از بین بردن تاثیرات منفی زمستان روی پوست

خرید ادکلن

بیهوده انتظار تمام شدن زمستان را نکشید؛ حتی تمام شدن زمستان هم نمی‌تواند شما را از این آسیب‌های پوستی نجات دهد. وقتش رسیده که باور کنید نگرانی کسانی که همیشه با خشکی، ترک خوردن و پوسته‌پوسته شدن پوست دست‌به‌گریبان هستند را هیچ‌چیز مثل یک ماسک یا کرم خانگی نمی‌تواند برطرف کند.

 

اگر با تمام شدن فصل سرما، باز هم با چنین مشکلاتی دست‌به‌گریبان هستید، این راه‌ها را امتحان کنید. می‌توانید بهترین داروهای پوست را در خانه خودتان بسازید.

 

ژل آب‌رسان بسازید

ترکیب گلاب با روغن اسطوخودوس، یکی از بهترین مرهم‌ها برای آب‌رسانی به پوست‌های خشک و آسیب‌دیده است. می‌توانید هرروز چند قطره از این مخلوط را روی پوستتان ماساژ دهید و بعد از مدتی تاثیرش را در حفظ شادابی و طراوت پوست مشاهده کنید.

 

با کپسول جوانی آشنا شوید

ویتامینE می‌تواند به پوست آسیب‌دیده شما جان دهد و خشکی‌اش را از بین ببرد. اگر اهل خوردن مکمل‌های ویتامین E نیستید و یا طبق نظر پزشکتان نباید آن‌ها را مصرف کنید، می‌توانید برای خودتان یک کرم ویتامین E درست کنید. برای این کار می‌توانید از داروخانه کپسول ویتامین E بخرید و محتویات چند کپسول را در یک کاسه کوچک بریزید و یک قاشق مرباخوری روغن‌زیتون به آن‌ها اضافه کنید. بعد از ساخته شدن این کرم خانگی، آن را روی دستتان ماساژ دهید تا خشکی و پوسته‌پوسته بودنش برطرف شود.

مراقبت از پوست

 هیچ‌چیز مثل یک ماسک یا کرم خانگی نمی‌تواند خشکی و ترک خوردن پوست را برطرف کند

پوستتان را روغن‌کاری کنید

برخی پژوهش‌ها می‌گویند مصرف محصولاتی که در آن‌ها از فراورده‌های پتروشیمی استفاده شده، سلامت سیستم عصبی و سیستم ایمنی بدن را به خطر می‌اندازد و حتی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان و اختلالات متعدد عصبی را بالا ببرد. اما نگران نباشید. شما می‌توانید به‌راحتی کرم وازلین طبیعی را بدون کمک هیچ‌یک از فراورده‌های پتروشیمی تولید کنید. کافی است1/4 فنجان روغن نارگیل را با1/8 فنجان روغن‌زیتون،2 قاشق غذاخوری موم و کمی عرق نعناع در خانه داشته باشید. برای ساختن این کرم لازم است قابلمه کوچکی را تا نیمه آب کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید. روی این قابلمه کاسه‌ای شیشه‌ای بگذارید تا حرارت غیرمستقیمی که بخار آب تولید می‌کند، آن را گرم کند. سپس روغن نارگیل را در کاسه بریزید و موم را هم به آن اضافه کنید. کمی صبر کنید تا حرارت بخار آب، موم را به طور کامل ذوب کند.

 

حالا باید شعله را خاموش کنید و روغن‌زیتون را به مواد قبلی اضافه کنید. تا زمانی که همه مواد به‌خوبی با هم مخلوط شوند، با آرامش آن‌ها را به هم بزنید. می‌توانید از هر روغن طبیعی که می‌خواهید، چند قطره به آن‌ها اضافه کنید و هم زدن را آنقدر ادامه دهید تا موادی که در ظرف ریخته‌اید، حالت خامه‌ای پیدا کنند. بعد از اینکه یک کرم یک دست در کاسه دیدید، می‌توانید وازلین تولیدشده را در هر ظرف درداری که می‌خواهید بریزید و هرروز، بدون ترس از عوارض این کرم، پوستتان را با آن چرب کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.