گلو درد کودکان را با دارو گیاهی درمان کنید

گلو درد کودکان,داروی گیاهی, طب سنتی,دارو گیاهی برای گلو درد کودکان و اطفال

خرید ادکلن

درمان اطفال به جهت سن و سال، مقاومت در برابر خوردن دارو و احساسات شدید عاطفی مادر در خوراندن دارو باعث ایجاد شرایط خاصی می کند که به همین دلیل درمان های متداول برای بزرگسالان باید تعدیل شود و مقدار آن کم اما غلظت آن بالا باشد تا اثر کند و حتما به مقدار کافی و با روش سُرَنگ در دهانشان تزریق شود تا سریع تر قورت داده و بهبود یابند.
البته بعضی دارو ها را باید مادران شیرده بخورند و پرهیزهای جدی غذایی داشته باشد تا شیری به طفل بدهد که خاصیت درمانی هم داشته باشد. هر مقدار که سن و وزن طفل بالاتر باشد میزان داروهای زیر بیشتر بشود.
البته با تغییر میزان داروهای زیر این نسخه کاملا برای بزرگسالان هم قابل اجراست و بسیار موثر میباشد.

گلو درد کودکان,داروی گیاهی, طب سنتی,دارو گیاهی برای گلو درد کودکان و اطفال
هنگام گلو درد کودک, از مصرف چیپس، پفک، سوسیس، کالباس خودداری شود

اما درمان هایی که برای تقویت بدن و از بین بردن چرک و عفونت گلو و جلوگیری از سرفه و خلط مفیدند:
۱. هر روز دو تا سه حبه سیر تازه را خوب له کرده و چند قطره عرق کاسنی و شاه تره روی آن بریزید و دوباره خوب هم بزنید بعد آب این مخلوط را به اندازه ۱۰ تا ۱۵ سی سی صبح ها با سرنگ در دهان کودک تزریق کنید.
۲. یک قاشق چای خوری به دانه تازه یا خشک را در یک لیوان آب جوش بریزید و روی لیوان را با چیزی مثل استکان بپوشانید تا حرارت داخل لیوان لعاب به دانه را بوجود آورد می توانید در همین زمان به مقدار خیلی کم کتیرای خوراکی به آن اضافه کنید و بعد از چند دقیقه کمی عسل طبیعی و چند قطره آبلیمو هم به آن افزوده به طوری که این مایع را با سرنگ بتوانید در دهان طفل به راحتی تزریق کنید. ۲۰ سی سی صبح و عصر و شب حداقل داده شود.
۳. مقداری جو کامل یا  جو دوسر(یولاف)  را در آب پخته و چند دانه عناب و نصف همان مقدار  سپستان در آن ریخته و به مقدت نیم ساعت جوشانده شوند بعد شعله را خاموش کرده و مقداری پر سیاوشان اضافه کنید… کمی صبر کنید و در سه نوبت و هر نوبت ۲۰ تا ۳۰ سی سی از این معجون را با نبات یا ترنجبین و یا شکر سرخ شیرین کرده به کودک بدهید.

۴. اگر تب ندارد مقداری روغن بادام تلخ را در قاشق بزرگی گرم کرده و پیشانی، اطراف چشم و دماغ، گونه ها، گلو و تمام سینه را به آرامی چرب کرده و ماساژ دهید بعد پارچه گرمی را مرتب روی محل های چرب شده قرار دهید تا کمی گرم بماند… در نهایت اگر سرفه دارد و روی سینه را چرب کرده اید مقداری پنبه روی آن بگذارید و لباس را روی آن بپوشانید.
۵. مقداری عصاره شیرین بیان به اندازه نصف قاشق چای خوری در نیم لیوان آب جوش حل کرده و در طول شبانه روز مخصوصا صبح ها ۱۰ سی سی از آن را قبل از شیر دهی یا غذا و صبحانه داده و شب ها هم ۱۰ تا ۲۰ سی سی داده شود.
سعی کنید در سبد غذایی خود مقدار قابل ملاحظه ای سیر و پیاز بکار ببرید تا کودک هم از این رژیم صحیح غذایی بهره مند شود.
به کودک هم هیچ گونه چیپس، پفک، سوسیس، کالباس و مواد غذایی دارای نگهدارنده های طولانی مدت نداده نشود.
این مقادیر با کم بودن یا زیاد بودن سن شیر خوار یا کودک شما تفاوت می کنند.

 

منبع:sarzade.com

گروآوردنده : بی جامه – Bijame.Com

لینک کوتاه : https://www.bijame.com/?p=5705

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.