چند سوال و جواب مهم در مورد پرده بکارت

پرده بکارت غشایی است نازک که معمولاً در ابتدای مجرای تناسلی زن قرار گرفته است‎

خرید ادکلن

پرده بکارت غشایی است نازک که معمولاً در ابتدای مجرای تناسلی زن قرار گرفته همه یا بخشی از دهانه واژن را پوشانده است.

پرده بکارت ، انواع پرده بکارت

پرده بکارت چیست؟
پرده بکارت غشایی است نازک که معمولاً  در ابتدای مجرای تناسلی زن قرار گرفته همه یا بخشی از دهانه واژن را پوشانده است.

آیا پرده بکارت قابل رویت است ؟
بله ، امکان رویت پرده بکارت توسط خود شخص میسر است لیکن بنا بر شرایط فیزیکی و چاقی قرار گیری و یا امکان رویت پرده بکارت در افراد ، مختلف گزارش گردیده است.

[irp]

آیا پرده بکارت دارای کارکرد خاصی در بدن میباشد ؟
خیر، تاکنون رابطه ای مسقیمی بین وجود پرده بکارت و هدف تطبیقی آن در  روند تکاملی انسان پیدا نگردیده است .لیکن برخی نظریه ها اشاره به این دارند که وجود پرده بکارت  در دوران کودکی و نوجوانی نقش محافظی در مقابل عفونت های دستگاه تناسلی زن میداشته در حالیکه پاره ای دیگر وجود آنرا چون آپاندیس و یا انگشت کوچک پا در بدن دانسته که کارکرد ویژه ای برای آن متصور نگردیده است.

آیا تنها انسان دارای پرده بکارت است؟
خیر در سایر پستاندارانی چون اسب ، کفتار، نهنگ ، سگ و فیل نیز پرده بکارت موجود است.

آیا پرده بکارت در همه افراد یکسان است ؟
خیر، پرده بکارت به عنوان غشاء بسیار نازکی که در منطقه ورودین مهبل زن قرارگرفته است در اشکال : حلقوی ،هلالی ، مشبک ، دو تکه ویا مسدود  موجود میباشد . وجود یک یا چند سوراخ در پرده بکارت امکان خروج خون پرید را برای فرد مهیا میسازد و در بعضی موارد نیاز به  بازنمودن پرده بکارت به منظور دفع خون قاعدگی و یا برقراری رابطه جنسی میباشد.

آیا داشتن پرده بکارت به معنای نداشتن رابطه جنسی پیشین است؟
خیر ،برای عده ای از زنان که دارای پرده ای از نوع قابل انعطاف ” فلکسیبل هایمن ” میباشند هنگام برقراری رابطه جنسی این پرده باز شده یا کنار رفته و مجدداً بعد از برقراری رابطه جنسی به جا ی اول خود برمیگردد.

[irp]

آیا همواره درد و خونریزی متعاقبت پارگی پرده بکارت تجربه میگردد؟
خیر در همه افراد چنین نیست و بسته به وجود و نیز نوع پرده بکارت و همچنین راحتی عضلانی و روانی فرد ، تجاربی متفاوت در افراد گزارش گردیده است . برخی از زنان فاقد خونریزی بوده و درد متالم کننده ای وجود ندارد و این در حالیست که در دسته دیگر زنان خونریزی قابل مشاهده ای و یا درد بسیار زیاد گزارش میشود که گاه حتی امکان برقراری رابطه جنسی و ورود آلت تناسلی مرد را بسیار دشوار و یا ناممکن می سازد.

آیا پرده بکارت از بارداری جلوگیری میکند ؟
خیر ، علی رغم وجود پرده بکارت در زن ، مایع محتوی اسپرم قادر است از مجرای واژن از پرده بکارت عبور کرده وارد دستگاه تناسلی گشته و در صورت ملاقات با تخمک زن   عمل لقاح انجام پذیرد و فرد باردار گردد. بنا بر این برای بارداری صرفاً انجام عمل دخول به شکل کامل الزاماً ضروری نیست و گاه تنها با تماس باقسمت دهانه دستگاه تناسلی زن ، مایع محتوی اسپرم مرد به سمت داخل واژن شروع به حرکت میکند لذا ریسک حاملگی در این نوع از رابطه جنسی همواره موجود است.

[irp]

آیا پریدن از بلندی یا ورزش سنگین باعث پاره شدن پرده بکارت میشود؟
خیر معمولاً انجام حرکات بدنی شدید ، پریدن ، اسب سواری و … منجر به پارگی پرده بکارت نمیگردد و تنها وارد کردن شئ خارجی در بدن است که امکان پارگی را بوجود میاورد .

لینک کوتاه : https://www.bijame.com/?p=6578

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.