پاکسازی بدن از قندها در 7 روز

پاکسازی بدن از قندها

خرید ادکلن

آیا شما چربی شکمی دارید؟ آیا شما اضافه وزن دارید؟ آیا همیشه هوس خوردنی‌های شیرین می‌کنید؟ آیا شما با انجام رژیم‌های کم چرب، باز هم لاغر نمی‌شوید؟ یا حتی شاید بدتر، آیا شما به دیابت نوع ۲ مبتلا شده‌اید؟

اگر شما به هر کدام از  سوال‌های بالا پاسخ مثبت دادید، وقتش است که قند را تا حد امکان از بدن خود دور کنید. اما چطور می‌توان چنین کرد؟

۱. تصمیم به انجام این سم‌ زدایی بگیرید
شما می‌توانید در همین لحظه این کار را بکنید. تنها باید تصمیم بگیرید. بگویید: «وقتش است قند را کنار بگذارم و زندگی سالم‌تری داشته باشم. بله، گام اول انجام شد.»

۲. از همین لحظه دیگر مواد قندی مصرف نکنید
گفتنش بسیار راحت‌تر از انجام آن است. در همین لحظه قند و شیرینی‌های دیگر را کامل ترک کنید. دیگر حتی از شیرین کننده‌های مصنوعی نیز استفاده نکنید. این مواد اشتهای شما را برای مصرف قند افزایش داده و سبب ذخیره چربی می‌شوند. از موقعی که تصمیمتان را گرفتید، کلیه غذاهایی که دارای روغن‌ هیدروژنه یا چربی‌های ترانس یا مونوسدیم گلوتامات (MSG) هستند را نیز باید کنار بگذارید.

۳. آب، قهوه و چای بنوشید
به بیان دیگر، کالری ننوشید. از نوشیدن آب میوه‌ها به خصوص انواع صنعتی احراز کنید. مصرف آب میوه طبیعی و سبزیجات مانعی ندارد اما سعی کنید در مقادیر مناسب و به اندازه استفاده نمایید. به هیچ وجه نوشابه یا نوشیدنی‌های ورزشی مصرف نکنید.

۴. مقداری پروتئین به رژیم غذاییتان اضافه کنید
انرژی موردنیازتان در طول روز را با مصرف مقداری پروتئین، به خصوص در نوبت صبحانه، تامین نمایید. این امر به تنظیم مقدار قند خون و انسولین شما کمک می‌کند و از اشتهای شما برای غذاهای شیرین می‌کاهد.

۵. کربوهیدرات و قند مناسب را مصرف کنید
اغلب می‌گویند در رژیم غذایی کم قند، باید که از قندها به صورت کامل دوری کرد. اما انواعی از کربوهیدرات‌ها هستند که شما می‌توانید هر چقدر که میل دارید از آن‌ها استفاده کنید: «سبزیجات»، اما حواستان باشد که از سبزیجات نشاسته‌ای استفاده نکنید.
نباید سیب زمینی، کدو مسما و چغندر بخورید. این کار تنها برای ۷ روز الزامی است. پس از یک هفته، می‌توانید دوباره از این مواد استفاده کنید.

۶. مقداری چربی استفاده کنید
چربی‌ها لزوما شما را چاق نمی‌کنند. گمراه کننده به نظر می‌آید. این طور نیست؟ اما این قندها هستند که نقش اصلی را در چاق شدن بر عهده دارند.
چربی‌ها به شما احساس سیری القا می‌کنند و قند خون شما را متعادل نگاه می‌دارند. بدن شما برای انرژی دهی به سلول‌هایتان و دریافت مقادیر بالای انرژی، نیازمند چربی‌ها است.

۷. برای سخت‌ترین مرحله آماده شوید
حالات اضطراری کاهش قند خون واقعی هستند. برای خودتان یک بسته‌ی مقابله با حالت اشتهای اضطراری قند آماده کنید. مانند مقداری از مواد پروتیینی، میوه‌جات و مقداری اندکی چربی.

۸. استرس و تنش‌های خود را تحت کنترل درآورید
خود را دچار تنش بیش از حد نکنید. کمی تمرین ورزشی کنید، نفس عمیق بکشید، کمی یوگا تمرین کنید و اجازه ندهید تنش‌ها و استرس شما را ترغیب به مصرف دوباره قندها کنند.

۹. از وقت خواب خود کم نکنید
خواب اندک شما را ترغیب می‌کند، سیستم بدن خود را با قندها و کربوهیدرات‌ها سرپا نگاه دارید. در تحقیقی مشخص شده است، دانشجویانی که به جای ۸ ساعت، تنها ۶ ساعت می‌خوابند، در این افراد هورمون‌های گرسنگی‌ افزایش یافته و از طرف دیگر هورمون‌های سرکوب کننده اشتها کاهش می‌یابند.

منبع:salamaneh.com

گردآورنده : بی جامه – Bijame.Com

لینک کوتاه : https://www.bijame.com/?p=5371

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.