به این دلایل مهم رخت خواب خود را مرتب نکنید

خرید ادکلن

اگر رخت خواب خود را همزمان با طلوع آفتاب مرتب کنید، ملحفه نازک روی تخت شما بیش از میلیون‌ها غبار و کرم ریز را به دام خواهد انداخت. این ذرات که بر روی تخت شما زندگی می‌کنند، از سلولهای مرده پوست و تعریق شما تغذیه کرده و به طور بالقوه مشکلات آلرژی و آسم را به بار می‌آورند.با این حال تخت نا مرتب بیشتر درمعرض هوای تازه و نور بوده که می‌تواند به کشتن این موجودات ریز کمک کند.

به گفته دکتر استفان از دانشگاه معماری کینگستون زمانی که افراد تخت خود را بلافاصله پس از بیدار شدن مرتب می‌کنند، باعث می‌شوند تا گرمای بدن و سلولهای مرده آن بر روی تمام تخت باقی بماند لذا توصیه می‌شود که تخت خود را نامرتب گذاشته و اجازه دهید که در معرض نور و هوای تازه قرار بگیرد تا به این طریق ذرات و کنه ها به طور کامل از بین بروند.

گفتنی است، زمانی که افراد در خواب هستند بدن آنها مقدار زیادی عرق را تولید می‌کند که به طور میانگین در هر شب به میزان یک لیتر می‌رسد که این بستر مناسبی برای رشد و نمو ذرات و موجودات ریز می‌باشد.

دانشمندان تخمین زده‌اند که بیش از ۱.۵ میلیون غبار و کرم ریز در ملحفه افراد زندگی می‌کند که به طور متوسط از سلولهای مرده پوست تغذیه می‌کنند باید گفت که وجود این ذرات مشکلات زیادی را برای سلامتی بدن افراد به وجود می‌آورد، چرا که فضولات آنها می‌تواند آلرژی را تحریک کرده و استنشاق آنها باعث زبانه کشیدن آسم می‌شود.

 

بر همین اساس توصیه می‌شود که تخت خود را پس از خوردن صبحانه و در لحظه خروج از منزل مرتب کنید.همچنین لازم است ملحفه و روکش بالش خود را یک تا ۲ بار در هفته شست و شو دهید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.