برای خرید کتاب به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر شما هم کتاب خواندن را دوست دارید و در برنامه روزانه یا هفتگی خود قرار می دهید، حتما در زمان خرید با سوال های زیادی مواجه می شوید. مثلا از کجا کتاب را خریداری کنیم؟ نسخه چاپی یا الکترونیکی بخریم؟ از چه نویسنده ای؟ چگونه می توانم کتاب مناسب برای خواندن پیدا کنیم و… . در این مقاله می خواهیم به نکات مهم برای خرید کتاب بپردازیم.

چگونه بهترین و مناسب ترین کتاب را انتخاب کنیم؟

شما در مرحله اول باید بدانید که به چه ژانر و نویسنده ای علاقه دارید. افراد سلیقه متفاوتی برای خواندن کتاب دارند. برخی فقط رمان می خوانند، برخی فلسفی و روانشناسی، برخی انگیزشی و…

کتاب مناسب شما کتابی است که مناسب حال و احوال شما باشد و از خواندن آن لذت ببرید. مهم ترین راهکار ها برای یافتن بهترین کتاب به شرح زیر است:

  • مشورت با دوستان و آشنایان؛

شما می توانید درباره کتاب ها پرس وجو کنید. مخصوصا از افرادی که سلیقه کتابخوانی مشابهی با شما دارند. مشورت کردن با دوستان و آشنایان می تواند یک خرید بهتر را برای شما رقم بزند.

  • بازدید از سایت ها و وبلاگ های معرفی کتاب؛

سایت های زیادی از جمله یونیکتاب در زمینه خرید و معرفی کتاب فعالیت دارند و هرکدام دارای بانک کتاب عالی هستند که شما می توانید با مراجعه به آن ها و خواندن نظرات و بررسی کتاب ها، انتخاب خوبی داشته باشید.

  • بررسی شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید؛

فعالیت در شبکه های اجتماعی به طور گسترده ای در هر زمینه ای پیشرفت قابل توجهی داشته و شما می توانید گزیده ای از کتاب، نظرات افراد مختلف درباره آن ها و… را در سطح جهانی بررسی نمایید.

  • براساس آثار نویسنده محبوب تان انتخاب نمایید؛

افرادی که مطالعه به فعالیت روزانه شان تبدیل شده، کتاب های زیادی خوانده اند و با نوع نوشتن نویسنده های مختلفی آشنا شده اند. معمولا در بین کتاب هایی که مطالعه می کنید، نویسنده یا نویسندگانی هستند که علاقه بیشتری به مطالعه کتاب آن ها دارید. از طریق دنبال کردن نویسنده محبوب تان می توانید انتخاب های بهتری داشته باشید.

  • بررسی و انتخاب کتاب، از طریق انتشارات مورد علاقه؛

ناشرها با گروه تحریریه خود برای انتشار یک اثر اقدام می کنند. این گروه دارای قواعد انتشار هستند و هر کتاب باید براساس آن قواعد و قوانین بررسی و انتشار یابند. گاهی برخی از کتاب ها بسیار مورد پسند شما می باشند و چون همه انتشارات براساس یک قانون آن را نگارش و چاپ می کند، می تواند به شما در انتخاب کتاب مناسب کمک کنند.

  • انتخاب با توجه به رده سنی کتاب؛

کتاب ها برای هر رده سنی مناسب نیستند و شما باید با توجه به سن و رده سنی تعریف شده برای هر کتاب آن را خریداری کنید. به خصوص برای رده سنی کودک و نوجوان این نکته بسیار حائز اهمیت است و می توانید این اطلاعات را از طریق مشخصات درج شده در کتاب پیدا کنید.

  • توجه به قطع کتاب؛

یکی از مهم ترین نکات در هنگام انتخاب و خرید یک کتاب، توجه به حمل ونقل و جابجایی آسان یک کتاب است. خیلی از افراد به دلیل سایز بزرگ یک کتاب از انتخاب و خرید آن منصرف می شوند. البته گاهی از یک کتاب در قطع مختلف چاپ می شود که می تواند به شما در خرید و انتخاب کمک کند.

  • توجه به کیفیت چاپ یک کتاب؛

فاکتورهای زیادی در کیفیت چاپ اثر دارد که مهمترین آنها جنس کاغذ، استحکام آن و فونت استفاده شده در آن است. البته فراموش نکنید کیفیت کاغذ تاثیر مستقیم بر قیمت یک کتاب دارد. 

  • توجه به نوبت چاپ یک کتاب؛

نوبت چاپ از آن نکات خاصی است که برخی از افراد به طور ویژه ای به آن توجه دارند و برایشان مهم است که کتابی که خریداری می کنند حتما از چاپ نخست باشد. البته برخی از افراد هم ترجیح می دهند که چاپ های جدید را خریداری کنند تا در صورت اصلاح و ویرایش کتاب، از آن بی نصیب نمانند.

  • توجه به میزان فروش یک کتاب

محبوبیت یک کتاب تاثیر مستقیم در فروش آن دارد. یک کتاب پرفروش باعث ترغیب خوانندگان می گردد و این موضوع می تواند به انتخاب شما کمک کند.

  • نیاز شما مهم ترین نکته در انتخاب و خرید کتاب است؛

گاهی ما یک کتاب را از روی علاقه و گاهی هم براساس نیاز باید آن را انتخاب و خریداری می کنیم. مثلا ما برای مطالعه درس، بالابردن آگاهی در زمینه های خاص، نیاز شغلی و.. نیاز به خرید یک کتاب پیدا می کنیم و از این رو باید به نیاز خود در هنگام خرید توجه ویژه ای داشته باشیم.

برای خرید کتاب به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر به دنبال بهترین سایت برای خرید کتاب های درسی، آموزشی و دانشگاهی هستید، می توانید به سایت یونیکتاب به آدرس اینترنتی uniketab.comمراجعه فرمایید. یونیکتاب با ارائه بهترین کتاب های آموزشی در خدمت شما عزیزان می باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.