ما بارها و بارها شنیده ایم و می توان گفت که تا حدودی نیز صحت دارد اما نه برای تمام کرم های ضد آفتاب موجود در بازار. ضد آفتاب های زیادی موجود است که به پوست هیچ آسیبی نمی رسانند. به عنوان مثال زینک اکساید میکرونیزه را اگر به میزان مناسب مصرف کنید، منجر به هیچ آکنه و جوشی نخواهد شد.

علاوه بر آن، افرادی که از داروهای ضد جوش و آکنه استفاده می کنند، به دلیل پوست حساسی که دارند بیشتر در معرض سوختگی هستند، به همین دلیل برای آنها واجب است که از کرم های ضد آفتاب استفاده کنند، فقط باید به دنبال بهترین نوع آن باشند.

کرمهای آرایشی (کرم پودر و پنکک) و ضدآفتاب را باید چرخشی روی پوست مالید تا پوست چروک نخورد. درست است ؟
روش مالیدن این کرمها به هیچ وجه مهم نیست و نقشی در افتادگی و چروک خوردن پوست ندارد. دو تا سه دقیقه ماساژ دادن کافی است و در هر جهتی که راحتتر هستید، کرمها را روی پوستتان بمالید. چروک شدن پوست در اثر تخریب الیاف کلاژن و الاستیک موجود در بافت پیوندی پوست رخ میدهد که علتش بالا رفتن سن ، تاثیر ژنها، تغذیه ، بیماریها و آفتاب است. کسانی که زیاد زیر نور آفتاب میروند تا برنزه شوند، در میانسالی پوستی چروک خورده و افتاده خواهند داشت.

کودکان چطور ؟

خیلی ها کرم ضدآفتاب را برای کودکان استفاده نمیکنند، ولی مطالعات نشان میدهد که بیش از ۵۰ درصد عوارض نور آفتاب که در بزرگسالی سبب ابتلای افراد به سرطان پوست شده است، پیش از ۱۸ تا ۲۰ سالگی به پوست تابیده شده است. بنابراین اگر کودکان را به استخر یا اسکی میبرید، به پوستش کرم ضدآفتاب بمالید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.