بهترین تکنیک و روش برای گفت و گو با همسرت

خرید ادکلن

بهترین تکنیک و روش برای گفت و گو با همسرت

 

گفت و گو با همسرت را بیاموز

تردیدی نیست زنان و مردان در بسیاری از موارد از جمله چگونه اندیشیدن، صحبت کردن و رفتار‌های خود، با یکدیگر متفاوتند، ولی برای برقراری یک ارتباط موفق و نتیجه‌بخش، باید ببینیم چگونه می‌توان با وجود تمام این تفاوت‌ها، ارتباطی به دور از تنش و جر و بحث داشت، یعنی در واقع گفت‌وگو با شریک زندگی‌مان را بیاموزیم.

در تمام مدتی که به حرف‌هایش گوش می‌داد، احساس می‌کرد اصلا نمی‌فهمد‌ چه می‌گوید. هرچه بیشتر با هم حرف می‌زدند، کمتر‌ متوجه منظور همدیگر ‌می‌شدند. با شکایت می‌گوید: آخه من که توقع زیادی ازش ندارم. فقط می‌خوام بیشتر برای زندگی‌مون وقت بگذاره، ولی هر بار یک جوری رفتارش رو توجیه می‌کنه و می‌گه، تو از اول هم می‌دونستی که کارم چقدر برام مهمه. وقتی هم برای رفتن به سفر و جاهای دیگه ندارم، ولی هر بار باید دوباره برات توضیح بدهم. تا می‌خواهیم حرف بزنیم ناراحت می‌شی. هیچ نتیجه‌ای‌هم از حرف‌هامون نمی‌گیریم…

 

 

 بهترین روش برای گفت و گو با همسرت,صحبت عاشقانه با همسر,طرز صحبت با مردان,چگونه با زن خود صحبت کنیم,آموزش جذب زنان با حرف زدن درست,موضوع صحبت با نامزد

 

 

تردیدی نیست زنان و مردان، در بسیاری از موارد از جمله چگونه اندیشیدن، صحبت کردن و در نتیجه رفتار‌های خود، با یکدیگر متفاوتند، ولی برای برقراری یک ارتباط موفق و نتیجه‌ بخش باید ببینیم چگونه می‌توان با وجود تمام این تفاوت‌ها، ارتباطی به دور از تنش و جر و بحث داشت. گاهی ما برای فهماندن منظور خود ناگزیر به مکالمه با همدیگر هستیم. پس باید بتوانیم گفت‌وگوی مناسبی با یکدیگر داشته باشیم و تکنیک‌های چگونه حرف زدن را بیاموزیم.

تفاوت بین شنیده‌ها و گفته‌ها

همان‌طور که کیفش را روی مبل می‌انداخت، گفت: مریم‌جان قبول کن حرف زدن با سعید هیچ فایده‌ای نداره… هر راهی رو بگی من امتحان کردم، ولی‌ تاثیری نداشته. باور کن گاهی حرف همدیگر را نمی‌فهمیم. این جور مواقع درمونده می‌شم و نمی‌دونم چه کار باید بکنم. انگار اصلا به حرف‌هام گوش نمی‌ده. همیشه داره کارهای خودش را می‌کنه و نظرش هم این است که من بی‌خودی غر می‌زنم! آخه به نظر تو، من اگر بخوام حرفم را بزنم، یعنی این‌که دارم غر می‌زنم؟ واقعا این مردها چرا این‌قدر با ما فرق می‌کنند ؟!… ما چه جوری باید بگیم چی می‌خواییم؟

به نظر‌ می‌رسد تفاوت‌های زنان و مردان گاهی مشکلاتی را برای آنها به وجود می‌آورد که رابطه را با مشکل مواجه می‌کند، و در این میان یکی از مهم‌ترین جنبه‌ها، حرف زدن آنها با یکدیگر است.

یکی از مهم‌ترین ابزار برای برقراری ارتباط موفق، خوب گوش‌ دادن به حرف‌های یکدیگر است، گوش‌ دادن درست، یکی از مهارت‌هایی است که اگر بخوبی با آن آشنا باشیم، تنش کمتری در ارتباط خواهیم داشت، زیرا ‌یکی ‌از ‌مشکلات و‌ گلایه‌های ارتباط بین همسران، این است که نمی‌دانند چطور درباره موضوعات مختلف صحبت کنند که به دعوا و دلخوری منجر نشود. بسیاری از افراد برای حل این مشکل دنبال راهکار و مهارت می‌گردند، که حرف زدن درست و توام با آرامش را یاد بگیرند، غافل از این‌که بیشتر مواقع مشکلات ما در نحوه بیان جملات است، یعنی اغلب‌، نحوه بیان ما باعث ناراحتی و آزار طرف مقابل می‌شود.

بنابراین ‌همان‌گونه‌که ارتباط، مهم‌ترین‌ پایه زندگی‌ است، مشاجره هم مخرب‌ترین عامل پاشیده شدن آن است. زن و شوهر با مشاجره، هم عواطف و محبت‌شان را جریحه‌دار ‌کرده و هم ارتباط خود‌ را با مشکل مواجه‌ می‌کنند، یعنی همان‌گونه‌که برقراری ارتباط خوب باعث می‌شود که دو طرف بیشتر به هم نزدیک شوند، مشاجره هم آن را خراب می‌کند و آدم‌ها را از همدیگر دورتر و دورتر می‌کند. پس چه باید کرد؟

 

 

 بهترین روش برای گفت و گو با همسرت,صحبت عاشقانه با همسر,طرز صحبت با مردان,چگونه با زن خود صحبت کنیم,آموزش جذب زنان با حرف زدن درست,موضوع صحبت با نامزد

 

 

دکتر نجابتیان، مشاور خانواده در این خصوص می‌گوید:‌ به جرات می‌توانیم بگوییم که شاید ۱۰ درصد از‌ ارتباطات کلامی که بین زن و شوهر‌‌ها ‌رد و بدل می‌شود، یک ارتباط سالم است. به این دلیل که وقتی رابطه صمیمانه‌ای مانند ارتباط زناشویی به‌وجود می‌آید، مسائل و مشکلاتی نیز به‌دنبال خواهد داشت که همیشه ‌یکی از طرفین می‌خواهد مساله و مشکل خود را مطرح کند.

به این ترتیب گاهی دو طرف وارد گردابی از سوءتفاهم و بحث و دعوا می‌شوند. همین موضوع هم، اغلب مانع از طرح بحث اصلی می‌شود. یعنی وقتی دو نفر‌ با هم بگو مگو‌ دارند، ولی ارتباط عاطفی هم با هم ندارند، به محض این‌که اختلافی پیش می‌آید، کارشان به دعوا می‌کشد، اما زن و شوهر‌ها معمولا‌ هنگام دعوا و مشاجره خیلی ساده مشکلات را به ارتباط شخصی و خصوصی خود ربط می‌دهند. مثلا ممکن است بعضی صفات‌ جزو خصوصیات شخصی یک فرد باشد، ولی‌چون هنگام دعوا به آن نقطه ضعف‌ها اشاره می‌شود، همین موضوع باعث کدورت و ناراحتی آنها از همدیگر می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.