آموزش مرحله به مرحله آرایش چشم و خود آرایی

خرید ادکلن

شکل و حالت های چشم ها متفاوت است برخی چشم ها کشیده و برخی دیگر گرد هستند , بعضی چشم ها به سمت بالا رفته و بعضی دیگر حالتی افتاده و متمایل به پایین دارند که برای هریک سبک و روش آرایشی خواص وجود دارد که در این بمطلب مشاهده خواهید کرد.آرایش چشم

حالت و فرم چشمانتان را در بین این تصاویر مشاهده کنید و مراحل و ترتیب آرایش آن را دنبال نمایید تا چشمانتان با آرایش مناسب حالت و فرم خودش زیباتر شوند.

مدل آرایش چشم برای انواع چشم ها

اگر می‌خواهید خودتان یک آرایش متعادل و زیبا روی چشم‌های‌تان داشته ‌باشید توصیه می‌کنیم سراغ سایه‌های چهارتایی بروید. اینگونه‌ سایه‌ها از چهار رنگ متفاوت تشکیل شده‌اند که معمولا انتخاب و ترکیب این چهار رنگ قواعد خاصی دارد.

بین لوازم و مواد آرایشی سایه‌های چشم بیش از همه تنوع رنگ دارند؛ رنگ‌های فریبنده و زیبا که هرکسی را به خرید ترغیب می‌کند هرچند نداند چطور باید از آن استفاده کند یا حتی اینکه آن رنگ با تن پوست هماهنگی دارد یا نه؟ اما دست نگه دارید، هر رنگی نمی‌تواند شما را زیبا کند؛ توصیه می‌کنیم به‌جای آنکه سراغ سایه‌های بزرگ با رنگ‌های بی‌شمار بروید و بیشتر خودتان را گیج کنید سراغ سایه‌های چهار رنگی بروید که در آنها رنگ‌های هماهنگ با هم در یک پالت جمع‌آوری شده‌اند و در نتیجه کار بسیار آسان‌تر می‌شود.

احتمالا تا به حال دیده‌اید که برخی از آرایشگران برای آرایش چشم از چند رنگ متفاوت استفاده می‌کنند و به گونه‌ای این رنگ‌ها را با هم ترکیب می‌کنند که حالت چشم کاملا متفاوت می‌شود. بدون شک در این مواقع این سؤال در ذهن‌تان به وجود می‌آید که او از کجا می‌داند باید کدام رنگ‌ها را با هم مخلوط کند تا به چنین نتیجه‌ای برسد؟ باید بگوییم این کار خیلی سخت نیست؛ اگر با چرخه رنگ آشنا باشید خودتان راز این ترکیب‌ها را به خوبی می‌فهمید.

رنگ‌هایی که در ۲ جهت مخالف هم قرار می‌گیرند بیشترین تضاد را با هم دارند مثلا اگر به دقت به چرخه نگاه کنید می‌بینید که سبز و قرمز در مقابل هم قرار گرفته‌اند یا آبی و نارنجی که این نشان از متضاد بودن رنگ‌هاست. وقتی این رنگ‌های متضاد در کنار هم قرار بگیرند بیشترین اثربخشی را در چشم بیننده خواهند داشت و به شدت جلب توجه می‌کنند.

رنگ‌هایی که در این چرخه به هم نزدیک هستند بهترین ترکیب رنگ را به وجود می‌آورند و در چشم بیننده تصویری آرام‌بخش و متعادل جلوه‌گری می‌کند و در نتیجه آراستن چهره با چنین رنگ‌هایی می‌تواند دقت و مهارت آرایشگر را نشان دهد.

یک رنگ بسیار آرام و کمرنگ که می‌توان با آن به عنوان پایه سایه روی تمام پلک را پوشاند یا اینکه برای روشن کردن قسمت زیر ابرو و قسمت داخلی چشم از آن بهره گرفت.

یک رنگ‌ ملایم که می‌توان از آن برای نشان دادن بهتر حالت چشم بهره گرفت و از آن برای روی پلک استفاده کرد.

یک رنگ متضاد که به نظر می‌آید چندان با دیگر رنگ‌های پالت سایه هماهنگی ندارد (البته بعضی از سایه‌ها این رنگ متضاد را ندارند و تنها راه ایجاد حجم با این سایه‌ها استفاده در کنار هم کمرنگ‌ترین و پررنگ‌ترین رنگ است).

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.