چرا همسرتان عاشق شما نمی شود؟

خرید ادکلن

عشق بازی با همسر

نشانه های یک همسر بد‎

در زندگی زناشویی برخی از همسران ممکن است موجب آزار و اذیت طرف مقابل شان شوند و این هم سبب ایجاد اختلال در روابط زناشویی می شود. با ما همراه شوید تا نشانه های یک همسر بد را بدانید.

 

برخی افراد (زن یا مرد) ویژگی هایی دارند که به عنوان یک همسر، طرف مقابل را آزار می دهند. روانشناسان به این دسته از افراد همسران سمی می گویند. زن و شوهر سمی در عین داشتن علاقه، به دلیل ویژگی های اخلاقی نامناسب خود را به یک همسر بد و غیرقابل تحمل تبدیل می سازند. اگر شما هم رفتارهایی را که در ادامه مطرح می شود، دارید، سعی کنید به زودی از طریق مشاوره و تمرین، از این رفتارها دوری کنید.

 

شما دوست دارید با همسرتان طوری رفتار کنید که زندگی آرام و پرمحبتی داشته باشید یا تمام تلاشتان را می کنید تا همسرتان شیفته شما شود، اما نمی دانید چرا همه چیز برعکس می شود به حدی که همسرتان شما را فردی به اصطلاح سمی می خواند و از زندگی کردن با شما رضایت ندارد. فکر می کنید چرا این اتفاق می افتد و آخر کار به اینجا ختم می شود؟ پاسخ آن یک جمله است «همه چیز ریشه در رفتار شما دارد». به نظر پیچیده می رسد اما دقیق تر که بشویم جزئیات اشتباهات رفتاری را خواهید شناخت که شما را ناخواسته به یک همسر بد و غیرقابل تحمل تبدیل می سازد.

نشانه های همسر بد بودن

هرگز اشتباه خود را نمی پذیرید 

اگر متوجه این شده اید که مدام در حال آوردن دلیل و توجیه برای کارهایتان هستید پس بدانید رفتار شما ایراد دارد. واقع بین باشید و در تنهایی خود به رفتار یا اشتباهی که انجام داده اید بیشتر فکر کنید مسلما به نقطه ضعف هایی پی خواهید برد یا بهتر بگوییم شجاعت پذیرفتن اشتباهاتتان را خواهید یافت.

 

مدام تکرار می کنید «منظورم این نبود» 

اگر در میان مکالمه های خود با همسرتان حرف هایی می زنید و بعد از مدت کوتاهی، ادعا می کنید که منظور شما آنچه که همسرتان برداشت کرده است نبوده، پس در اینجا دو مورد از اشتباهات رفتاری شما پدیدار می شود. اول این که هنگام بحث یا صحبت حریم همسرتان را رعایت نکرده اید و احیانا توهینی رخ داده است که این به هیچ وجه پذیرفتنی و مورد قبول نیست و دوم این که شخصی هستید که بدون فکر سخن می گویید. توجه داشته باشید چنین افرادی احساس آرامش را از همسرشان می گیرند و نبود آن ها شرایط روحی بهتری برای شریک زندگی شان فراهم خواهد کرد! بهتر است برای تجربه یک مکالمه سالم، خط قرمزهایی را در ذهن خود تعیین کنید تا با گذر از آن ها به یک فرد آزاردهنده تبدیل نشوید.

 

نشانه های همسر بد بودن

برخی افراد ویژگی هایی دارند که به عنوان یک همسر، طرف مقابل را آزار می دهند‎

 

حق همسرتان را نادیده می گیرید 

رفتار رایج دیگری که اصولا این دسته از افراد در زندگی مشترک به واسطه آن، موجب اختلاف و نارضایتی می شوند، نادیده گرفتن حق همسرشان است. این رفتار بیشتر از آنچه که تصور کنید، مخرب است و در ذهن همسرتان شما را به شکل ناباورانه ای غیرقابل تحمل خواهد ساخت؛ زیرا در این شرایط همسر شما به این باور می رسد که نظر، ایده و حتی وجود او، هیچ اهمیتی برای شما ندارد. بهترین روش برای جلوگیری از این اختلاف و ناراحتی، اهمیت دادن به حق همسرتان در تمام جوانب زندگی است؛ برای مثال درباره بعضی تصمیمات تان از او نظر بخواهید و بعد از مشورت، به نظرش احترام بگذارید.

 

بیش از حد به همسرتان وابسته هستید 

بله، درست متوجه شدید! منظور از این وابستگی همان است که یک طرف در زندگی مشترک می گوید که اگر روزی همسرش او را ترک کند نابود می شود. این جمله اصلا منطقی نیست و این شدت وابستگی به طرف مقابل او را دچار احساس محدودیت می سازد. همسران این دسته از افراد نمی توانند آزادی فکری را تجربه کنند؛ زیرا وابستگی بیش از حد نگرانی و حساسیت هایی را برایشان ایجاد خواهدکرد. سعی کنید خودتان را در زندگی به عنوان یک فرد مستقل به همسرتان ثابت کنید تا بتواند به شما به عنوان یک فرد قابل اعتماد تکیه کند.

عمدا شریک زندگی تان را آزار می دهید 

متاسفانه برخی افراد، بی دلیل یا با کوچک ترین بهانه طرف مقابل در زندگی مشترک شان را از لحاظ جسمی و روحی مورد آزار و اذیت قرار می دهند. دلایل مختلفی پشت این ماجرای تلخ نهفته است که در همه حال ترک این عادت غلط بهترین روش برای حفظ رابطه و آرامش در زندگی است. با خود تمرین کنید در مواقع حساس با یک جمله یا رفتاری همراه با سکوت اعتراضتان را به همسرتان نشان دهید به جای آن که اینقدر تنش ایجاد کنید و مطمئن باشید که این روش صد در صد موثر خواهد بود در حالی که جنگ و جدال هیچ تاثیر مثبتی نخواهد داشت. با این رفتارها چه کنیم یا بهتر بگوییم، چه کنیم همسرمان از زندگی در کنار ما لذت ببرد؟ پاسخ بسیار ساده است و آن هم ترک این عادات نادرست و ناپسند در زندگی مشترک و حتی زندگی اجتماعی شماست.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.