چطور رشد مو هایتان را سریع تر کنید

خرید ادکلن

آیا کوتاه کردن مو ها، رشد آنها را بیشتر می‌کند؟ این ماجرای طولانی را به طور خلاصه بخوانید. باورش سخت است اما در زمانه‌ برنزه کردن سریع و لاک های ناخن که تقریبا در لحظه خشک می‌شوند، هیچ راهی وجود ندارد که باعث رشد سریع تر موها شود (به جز اکستنشن).  هرچه می‌خواهید آنها را کوتاه و شانه کنید، اما موهایتان… ترجیح می‌دهند به آنها فرصت دهید.

اینکه دقیقا چقدر زمان لازم دارند به ژن های شما بستگی دارند. به طور متوسط هر تار تقریبا ۱٫۲ سانتی متر در ماه رشد می‌کند با این وجود موها بدون وقفه رشد نمی‌کنند، آنها به صورت دوره‌ای رشد می‌کنند. در هر لحظه، حدود ۸۵ درصد فولیکول ها در مرحله آناژن (رشد) هستند. بقیه آنها در مرحله کاتاژن (گذار) یا تلوژن (استراحت) هستند. در برخی افراد خوش شانس، مرحله رشد حدود هفت سال و برای برخی حدود دو طول می‌کشد. در پایان این مرحله، تارها می‌ریزند و فولیکول آنها به مدت حدود سه ماه در حالت خوابیده و بدون مو باقی می‌ماند. بعد آن، سرانجام جوانه مو بیرون می‌زند و فرآیند رشد از سر گرفته می‌شود. فرانچسکافوسکو، متخصص پوست در نیویورک می‌گوید: «اگر موهایتان هیچ وقت از شانه‌هایتان بلندتر نمی‌شوند، ممکن است دوره آناژن شما کوتاهتر از بقیه باشد. »

چطور رشد مو هایتان را سریع تر کنید

چه چیز رشد مو را کند می‌ سازد

اگر از خانواده‌ای باشید که زنان آن موهای شبیه راپانزل دارند ولی شما این طور نیستید، احتمالا مشکل خارجی است. اینجا برخی از عوامل (و روش های مقابله با آنها) را بررسی می‌کنیم.

موخوره

شاید آن ضرب‌ المثل قدیمی درست باشد. اگر موهایتان را کوتاه کنید، دیگر بلندتر نخواهند شد، اما به احتمال زیاد به حداکثر پتانسیل خود می‌رسند. چرا؟ نوک موها که بیشتر سشوار کشیده و رنگ شده‌اند (چون هرچه فاصله یک تار از ریشه مو بیشتر باشد، آن مو پیرتر است. ) احتمال شکاف برداشتنشان نیز بیشتر است. وقتی به طور منظم موهایتان را کوتاه نمی‌کنید، موها ممکن است از قسمت نوک شکاف بخورند و قطع شوند، حتی اگر فولیکول ها هنوز در مرحله رشد باشند. مارک توسند، آرایشگر در لوس آنجلس می‌گوید: «من مراجعینی داشته‌ام که چنان موخوره‌هایی داشتند که در واقع مو هر چه بیشتر رشد می‌کرد، کوتاه می‌شد» هر ۸ تا ۱۲ هفته کوتاه کردن حدود ۰٫۶ سانتی متر، نوک موهایتان را یکپارچه نگه می‌دارد. موهای نازک و فر که راحت تر از انواع دیگر مو دچار موخوره می‌شوند، بهتر است با تیزی کمتر کوتاه شوند؛«کوتاه کردن با تیغ» که لایه‌های نازک ایجاد می‌کند، می‌تواند شکاف خوردن موها را تسریع کند.

اکستنشن

در طول زمان، هر دو نوع که چسبانده می‌شوند و آنها که با نوارهای محکم دوخته شده‌اند، می‌توانند فولیکول ها را کشیده، باعث آسیب به آنها شده و رشد موها را کند کنند. اگر موهایتان به سادگی می‌شکنند، به تکه‌هایی که با کلیپس وصل می‌شوند و بلندتر به نظر می‌رسند فکر کنید.

دکلره کردن

پر اکسید، آمونیاک و دیگر اکسیدان ها لایه شاخی مو را بلند و رنگدانه‌ ها را از بین می‌برند که این کار باعث از دست رفتن رطوبت طبیعی مو و شکننده شدن آنها می‌شود. بنابراین حداقل سه بار در هفته از نرم کننده استفاده کنید.

استرس

اضطراب، سطح هورمون استرس کورتیزول را افزایش می‌دهد. اضطراب مزمن، ممکن است باعث شود که سلول های عصبی موادی شیمیایی آزاد کنند (که بر عادات غذایی و خواب اثر می‌گذارد) که ممکن است فولیکول ها را از دوره رشد به دوره استراحت انتقال دهند.

داروها

آلن باومن، پزشک ترمیم کننده مو در بوکاراتن فلوریدا می‌گوید: «برخی داروهای ضد افسردگی مثل زلفت، ممکن است مرحله آناژن را کوتاه تر کنند. » دیگر داروها مثل قرص های ضد بارداری و داروهای تیروئید یا کلسترول، ممکن است رشد با مشکل مواجه کنند. در این صورت برای جایگزین کردن آنها با پزشک خود مشورت کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.