گفتگوی خیلی خصوصی با بوراک اوزچیویت

خرید ادکلن

آدم‌های خاص، كارهای خاص هم انجام می‌دهند و درواقع سعی می‌كنند در هر چیزی خاص باشند ولی در این بین آدم‌هایی هستند كه شهرت و محبوبیت زیادی دارند ولی در عین حال سعی نمی‌كنند كه كارهای عجیب و خاص انجام دهند و از زندگی معمولی خود لذت می‌برند. بوراك اوزچیویت یكی از این چهره‌های شاخص است كه باوجود شهرتی كه در سال‌های اخیر كسب كرده ولی هنوز هم در رویاهای جوانی خود زندگی می‌كند و هنوز هم دوست دارم به آرزوهای قدیمی خود جامه‌عمل بپوشاند. او ساده و سالم زندگی می‌كند و در عین حال یك سبیلوی خوش‌تیپ است!

خاطرات خوب سال‌های دور

بخش‌هایی از زندگی هست كه هرگز فراموش نمی‌شود. من گاهی آرزو می‌كنم كه كاش تمام روزهای كودكی‌ام را كامل و بدون نقص به خاطر داشتم اما متاسفانه خیلی چیزها از آن روزها در خاطرم نمانده است. تنها چیزهایی كه برایم پررنگ بوده دوستان، مدرسه و ورزش بوده است. حتما چیزهایی در كودكی من بوده كه من فراموش كرده‌ام و شاید بعضی از آنها خیلی هم مهم بوده‌اند. خیلی دوست دارم حتی برای یك‌بار هم كه شده به آن روزها سفر كنم. گاهی سعی می‌كنم چیزهایی را به خاطر بیاورم اما متاسفانه تلاشم به جایی نمی‌رسد. خاصیت زندگی همین است كه هرچه جلوتر می‌رود بخش‌هایی از گذشته را از ذهن پاك می‌كند؛ البته همیشه از مادرم در این زمینه كمك می‌گیرم. (باخنده) مادر واقعا حافظه عجیبی دارد.

burak-özçivit-4

كودك ورزشكار محله ما

بعضی از بازیگران و خوانندگان وقتی به شهرت می‌رسند یا كار حرفه‌ای خودشان را شروع می‌كنند به سمت ورزش می‌روند اما ورزش برای من عشقی بود كه از كودكی به آن می‌پرداختم. درواقع اولین ورزشی كه مرا جذب كرد، فوتبال بود كه در آن حتی به دنبال حرفه‌ای شدن هم بودم اما بعدها نگاهم عوض شد. با این حال هنوز هم فوتبال یكی از علایق جدی و همیشگی من است. در كنار فوتبال شروع به بدنسازی كردم چون فارغ از هر چیزی، دلم می‌خواست استایل بدنی خوبی داشته باشم. این مساله قطعا در هر كاری به نفع شماست و در بازیگری و مدلینگ كه جای خود را دارد.

مدیریت مادرانه با هوشمندی

یكی از ویژگی‌های خوب مادرم این است كه خودش را از مسائل حرفه‌ای و روابط كاری و شخصی من دور نگه می‌دارد. او همه دوستانم را دوست دارد و هرگز تنها به این خاطر كه من رابطه‌ام با آنها كمرنگ یا تیره می‌شود، از آنها بدگویی نمی‌كند. خب، شاید این خیلی اهمیت نداشته باشد اما از آنجا كه مادرم در زمینه شبكه‌های اجتماعی خیلی فعال است، سعی می‌كند حاشیه‌ها را از من دور نگه دارد؛ برای همین از او بسیار ممنونم. او حتی زمانی كه من از نامزد اولم جدا شدم، رابطه‌اش با او خوب بود و این روزها با فاهریه رابطه مادر و دختری ایجاد كرده است.

بهترین خواهرهای دنیا

رابطه من با خواهرهایم واقعا عالی و فوق‌العاده است. آنها سنگ‌صبور من هستند و من هم سنگ‌صبور و حامی‌شان. اینكه شما در زندگی افرادی را داشته باشید كه همیشه حامی و دوست شما باشند، واقعا لازم است و به آدم دلگرمی می‌دهد. فكر كنم خواهرهای من بهترین خواهران دنیا هستند.

خوش‌تیپ با ریش و سبیل

درمورد خوش‌تیپی تعاریف خودم را دارم. گاهی علاقه دارم كه سبیل بگذارم و گاهی هم به ریش گذاشتن علاقه دارم اما آدمی نیستم كه فقط دنبال این باشم كه بخواهم به زور خودم را خوش‌تیپ نشان دهم. به نظرم بعضی چیزها باید در خود آدم باشد. به جانی‌دپ نگاه كنید؛ او ذاتا آدم خوش‌پوشی است و همه دوستش دارند یا جورج كلونی را ببینید، واقعا تماشایی است. برای من باعث افتخار بود كه نشریه Blic یك‌بار مرا به عنوان مرد جذاب ریشوی سال انتخاب كرد؛ به‌خصوص آنكه فهمیدم در این فهرست نام‌های مهمی چون براد پیت، جانی‌دپ و كیت هرینگتون هم حضور داشتند! البته من خودم هم فكر می‌كنم زیباترین سبیل جهان را دارم. (باخنده)

burak-özçivit-5

پول خوب بده، لباس خوب بخر

یكی از فلسفه‌های زندگی من این است كه بخشی از درآمدم باید صرف ظاهرم شود؛ البته منظورم از ظاهر، خرید لباس است. خرید كردن برای من در مقوله لباس خلاصه می‌شود. سعی می‌كنم تقریبا نگاه آزادی در انتخاب لباس داشته باشم و به همین علت مرا در لباس‌های متنوعی می‌بینید. یك‌جورهایی دوست ندارم تكراری شوم و همین باور به اینجا رسیده كه خیلی‌ها می‌گویند بوراك، بازیگر ولخرجی در مد و لباس است و باید اعتراف كنم كه واقعا همین‌طور است؛ البته این را باید بگویم كه ذاتا دوست دارم لباسی را كه می‌پوشم به من احساس راحتی بدهد؛ چه این لباس رسمی باشد و چه اسپرت.

عطر فقط تلخ و قدرتمند

من عطرهای زیادی را امتحان كرده‌ام ولی به نظرم هیچ عطری به اندازه عطرهای دینامیك و قوی برایم خوشایند نیست. یك‌بار هنگام مصاحبه با یك نشریه مُد، عطری از برند ولگاری را به من معرفی كردند كه متوجه شدم بسیار خاص و رویایی است. عطری به نام مردان سیاه‌پوش كه رایحه عجیبی داشت. هنوز هم اگر بخواهم در یك قرار رسمی حاضر شوم یا در مراسم مهمی حضور داشته باشم، از این عطر استفاده می‌كنم.

هیوجكمن دنیای ترك‌

از اینكه مرا با سایر بازیگران مقایسه كنند، خوشم نمی‌آید چون به نظرم هر كسی جای خودش را دارد و با توانایی‌های خودش شناخته می‌شود اما در مورد ظاهرم كه گاهی مرا با هیوجكمن مقایسه می‌كنند، ماجرا متفاوت است. من بازی‌ها و كلا شخصیت این آدم را دوست دارم. یك‌بار نشریه مووی‌تایمز تركیه، به من لقب «جكمن ترك‌ها» را داد كه برایم هیجان‌انگیز بود. در آن زمان مدل موهایم خیلی شبیه او بود اما خودم اصلا به این موضوع فكر نكرده بودم!

burak-özçivit-2

خانه جدید با مبلمان جدید

سال گذشته همه وسایل خانه جدیدم را عوض كردم. راستش وقتی این خانه را در منطقه اولوس در استانبول خریدم آن را خیلی ساده دكوراسیون كرده ولی از زمانی كه با فاهریه نامزد كردم او از من خواست تا تمام وسایل قدیمی را عوض كنم و مبلمان و وسایل جدیدی برای خانه‌مان بخرم. من خودم آدمی نیستم كه دست به تغییرات كلی در چیزهایی كه دوست دارم بزنم اما به خاطر علاقه‌ام به او این كار را انجام دادم و به نظرم خیلی هم جالب بود چون عوض شدن فضای خانه كلا روحیه آدم را بهتر می‌كند.

كمك به سیستم ایمنی بدنم

من برای سلامت خودم اهمیت بسیاری قائلم. یادم هست سر فیلمبرداری فیلم «عشق شبیه توست» به خاطر آنكه در صحنه‌ای با پیراهن خیس حضور داشتم، سرمای بدی خوردم تا حدی كه حتی با مراجعه به درمانگاه و تزریق سرم هم حالم خوب نشد و مجبور شدم چند روزی در بیمارستان بستری شوم. آنجا متوجه شدم سیستم ایمنی بدنم كمی ضعیف است و به خوبی و آنطور كه باید با عوامل بیماری‌زا مقابله نمی‌كند. برای همین سعی كردم همیشه مراقب سلامت خودم باشم و از چیزهایی كه مرا در معرض بیماری قرار می‌دهد، دوری كنم.

تغذیه سالم برای ستاره

به نظرم یكی از مهم‌ترین مسائل در زندگی هر انسانی، تغذیه است و این موضوع برای هنرمندان و ورزشكاران بسیار حیاتی‌تر است؛ البته گاهی دیده‌ام كه برخی تغذیه درست را در گرفتن رژیم‌های گران‌قیمت می‌بینند ولی به نظر من اصلا یك تغذیه سالم به این موارد بستگی ندارد و شما باید فقط و فقط غذای سالم مصرف كنید تا بدن و جسم سالمی داشته باشید.

پیاده‌روی در اهرام مصر

سفر برای من ورود به دنیایی تازه از ناشناخته‌هاست؛ البته از كودكی مكان‌های عجیب و غریبی كه گاهی آنها را در مجلات یا كتاب‌ها می‌دیدم، بیش از هر چیزی برایم جذاب بود. دوست دارم قدم به مكان‌هایی بگذارم كه حس كنم چند قرن پیش در آنجا آدم‌هایی به شكل دیگری زندگی می‌كردند، برای همین مكان‌های تاریخی را خیلی دوست دارم. سفر به مصر برای من هربار سرشار از تازگی و جاذبه است. تماشای اهرام مصر واقعا مرا به حیرت می‌اندازد و حس می‌كنم كنار عظمت آنها كم می‌آورم.

لذت خوردن یك همبرگر

آنهایی كه مرا می‌شناسند خوب می‌دانند از تفریحات محبوب من غذا خوردن در رستوران است اما درواقع هیچ غذایی را به همبرگر ترجیح نمی‌دهم. یك زمانی عادت داشتم به هر غذاخوری كه می‌روم همبرگر آنجا را امتحان كنم و حالا هم ادعا می‌كنم یكی از بهترین همبرگرهای دنیا را در غذاخوری من خواهید خورد. مطمئن باشید طعم همبرگر مخصوص بوراك تجربه‌ای است كه هرگز فراموش نخواهید كرد و این را فراموش نكنید كه همبرگرهای ما كاملا سالم و تخصصی تهیه می‌شوند و از مضرات مابقی فست‌فودها به دور است.

دوست همیشگی من

مورات‌بوز دوستی است كه هیچ‌وقت مرا تنها نگذاشته و باوجود آنكه شغل خوانندگی، زمان بسیاری را از او می‌گیرد اما همیشه به خاطر من در هر جایی‌كه لازم بوده حاضر شده است. من و او اوقات بسیار خوبی با هم داشته‌ایم و بعضا با هم برای تفریح می‌رویم. یكی از تفریحات مشترك ما بولینگ و تنیس است؛ البته من به كنسرت‌های او هم می‌روم و به نظرم یكی از بهترین صداهای نسل حاضر خوانندگان ما را دارد. او و خانواده‌اش از صمیمی‌ترین دوستان من در این فضای هنری هستند. خوشبختانه یك كار هنری مشترك را هم با یكدیگر داشته‌ایم كه برایم واقعا لذت‌بخش بود.

نقاشی‌های بی‌سروته زیبا

سعی كرده‌ام نگاهم را به خیلی چیزها تغییر دهم. قبلا بیشتر منفی‌باف بودم و حتی به آدم‌ها به‌راحتی نزدیك نمی‌شدم اما دو، سه سالی هست كه خیلی خوش‌بین شده‌ام و سعی می‌كنم خوبی‌های هر اتفاقی را ببینم. این موضوع حتی در نگاه هنری من هم تاثیر گذاشته است. تا قبل از این تغییر با دیدن بعضی آثار مدرن و نقاشی‌های خاص در سبك‌هایی كه خیلی برایم آشنا و ملموس نبودند نمی‌دانستم چه واكنشی باید نشان دهم اما بعد متوجه شدم از همین شكل‌های بی‌سروته هم می‌توان لذت برد؛ فقط كافی است از دریچه بهتری آنها را نگاه كنم و از این اتفاقی كه روی بوم افتاده لذت ببرم.

نگرانی‌های من برای آینده

اینكه آدم بداند فردا چه می‌شود یا حتی در حد چند ساعت و چند دقیقه جلوتر از حال را ببیند، شاید اتفاق خوشایندی به نظر برسد اما این در عین حال می‌تواند ترسناك هم باشد. فقط كافی است فكرش را بكنید یك لحظه بعد از این زمان حالی‌كه در آن هستید، قرار است اتفاق بدی بیفتد كه نمی‌توانید جلوی آن را بگیرید. خب این بسیار زجرآور است. شاید گاهی خوب باشد كه از فردای خودمان بی‌خبر باشیم. من هنوز نتوانسته‌ام با نگرانی از آینده كنار بیایم اما نمی‌خواهم این نگرانی مرا نابود كند و اجازه زندگی در امروز را از من بگیرد. آینده بالاخره خواهد آمد و شاید پر از اتفاق‌های خوب هم باشد. نباید برایش دلواپس بود و باید با مثبت‌اندیشی زندگی را ادامه داد.

 

شادی با طعم و رنگ آبی

اگر بخواهم درباره چیزهایی كه مرا شاد می‌كند، صحبت كنم باید حتما به وجود رنگ آبی در طبیعت اشاره كنم؛ برای همین از آسمان ‌آبی لذت می‌برم. من به‌شدت عاشق روزهای آفتابی و بدون ابر هستم چون زیبایی آسمان را بهتر و كامل‌تر می‌بینم و این باعث آرامش من می‌شود. دریا را هم برای همین دوست دارم. تماشای دریا تمام استرس‌ها را از من دور می‌كند. در كنار اینها به رنگ آبی هم علاقه دارم و چیزهایی كه به این رنگ باشند مرا خوشحال‌تر می‌كنند؛ البته جالب اینجاست كه در انتخاب لباس‌هایم ترجیحم رنگ‌های دیگری غیر از آبی است!

دومین مدل برتر جهان

بوراك اوزچویت، 24 دسامبر 1984 در مرسین در جنوب شرق تركیه متولد شد. او با ظاهری مقبول، قدی حدود 184 سانتی‌متر و اندامی متناسب این بخت را یافت تا در ابتدا به عنوان مدل كارش را شروع كند و در آن عرصه به موفقیت هم دست پیدا كرد. 2003 سالی بسیار
موفق آمیز برای بوراك بود. او توانست در رقابت‌های بهترین مدل سال جهان به مقام دوم برسد و در عین حال در مسابقات بهترین مدل تركیه هم مقام اول را كسب كند، به او لقب «آقای طلایی» دادند برای همین تصاویرش روی جلد مجلاتی چون مری‌كلر و گلوریا رفت.

شاگرد موفق و درسخوان

دوران كودكی بوراك در استانبول گذشت و در دبیرستان شاگرد موفق و درسخوانی بود. بوراك به جز بازی فوتبال به كارهایی چون مطالعه كتاب و شنیدن موسیقی علاقه داشت. او پس از پیروزی در رقابت‌های بهترین مدل تركیه و جهان، قراردادهای تبلیغاتی خوبی امضا كرد كه برندهایی چون «توئین» و «نت‌ورك» مربوط به فعالیت مدلینگ وی در خارج از مرزهای تركیه بودند.

نقش‌های كوتاه در بازیگری

بوراك كه همیشه می‌خواست بازیگر شود، تصمیم گرفت تحصیلاتش را در رشته هنر ادامه دهد. او دانش‌آموخته دانشگاه مرمره از استانبول در رشته هنرهای زیباست و در عین حال همزمان كار مدلینگ را هم ادامه ‌داد. در همین بین كه به عنوان مدلی موفق در تركیه به شهرت رسیده بود، توانست برای برندهای مطرح اروپایی نیز كارهای تبلیغاتی انجام دهد؛ تا آنكه سال 2006 فیلمسازان تركیه‌ای مجذوب این جوان آینده‌دار خوش‌تیپ شدند و از او برای كارهای خود دعوت كردند. نخستین كار تصویر او «منفی هجده» نام داشت، هرچند كه نقش او در آن كار كوتاه بود اما سال بعد برای نقش بهتری در كاری به نام «آسوده» حاضر شد كه تریلری قابل‌توجه بود.

اندك زمانی بعد نیز در سریال تلویزیونی «شوهر خشن» به ایفای نقش پرداخت كه در آن در نقش تنها فرزند یك خانواده اصیل، قدرتمند و ثروتمند را بازی می‌كرد. بین سال‌های 2008 تا 2009 سریال دیگری را بازی كرد كه ماجرای سریال درباره یك گروه موسیقی بود كه سولیت (تک خوان) آن گروه یك دختر جوان بود. یكی از اعضای گروه به مرور عاشق این دختر می‌شود و قصد ازدواج دارند اما مشكلات بسیاری سر راه این عشاق به وجود می‌آید. بوراك در این سریال نیز نقشی كوتاه داشت.

شروع نقش‌های بزرگ

سال 2010 بود كه بوراك برای نقش اول به سریال «خیانت» دعوت ‌شد كه در آن نقش پلیسی به نام امیر را بازی كرد. امیر در گیرودار یك پرونده قتل متوجه می‌شود كه نامزدش نیز یك طرف ماجرا قرار دارد. طی یك سال بوراك اوزچیویت سریال «اسرار كوچك» را بازی كرد كه داستان روابط چند خانواده پولدار و بچه‌های‌شان را روایت می‌كرد. به نظر می‌رسید كه مسیر بازیگری بوراك به اوج رفته اما او همچنان نیازمند چیزی بود تا استعدادش را تمام و كمال به نمایش بگذارد.

سال 2011 این شانس را یافت تا یكی از نقش‌های مجموعه «حریم سلطان» را ایفا كند. او نقش سربازی شجاع و بی‌باك به نام «بالی‌خان» را ایفا ‌كرد؛ بوراك در این نقش درخشان ظاهر شد تا جایی‌كه در كشورهای مختلف به شهرت رسید و میلیون‌ها هوادار پیدا كرد. سال 2013 بوراك دعوت شد تا در سریالی به نام «چكاوك» در نقش «كامران» بازی كند. نقش مقابل وی را هم چهره آینده‌دار و دخترجوانی به نام فاهریه اوجان بازی كرد كه همین همبازی شدن، آینده آنها را رقم زد.

یك ازدواج سینمایی

بوراك اوزچیویت و فاهریه اوجان به یكدیگر دلبسته شدند و در سال 2014 بود كه رسانه‌های تركیه شروع به شایعه‌پردازی برای آنها كردند ولی این اخبار معمولی در حد شایعه نبود و بوراك و فاهریه اعلام كردند كه با یكدیگر ازدواج کرده‌اند در فیلم سینمایی «عشق شبیه توست» بار دیگر همبازی شدند و همین موضوع باعث شد تا فیلم با فروش خوبی در گیشه همراه شود. لازم به ذكر است كه بوراك خود، بخشی از سرمایه ساخت این فیلم را به‌‌عنوان تهیه‌كننده متقبل شده بود.
گفتگوی خیلی خصوصی با بوراک اوزچیویت

از فوتبال تا اتومبیل لوكس

بوراك شدیدا به فوتبال علاقه دارد و ورزش جزیی از زندگی روزمره اوست و طرفدار دوآتشه تیم فوتبال فنرباغچه است. او به زبان انگلیسی تسلط كامل دارد و همیشه می‌گوید كه در ایامی كه در كشورهای اروپایی مشغول كار مدلینگ بوده است‌، به اجبار زبان انگلیسی را آموخته است ولی حالا از اینكه به این زیان تسلط دارد، واقعا خوشحال است. او عاشق اتومبیل‌های لوكس است و اعلام كرده كه دوست دارد زمانی‌كه به سن و سال پیری رسید، یك كلكسیون كامل و زیبا از ماشین‌های لوكس داشته باشد.

از نامزدی ناموفق تا فیلمسازی

بوراك پیش از اینكه با فاهریه اوجان نامزد كند، مدتی در سال 2011 با مدل تركیه‌ای، «سیلان كاپا» نامزد بود كه بعد از مدتی كوتاه از هم جدا شدند. همچنین جالب است بدانید كه بوراك اخیرا شركت تولید فیلم خود را راه انداخته و برای فیلم اول خود از بانوی اول تركیه در سال 2014 یعنی «امیه گولسوی» دعوت به كار كرد.

رستورانی با نماد سبیل

بوراك كه همواره دوست داشته كارهای تجاری را در زندگی خود بیشتر و بیشتر كند، سال 2014 رستوران خودش را به نام «بالی‌بی دونر» در استانبول افتتاح كرد. جالب است بدانید كه نماد و لوگوی این رستوران برگرفته از سبیل معروف او در سریال «حریم سلطان» و «چكاوك» است كه از زمان سریال «حریم سلطان» تا به امروز به یك‌جور مد میان جوانان تركیه تبدیل شده است. بوراك هم از این موضوع استفاده كرده و نماد رستوران خود را همین سبیل معروف قرار داده است!

منبع : مجله ایده آل

گردآورنده : بی جامه – Bijame.Com

لینک کوتاه : https://www.bijame.com/?p=4701

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.