روز خواستگاری چی بپوشیم؟

خرید ادکلن

روز خواستگاری یه شب پر از هیجان و استرس زا برای هم دختر و پسر بوده چرا که علاوه بر اینکه به چه نکاتی باید دقت کنند یا چه سوال هایی باید از طرف مقابلشان بپرسند باید به فکر یک لباس مناسب هم برای آن روز داشته باشند اگر برای شما جای سوال هست که چه لباسی باید بپوشیم در ادامه ی مقاله با ما همراه باشید.

چه لباسی مناسب‌تر است؟

از آنجا که در روز خواستگاری، شما هنوز در دسته مجردها قرار دارید و ازدواج نکرده‌اید، لازم نیست مثل خانم‌های جاافتاده لباس بپوشید. یک دست لباس کژوآل مثل مانتو و شلوار، کت تک و شلوار، سارافون و دامن، سارافون و شلوار و از این قبیل لباس‌ها که برازنده یک دخترخانم جوان و بانشاط است، را انتخاب کنید. مانتوهای ایرانی به شکل پیراهن و یا سارافون دامن نیز که چندسالی است مد شده‌اند و محجبه هم هستند، انتخاب‌های خوبی به‌شمار می‌آیند، اما بهتر است از پوشیدن مانتو و شلوار یا کت و شلوار فرم اداری نیز بپرهیزید، زیرا به‌هیچ عنوان مناسب مراسم رسمی خواستگاری نیست.

چه رنگی لباس بپوشیم؟

یکی از مهم‌ترین نکات هنگام انتخاب لباس شب خواستگاری رنگ آن است. شاید شما از روی عادت همیشه لباس‌های قرمز رنگ یا تیره می‌پوشید چون فکر می‌کنید به چهره شما بیشتر می‌آید، اما شب خواستگاری شما ترجیحا نباید از دو طیف رنگی تند و تیره استفاده کنید. لباس‌های قرمز، زرد، نارنجی، سرمه‌ای و مشکی انتخاب‌های خوبی برای این شب نیستند. سعی کنید از رنگ‌هایی مثل رنگ سفید، صورتی کمرنگ، آبی، سبز ملایم، بنفش، کرمی و طوسی استفاده کنید. تحقیقات نشان می‌دهند که رنگ‌ها در برقراری ارتباط با دیگران نقش مهمی دارند. رنگ آبی می‌تواند راه ارتباط را بین شما و خواستگارتان باز کند. رنگ بنفش می‌تواند آرامش‌بخش باشد و رنگ صورتی مهر و محبت بیشتری را به ارتباطتان تزریق می‌کند.

باز هم به همان دلیل قبلی که گفتیم، بهتر است که از رنگ‌های دخترانه‌ای استفاده کنید که نه سن شما را بالا می‌برند و نه رنگ‌هایی بپوشید که اصطلاحا جیغ هستند و تناسبی با مراسم خواستگاری ندارند. رنگ‌های ملیح و شادی مثل صورتی کثیف، نارنجی تیره، آبی آسمانی، گلبهی و… را انتخاب کنید؛ البته اگر شخصا به پوشیدن لباس رنگی علاقه ندارید، ترکیب سفید و مشکی یا کرم و مشکی یا سفید و قهوه‌ای تیره یا سفید و سورمه‌ای نیز انتخاب خوبی است (ترجیحا مشکی خالی نپوشید).

روز خواستگاری چی بپوشیم؟

لباس روز خواستگاری

انتخاب لباس برای روز خواستگاری به خیلی از عوامل جانبی بستگی دارد. به عنوان مثال اینکه آیا شما با آقای خواستگار آشنایی قبلی دارید یا خیر، اگر خواستگار شما همان کسی باشد که مدت هاست مراحل آشنایی را با او طی کرده اید و حالا در نقطه ی نهایی به روز خواستگاری رسیده اید، پس می توانید از پوشش های راحت تری استفاده کنید. اما اگر خواستگاری شما به شکل کاملا سنتی انجام می گیرد، رعایت یک سری از فاکتورها لازم است. اینکه لباس شما در وهله ی اول معرف بخشی از شخصیت و علایق شماست، پس حساسیت شما کاملا منطقی است. به شرطی که حالت وسواس گونه به خود نگیرد. نکته ی مهم دیگری که باید به آن اشاره شود این است که از نظر دینی و اعتقادی چه نوع پوششی را می پسندید. اگر در طول زندگی خود همواره لباس های راحت می پوشید و به پوشیدگی آن اهمیتی نمی دهید، قرار نیست در روز خواستگاری خلاف آن را عمل کنید.

با لباس خواستگاریتان خاص باشید.

ابتدا به نظر ما، یک لباس پوشیده انتخاب کنید. این لباس پوشیده می تواند خاص باشد زیرا شما در نگاه اول، کاملا مورد توجه خانواده داماد قرار می گیرید. این نکته را لازم است یاداوری کنم که شما دختر هستید، پس باید سعی کنید نوع پوشش و ظاهرتان دخترانه باشد. برای این منظور دنبال لباس هایی که مخصوص دختران هستند بروید. این لباس ها می تواند بلوز، پیراهن به همراه دامن باشد. از پوشیدن لباس های زنانه به شدت خودداری کنید.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.