دلایلی مهم برای داشتن رابطه جنسی بیشتر با همسر

خرید ادکلن

خیلی از مشکلات فقط با داشتن رابطه‌ جنسی منظم برطرف می‌شود‎.

نرخ مرگ و میر در افرادی که ۲ بار در هفته به ارگاسم می رسند، نصف افرادی است که در طول ماه تنها یک مرتبه ارگاسم را تجربه می کنند.

خیلی از مشکلات فقط با داشتن رابطه‌ جنسی منظم برطرف می‌شود. در این مطلب به دلایلی اشاره می‌کنیم که به شما ثابت می‌کند چرا باید بیشتر با همسرتان نزدیکی داشته باشید.

 

رابطه ی جنسی نوعی ورزش است

رابطه جنسی لزوما یک تمرین بدنی کامل نیست، اما می تواند همانند نرمش برای شما مفید باشد. داشتن رابطه جنسی ضربان قلب شما را همانند پیاده روی سریع یا دوچرخه سواری بالا میبرد.

برای قلب زنان مفید است

زنانی که دو بار در هفته رابطه جنسی دارند نسبت به زنانی که یک بار در ماه رابطه جنسی دارند، کمتر احتمال دارد دچار بیماری های قلبی شوند. اینکه آیا این مسئله بدین دلیل است که زنان سالم تر اغلب بیشتر از رابطه جنسی لذت میبرند، یا بدین دلیل است که رابطه جنسی کمک می کند تا قلب زنان تقویت شود، نامشخص است. متاسفانه برای مردان، رابطه جنسی خوب ممکن است تاثیر معکوس داشته باشد.

رابطه‌ جنسی استرس را کم می‌کند.

اگر روز سخت و طولانی سر کار داشته‌اید یا همین طوری کمی احساس استرس می‌کنید، رابطه ‌جنسی به شما کمک خواهد کرد کمی ریلکس شوید و سطح استرس‌تان را پایین بیاورید. بدن در طول رابطه ‌جنسی دوپامین، اندورفین و اوکسی‌توسین ترشح می‌کند که همه این هورمون‌ها در کنار هم به از بین بردن استرس و بالا بردن سطح شادی طبیعی کمک می‌کنند.

کنترل بهتر مثانه

رابطه جنسی تمرینات کگل طبیعی می باشند و باعث تقویت عضلات مثانه می گردد.

 

رابطه‌ جنسی به ارتقای سیستم ایمنی بدنتان کمک می‌کند.

محققان دانشگاه ویلکس در پنسیلوانیا دریافته‌اند که دانشجویانی که حداقل دو مرتبه در هفته با همسرشان رابطه‌ جنسی داشتند، درمقایسه با آنهایی که اصلاً رابطه ‌جنسی نداشتند، سطح بالاتری از پادتن در بدنشان وجود داشت. در طول رابطه‌ حنسی، آنتی‌ژن‌هایی مثل ایمونوگلوبولین A در بدن ترشح می‌شود که ثابت شده است با سرماخوردگی و حتی آنفولانزا مقابله می‌کند. یک خبر خوب دیگر اینکه، هرچه رابطه ‌جنسی بیشتری داشته باشید، آنتی‌ژن بیشتری در بدنتان ترشح شده و سالم‌تر خواهید بود!

رابطه‌ جنسی فشارخونتان را پایین می‌آورد

بعضی از انواع فعالیت‌های فیزیکی، حتی اگر کوتاه باشد، تاثیر فوق‌العاده‌ای بر فشارخون دارد. در تحقیقی که در دانشگاه پیسلی انجام گرفت، مشخص شد که رابطه‌ جنسی فشارخون دیاستولی (عدد پایینی فشارخون) را کاهش می‌دهد.
 

رابطه ‌جنسی کمک می‌کند قلبی سالم داشته باشید.

وقتی بدن کالری می‌سوزاند، قلب نیز تقویت می‌شود. محققان موسسه تحقیقاتی نیوانگلند دریافته‌اند که اگر مردها به صورت منظم با همسرشان رابطه‌ جنسی داشته باشند، تا ۴۵٪ کمتر به بیماری‌های قلبی-عروقی دچار می‌شوند.

 رابطه‌ جنسی به تسکین درد کمک می‌کند.

اگر درد یا میگرن دارید، رابطه‌ جنسی برایتان بسیار بهتر از مسکن عمل خواهد کرد. دکتر جورج ارلیچ متخصص آرتروز در تحقیق خود دریافته است که بیمارانی که با همسرشان رابطه‌ جنسی منظم داشتند درد بسیار کمتری را نسبت به آنهایی که رابطه ‌جنسی نداشتند، احساس می‌کردند.

 

رابطه‌ جنسی باعث می‌شود عادت‌ماهیانه‌ای منظم داشته باشید.

اگر عادت‌ماهیانه‌تان کمی نامنظم است، می‌تواند بخاطر سبک زندگی استرس‌زایتان باشد. همانطور که قبلاً ذکر شد، رابطه‌ جنسی استرس را کم می‌کند و این می‌تواند بر منظم شدن قاعدگی‌تان هم تاثیر مثبت داشته باشد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.