تفاوت اپیلاسیون و دپیلاسیون

خرید ادکلن

آنچه در این مقاله می‌خوانید :

دپیلاسیون و اپیلاسیون چیست؟

برای حذف موهای زائد روش های مختلفی وجود داره که هرکس بر حسب تجربه و یا پیشنهاد اطرافیان یکی از این روش ها رو انتخاب میکنه. در بین این روشها، دو شیوه بخاطر اسم های خیلی مشابهی دارن، غالباً باهم اشتباه گرفته میشن: اپیلاسیون و دپیلاسیون.

به روش هایی مانند وکسینگ و استفاده از مومک، اپیلاسیون (epilation) و روش هایی مثل استفاده از کرم های موبر، دپیلاسیون (depilation) میگن. این دو با اینکه نام های شبیه بهم دارند و  هر دو برای حذف مو استفاده می شن، اما نتیجه هرکدام با دیگری تفاوت زیادی داره.

 

اپیلاسیون,اپیلاسیون ناحیه تناسلی,اپیلاسیون واژن,اپيلاسيون عورت زنان,فیلم اپیلاسیون واژن,اپیلاسیون مردان,اپیلاسیون بیکینی,اپیلاسیون واژن با موم

 

اپیلاسیون

 

در اپیلاسیون موها از ریشه بیرون کشیده میشن، و در دپیلاسیون موها تنها از سطح پوست برداشته میشه. دقیقاً به همین دلیله که با اپیلاسیون موها در -مقایسه با دپیلاسیون- خیلی کندتر رشد میکنه.با این وجود اپیلاسیون عوارضی مثل شل شدن پوست، فولیکولیت (التهاب روزنه‌های رویش مو)، ایجاد موی زیر پوستی، التهاب پوستی، آکنه ناشی از اپیلاسیون و حساسیت های پوستی دیگه ای به دنبال داره که در بلند مدت باعث افتادگی و لک میشن.

 

اپیلاسیون بویژه در نواحی حساس، مشکلات بیشتری ایجاد میکنه. وجود رطوبت در نواحی حساس مثل ناحیه تناسلی، زیربغل یا اطراف پستان، باعث میشه احتمال فولیکولیت در این ناحیه بیشتر از بقیه نواحی باشه و اگر اپیلاسیون با دقت انجام نشه ممکنه مویرگ های زیر پوست پاره شده و خونریزی و کبودی اتفاق بیفته. همچنین ضخیم تر بودن موهای این نواحی نسبت به باقی قسمت های بدن، باعث بوجود آمدن التهاب پوستی بیشتر میشه.

 

اپیلاسیون,اپیلاسیون ناحیه تناسلی,اپیلاسیون واژن,اپيلاسيون عورت زنان,فیلم اپیلاسیون واژن,اپیلاسیون مردان,اپیلاسیون بیکینی,اپیلاسیون واژن با موم

دپیلاسیون

دپیلاسیون تنها ممکنه باعث حساسیت پوستی بشه که برای اطمینان خاطر میشه قبل از مصرف محصول رو روی بخش کوچکی از پوست تست کرد و سپس با اطمینان خاطر کرم موبر رو مصرف کرد. این محصولات باعث لایه برداری سطح پوست و شادابی اون میشن. به علاوه استفاده از اون بسیار ساده ست، وقت زیادی نمیگیره و لزومی نداره برای انجامش به آرایشگاه مراجعه کنید. فقط کافیه که کرم رو روی پوست تمیز و خشک پخش کنید و بعد گذشت زمان مشخص شده روی محصول، اون رو از روی پوست پاک کرده و پوست رو آبکشی کنید.
موبری خریداری کنید که دارای ترکیبات تقویتی و مرطوب کننده باشه و کرم رو روی پوست آسیب دیده (مثل زخم یا خراش پوستی) نزنید. اگر پوست حساسی دارید یا میخواید از اون برای نواحی حساس استفاده کنید، دقت کنید که محصول خریداری شده با نیاز شما متناسب باشه.فراموش نکنید که بعد از هر روشی از یک کرم یا ژل ویژه بعد از اصلاح بدن استفاده کنید. این محصولات کمک میکنن پوستتون ضد عفونی بشه و التهابات کاهش پیدا کنن.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.