هشت توصیه برای خرید کت تک مردانه

خرید ادکلن

کت تک مردانه مدت‌هاست که به یکی از ضرورت‌های استایل شیک آقایان تبدیل شده ولی مسئله‌ای که وجود دارد این است: بعضی مردان نه اصول انتخاب کت تک مردانه  را می‌دانند و نه خبر دارند این کت را باید با چه لباس‌هایی بپوشند. این مقاله به شما کمک می‌کند از این نکته‌ها با‌خبر شوید و یک استایل مردانه شیک با استفاده از کت جدیدتان بسازید. سعی کرده‌ایم تمام نکات مهم را در نظر بگیریم با وجود این اگر باز هم سوالی داشتید با ما در میان بگذارید.

کت تک مردانه رسمی یا روزمره؟

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که موقع انتخاب کت تک مردانه باید به آن توجه داشته باشید این است که کت را برای چه موقعیتی می‌خواهید، برای یک مهمانی رسمی یا برای استفاده‌ی روزمره؟ با توجه به جواب این سوال می‌توانید سراغ یکی از این دو گزینه بروید:

اگر دنبال یک کت رسمی برای مراسم رسمی هستید از کت‌های دو طرف دکمه دار استفاده کنید. این کت‌ها معمولا در هر طرف، دو دکمه دارند. توجه داشته باشید که وجود یک اپل ساده و کوچک، ساختار زیبایی به کت می‌دهد و آن را رسمی‌تر می‌کند.

در صورتی که چشمتان دنبال کت روزمره است از پوشیدن مدل‌های اپل‌دار خودداری کنید و سراغ گزینه‌های دو دکمه را بگیرید. چیزی شبیه مدل عکس زیر.

خرید کت تک مردانه جین فروشگاه دیجی استایل

 

کت من تنگ است یا فیت؟

بین فیت یا اندازه بودن لباس و تنگ بودن آن تفاوت وجود دارد. کت تک مردانه شما باید فیت باشد نه تنگ. اما از کجا بدانیم کتمان به جای اندازه بودن، تنگ است؟ دنبال علائم زیر بگردید:

اگر کت، بعد از بسته شدن دکمه‌هایش، حالت ضربدری یا حرف انگلیسی را پیدا کرد، تنگ است. کت نباید توی تن شما کشیده شود.

اگر سرشانه‌ها و آستین‌های کت تک مردانه تان کش می‌آیند، در مورد انتخابش تجدید نظر کنید.

نشانه‌های گشاد بودن کت چیست؟

خطر دیگری که استایل شما را تهدید می‌کند انتخاب کت تک مردانه ای است که گشاد باشد. نشانه‌های بزرگ بودن کت را بشناسید:

اگر اندازه سرشانه‌ی کت از اندازه‌ی سرشانه‌ی طبیعی شما بلندتر است و اگر روی شانه‌ها چین و چروک می‌بینید، کت شما بزرگتر از حدی است که باید باشد. ضمن اینکه به خاطر داشته باشید فضای موجود در بخش سر شانه‌ی شما برای حرکت دست‌، نباید بیشتر از یک و نیم سانتی متر باشد.

اگر آستین‌های کت از مچ دستتان بلندتر است و روی دست‌ها را می‌پوشاند، باز هم با مشکل بزرگ بودن کت رو به رو هستید. آستینی متناسب است که از 75 میلی متر تا حدود دو سانتی متر از سر آستین پیراهنی را که زیر کت پوشیده‌اید، نشان دهد، آن هم در وضعیتی که دستتان را خم نکرده‌اید و آستین‌تان صاف است.

•دکمه‌های کت باید به راحتی بسته شوند و روی بدن قرار بگیرند اما این راحتی نباید به اندازه‌ای باشد که جلوی کت تک مردانه شما فضایی برای پنهان کردن یک توپ بدمینتون هم وجود داشته باشد!

چه قدی برای کت من مناسب است؟

کت‌های قدیمی بلندتر در نظر گرفته می‌شدند اما سلیقه‌ی طراحان امروزی لباس برای برش کت تک مردانه ، انتخاب قد کوتاه‌تر است. حالت ایده‌آل این است که لبه‌ی پایین آستین کت با قد پایین کت تقریبا در یک خط قرار بگیرد، البته طبیعی است که قد کت چند سانتی متری بلندتر باشد. به خاطر داشته باشید اگر قدتان از 180 سانتی متر بلندتر است، قد کت‌تان هم می‌تواند کمی بلندتر از حالت عادی باشد.

کت تک مردانه طوسی فروشگاه اینترنتی دیجی استایل

چه رنگی بپوشم؟

بیشتر آقایان ایرانی رنگ‌های تیره را ترجیح می‌دهند. واقعیت هم این است که این رنگ‌ها به بیشتر لباس‌ها می‌آیند، به همین دلیل هیچ ایرادی ندارد اگر برای انتخاب رنگ کت تک مردانه تان سراغ سرمه‌ای یا طوسی بروید. با وجود این اگر دلتان می‌خواهد استایل‌تان را متفاوت کنید و به روزتر باشید می‌توانید سراغ رنگ‌هایی مثل آبی ملایم یا زرشکی هم بروید.

حرید اینترنتی کت تک مردانه فروشگاه دیجی استایل

 

رنگ دکمه مهم است؟

جواب این سوال مثبت است. برای مثال کتی سرمه‌ای با رنگ دکمه‌ی طلایی رسمیت بیشتری نسبت کتی طوسی با دکمه‌های مشکی یا کتی کرم با دکمه‌های قهوه‌ای دارد.

کت تک مردانه را با چه چیزهایی بپوشم؟

یکی از مزایای کت تک مردانه، ست شدنش با جمع زیادی از لباس‌های دیگر است، به عبارت دیگر با یک تیر چند استایل را به خودتان هدیه می‌دهید:

بلوز یقه هفت: بلوز یقه هفت استایل خوبی برای آقایان می‌سازد.

پیراهن مردانه و کراوات: در مراسمی که رسمیت بیشتری دارد استفاده از پیراهن مردانه و کراوات، زیر کت تک شما، ایده‌ی خوبی است.

پیراهن چارخانه: یک پیراهن چارخانه‌ی شیک انتخاب خوبی برای تکمیل کت شماست.

جلیقه: جلیقه بافت مردانه یا یک کاردیگان می‌تواند به استایل شما لایه‌های بیشتری اضافه کند و در فصل‌های سرد، گرمای ظاهر شما را بیشتر کند.

شلوار جین: خوشبختانه و با خیال راحت می‌توانید این کت را با شلوار جین همراه کنید و یک استایل نیمه رسمی بسازید.

کت تک مردانه کراوات فروشگاه اینترنتی دیجی استایل

 

می‌توانم از کت قدیمی‌ام استفاده کنم؟

اگر کت و شلواری داشته‌اید و حالا سوالتان این است که می‌توانید از کت آن به عنوان کت تک استفاده کنید جواب شما مثبت است اما شرط دارد. اول اینکه این کت باید کاملا اندازه و فیت‌تان باشد. نکته‌ی دوم اینکه بهتر است رنگ آن یک دست باشد، برای مثال سرمه‌ای برایش انتخاب خوبی است. در نهایت هم دکمه‌های پلاستیکی قدیمی را عوض کنید و جایشان را بدهید به دکمه‌های هیجان انگیزتر و زیباتر. با وجود همه‌ی این کارها، پیشنهاد می‌کنیم خودتان را به دردسر نیندازید و یک کت جدید و خوش برش تازه بخرید.

منبع : دیجی استایل

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.