بهترین ماسک های طبیعی برای پوست های خشک

خرید ادکلن

خشکی پوست یکی از مهمترین علل اصلی پیری و چروک شدن صورت است که در فصل پاییز و زمستان بیشتر می شود .با ساخت و استفاده از ماسک های پوست خشک با مواد طبیعی و گیاهی پوست خود را لطیف و نرم سازید.

بهترین و طبیعی ترین ماسک پوست خشک و حساس صورت

 

گرد نارگیل را در شیر حل کرده خوب به هم بزنید تا خمیری شکل شود سپس آنرا بر روی صورت مالیده بگذارید تا خشک شود، سپس با آب ولرم بشوئید. آب خیار را باخامه مخلوط کرده مدت نیم ساعت محلول را بر روی صورت بگذارید،این ماسک خاصیت آبرسانی دارد. ماسک عسل و زرده تخم مرغ:1 قاشق سوپخوری عسل (پوست را تحریک و نرم می کند)+1 عدد زرده تخم مرغ (در پوست نفوذ کرده و آب رسانی می کند)+یک دوم قاشق چایخوری روغن بادام ( درپوست نفوذ کرده و آب رسانی می کند) +1 قاشق سوپخوری ماست (پوست را نرم و لطیف کرده و سپس آنرا سفت و محکم می کند) تمامی این مواد را با هم مخلوط کرده و به مدت 15 الی 20 دقیقه بر روی پوست خود بگذارید و بعد با آب ولرم بشویید.

 

نرم کننده طبیعی پوست با ماسک پوست های خشک عسل و بابونه

مواد لازم

عسل:دو قاشق غذاخوری

روغن بادام:سه قاشق غذاخوری

دمکرده بابونه:نیم فنجان

عسل را با روغن بادام مخلوط کنید و برای آنکه نرم تر شود و هم زدنش راحت تر باشد، چند دقیقه آن را روی کتری قرار دهید تا با بخار آب جوش حرارت ببیند و نرم شود. همزمان با این کار کمی گیاه بابونه را با آب در یک فنجان بریزید، روی سرش چیزی بگذارید تا با حرارت خود دم بکشد و وقتی دم کشید آن را صاف کنید و تفاله هایش را دور بریزید. وقتی عسل و روغن تان روان شد و به راحتی توانستید آن را هم بزنید، مخلوط را از روی حرارت بردارید و با دمنوش تان در یک ظرف هم بزنید. صبر کنید تا ماسک تان کاملا سرد شود و سپس آن را روی پوست تان بگذارید. 20 دقیقه تا نیم ساعت/ سه بار در هفته مورد استفاده قرار گیرد.

مرطوب کننده گیاهی و ماسک پوست خشک با خیار و شیر

مواد لازم

خیار:یک عدد

شیر پرچرب:یک کاسه

خیار را پوست بگیرید و حلقه کنید، سپس شیر پرچربی که از یخچال بیرون آورده اید را در کاسه بریزید و حلقه های خیار را در آن قرار دهید. اجازه دهید حلقه ها برای 20 دقیقه در شیر استراحت کنند. سپس آنها را روی پوست تان بچینید و 20دقیقه در حالت آرامش قرار بگیرید. وقتی خیارها را از روی صورت تان برداشتید، یک پنبه را به شیر آغشته کنید و روی صورت تان بمالید. سری دوم این ماسک هم باید 10 دقیقه روی صورت تان قرار بگیرد تا اثرش را روی پوست بگذارد.این ماسک را به مدت 20 دقیقه تا نیم ساعت و سه بار در هفته استفاده کنید.

ماسک گوجه فرنگی و لیمو برای مرطوب کردن پوست های خشک

مواد لازم

گوجه فرنگی:یک عدد

لیموی تازه:یک نصفه

روش تهیه

لطف درست کردن ماسک خانگی، به دردسترس بودن مواد آن است. شما می توانید چنین ماسک هایی را هر لحظه که خواستید با آنچه در یخچال دارید، درست کنید و به پوست تان آرامش و طراوت تزریق کنید. برای تهیه این ماسک تنها به گوجه فرنگی و لیموترش نیاز دارید. گوجه را رنده کنید یا با گوشت کوب برقی له کنید، روی آن نیمی از لیموترش را بچکانید و خوب هم بزنید. سپس مخلوط را روی پوست صورت و گردن تان ماسک کنید. این ماسک را به مدت 15 دقیقه و دو بار در هفته روی صورت بمالید.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.