نکات برای اضافه کردن وزن

خرید ادکلن

اگر شما اشتهای زیادی ندارید، احتمالا بهتر است در طول روز، میان وعده های کوچک بخورید. اگر مسئله، زمان است، شاید لازم باشد سایز وعده های غذایی که در حال حاضر می خورید را افزایش دهید.

 

آیا می خواهید وزنتان را بالا ببرید؟ آیا حس می کنید بیش از حد لاغر هستید؟ اگر اینطور است و می خواهید وزن خود را بالا ببرید، باید کالری مصرفی تان را افزایش دهید. نسبتا ساده به نظر می رسد اما اگر برای غذا خوردن بیش از حد سرتان شلوغ است، به طور طبیعی لاغر هستید یا اگر یک مشکل پزشکی دارید که بر اشتهای شما تاثیر می گذارد، چندان هم ساده نخواهد بود.

 

در مورد مصرف محرک های اشتها برای افزایش وزن چطور؟ 

پزشکان ممکن است داروهایی تجویز کنند که به بهبود اشتها کمک خواهند کرد. آنها شامل برخی داروهای ضد افسردگی، داروهای استروئیدی  هستند.

 

این داروها می توانند کمک کنند اما شما باید برای فهمیدن آنکه چه چیزی برای شما بهترین است، با پزشکتان مشورت کنید. محصولات طبیعی متعددی وجود دارند که ادعا می کنند محرک اشتها هستند اما به نظر نمی رسد که آنها هیچ مدرکی برای پشتیبانی از آن ادعاها داشته باشند. با این حال در صورتی که کمبود زینک داشته باشید، ممکن است مکمل های زینک بتوانند به شما کمک کنند. باز هم تکرار می کنیم که در این مورد باید با پزشکتان مشورت نمایید.

 

نکاتی که به شما کمک خواهند کرد وزن اضافه کنید

چاق شدن سریع

مواد غذایی سالم افزایش دهنده وزن، خریداری کنید ‎

 

۱- مواد غذایی سالم افزایش دهنده وزن، خریداری کنید 

اگر شما اشتهای زیادی ندارید، احتمالا بهتر است در طول روز، میان وعده های کوچک بخورید. اگر مسئله، زمان است، شاید لازم باشد سایز وعده های غذایی که در حال حاضر می خورید را افزایش دهید. فرقی نمی کند که وعده های غذایی اضافی بخورید یا سایز وعده های غذایی که معمولا می خورید را افزایش دهید، این به خودتان بستگی دارد اما در دام غذاهای مضر گرفتار نشوید. مواد غذایی افزایش دهنده وزن که هم از نظر انرژی و هم از نظر مواد مغذی متراکم هستند را انتخاب کنید. به چند ایده نیاز دارید؟ نگاهی بیندازید به این ۱۱ نکته آسان که به شما کمک خواهند کرد وزن اضافه کنید.

 

۲- در صبحانه، یک تکه اضافی نان تست غلات کامل با کره بادام زمینی بخورید 

یک راه برای افزایش کالری های شما ، افزایش سایز وعده های غذایی تان است. با یک صبحانه دلچسب شروع کنید و یک یا دو برش اضافی نان تست غلات کامل با کره بادام زمینی بخورید. غلات کامل به خاطر فیبرشان با اهمیت هستند و کره بادام زمینی از نظر کالری متراکم بوده و سرشار از چربی و پروتئین است.

 

۳- به املت تان، پنیر بیشتری اضافه کنید و از یک تخم مرغ اضافه استفاده نمایید 

املت ها معمولا با ۲ یا ۳ تخم مرغ، مقداری پنیر و انواع مواد افزوده درست می شوند بنابراین کالری بالایی دارند. با استفاده از کمی پنیر بیشتر و یک تخم مرغ اضافی در املت تان، کالری آن را افزایش دهید. اما برای مقداری سبزیجات سالم مانند اسفناج، فلفل و پیاز یا شاید مقداری قارچ و گوجه فرنگی نیز جا بگذارید.

 

۴- یک سیب برش دهید و با کره آجیلی، سرو کنید 

اکثر مردم ، میوه ها و سبزیجات کافی مصرف نمی کنند و اگرچه اکثر آنها کالری پایینی دارند اما نباید از آنها صرفنظر کنید. بنابراین کالری میان وعده تان را با مالیدن مقداری کره بادام درختی، بادام زمینی یا بادام هندی روی برش های سیب افزایش دهید. طعم آن فوق العاده است و شما به همراه کالری ها، مقدار زیادی مواد مغذی نیز دریافت خواهید کرد.

 

۵- به سبزیجات سبز، سس پنیر اضافه کنید 

مادرتان به شما می گفت که سبزیجات تان را حتما بخورید، او کاملا حق داشت. سبزیجات سبز و رنگارنگ، سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر هستند و در عین حال کالری پایینی نیز دارند. با اضافه کردن پنیر یا سس پنیر به سبزیجات سبز مورد علاقه تان، کالری مصرفی تان را افزایش دهید.

 

۶- به ماست تان، آجیل خرد شده، جو دوسر، میوه و عسل اضافه کنید 

این، یکی از ایده های مورد علاقه من است. با یک ماست یونانی خامه ای نرم شروع کنید و مقدار زیادی گردو، بادام یا گردوی آمریکایی به علاوه جو دو سر و میوه خشک مورد علاقه تان به آن اضافه کنید. روی آن، یک قاشق عسل بریزید تا خوشمزه ترین و سالم ترین میان وعده یا دسر را داشته باشید. ماست دارای باکتری های مفیدی است که به سالم نگه داشتن روده شما کمک می کنند و آجیل ها دارای چربی های مفید بوده و کالری مورد نیاز شما را اضافه می نمایند.

 

رژیم غذایی حرفه ای برای اضافه کردن وزن

یک راه برای افزایش کالری های شما ، افزایش سایز وعده های غذایی تان است‎

 

۷- روی سیب زمینی هایتان، خامه ترش بریزید 

سیب زمینی ها، جزء نشاسته ها محسوب می شوند بنابراین یک منبع خوب از کالری می باشند. با اضافه کردن خامه ترش، کالری آنها را افزایش دهید. سیب زمینی ها، شهرت بدی دارند چون سرشار از کربوهیدرات هستند اما بدن شما از کربوهیدرات ها برای تولید انرژی استفاده می کند و سیب زمینی ها سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر هستند. خامه ترش، مقداری کلسیم به همراه کالری اضافی به سیب زمینی ها می افزاید. شما می توانید با پنیر یا آبگوشت نیز به کالری ها بیفزایید.

 

۸- برای یک میان وعده راحت، trail mix با خودتان داشته باشید 

trail mix، مخلوطی از آجیل، دانه ها، غلات و میوه خشک است. می توانید آن را از فروشگاه های مواد غذایی تهیه کنید یا خودتان درستش کنید. در واقع شما می توانید با اضافه کردن تراشه های شکلات، چند کالری بیشتر به آن اضافه کنید. trail mix را در یک کیسه پلاستیکی یا ظرف بریزید و همراه خودتان داشته باشید تا در طول روز، چیزی برای ناخنک زدن داشته باشید.

 

۹- شما می توانید با پروتئین بارها، مصرف پروتئین و کالری ها را افزایش دهید 

پروتئین بارها شبیه trail mix هستند اما کثیف کاری کمتری دارند. شما می توانید پروتئین بارهای خودتان را درست کنید یا آنها را به هر تعداد که می خواهید، از فروشگاه های مواد غذایی تهیه نمایید. برچسب حقایق تغذیه ای را بررسی کنید تا ببینید در هر وعده، چه تعداد کالری دریفات می کنید.

 

۱۰- سهم های بزرگتری از سبزیجات نشاسته ای مانند سیب زمینی و ذرت شیرین بخورید 

ذرت شیرین و سیب زمینی، هر دو سبزیجات مغذی هستند و همچنین جزء نشاسته ها محسوب می شوند بنابراین کالری بالاتری نسبت به سبزیجات سبز دارند. بنابراین در حالی که شما نباید از جوانه های بروکسل، بروکلی و کلم پیچ صرفنظر کنید، می توانید از مقدار زیادی سیب زمینی و ذرت شیرین نیز استفاده نمایید. سیب زمینی های شیرین نیز مفید هستند.

 

۱۱- شیر کامل و آب سبزی یا میوه ۱۰۰% بخورید 

شما به نوشیدن مقداری نوشیدنی در طول روز نیاز خواهید داشت. نوشابه های شیرین ممکن است وسوسه انگیز باشند و در حالی که کالری بالایی دارند، اما حاوی مواد مغذی نیستند. برای اضافه کردن دوز روزانه ویتامین ها و مواد معدنی، شیر کامل یا آب میوه و سبزی ۱۰۰% را انتخاب کنید.

 

۱۲- به جای سوپ های شفاف، سوپ های کرم زده را انتخاب کنید 

سو پ های کرم زده، کالری بالاتری نسبت به سوپ های شفاف بر پایه آبگوشت دارند. یک کاسه بزرگ سوپ کرم زده و نان گرم ترد می تواند یک وعده پرانرژی بسیار عالی باشد. سوپ های کرم زده تان را با انتخاب کرم بروکلی، کرم قارچ یا انواع مشابه سوپ، سالم نگه دارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.