تاثیرات مثبت برهنه خوابیدن بر سلامتی

خرید ادکلن

مزایای برهنه خوابیدن

1- برهنه خوابیدن به جلوگیری از بی‌خوابی کمک می‌کند.
مطالعه‌ای جدید نشان داد که برای شروع عادی روند خواب، نیاز به کاهش دمای مرکز بدن است. بدن مانند یک رادیاتور گرما را از سمت مرکز دور کرده و پراکنده می‌کند. اگر بدن شما به خاطر لباس یا جوراب ضخیم نتواند گرما را تخلیه کند، احتمال ابتلای شما به بی‌خوابی افزایش می‌یابد، زیرا مرکز بدنتان نمی‌تواند گرما را خارج کند. برهنه خوابیدن باعث تخلیه سریعتر گرما می‌شود و کمک می‌کند که سریعتر به خواب بروید.

2- کسانی که برهنه می‌خوابند خواب عمیق‌تر و طولانی‌تری دارند.
مطالعه‌ای دیگر نشان داد که تنظیم دمای بدن در رختخواب می‌تواند به دستیابی به یک خواب عمیقتر برای مدت طولانی‌تر کمک زیادی بکند. در مطالعه‌ای مخصوص، دانشمندان هلندی لباس‌هایی برقی را بر تن مخاطبان کردند تا دمای پوست آنها را کاهش دهد. در نتیجه، مخاطبان خوابی آرام داشتند و زمان بیشتری را در مرحله خواب عمیق سپری کردند.

3- برهنه خوابیدن به جلوگیری از افزایش چربی شکم کمک می‌کند.
خنک‌سازی طبیعی بدن در هنگام شب به کاهش سطح کورتیزول شما کمک می‌کند. ساعات خواب عمیق بین 10 شب و 2 صبح سطح کورتیزول را به حداقل می‌رساند و سپس بعد از 2 صبح، غددی که کورتیزول را تولید می‌کنند با قدرت بیشتری شروع به فعالیت می‌کنند تا بدن برای روز بعد آماده شود. بدین ترتیب در هنگام بیدار شدن احساس انرژی بیشتری خواهید داشت.
وقتی خواب کافی نداشته باشید، هنگام بیدار شدن سطح کورتیزول به شکلی غیرطبیعی بالا خواهد بود، که اشتهای شما را برای خوردن غذاهای کم‌ارزش بیشتر می‌کند که این غذاها موجب افزایش چربی شکم می‌شوند. چون خوابیدن بدون لباس به خنک‌تر ماندن شما کمک می‌کند، باعث می‌شود سطح کورتیزول شما نیز تنظیم شود.

4- برهنه خوابیدن می‌تواند اندام‌های جنسی شما سالمتر نگهدارد.
واژن به طور طبیعی محیطی گرم و مرطوب است، که شرایط رشد مخمر و باکتری‌ها را فراهم می‌آورد. با درآوردن پیژامه و قرار دادن واژن در مقابل جریان هوا، به واژن اجازه می‌دهید نفس بکشد، و به جلوگیری از رشد مخمر و باکتری‌ها کمک می‌کنید.
در مردان، خنک ماندن بیضه‌ها به سالم ماندن اسپرم‌ها و کارکرد طبیعی سیستم‌های تناسلی کمک می‌کند، و به همین دلیل بیضه‌ها خارج از بدن قرار گرفته‌اند. وقتی شما شلوارکی ضخیم می‌پوشید، بیضه‌ها گرم شده و تعداد اسپرم‌ها کاهش می‌یابد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.