نقش تونر در روتین پوستی

خرید ادکلن

همه افراد در دل آرزو می‌کنند که ای کاش پیری هیچ‌گاه از راه نرسد و همیشه جوان بمانند. اما خواه یا ناخواه خطوطی که به ‎مرور روی صورت ایجاد می‎شوند خبر از افزایش سن می‌دهند! متاسفانه نمی‌توان جلوی گذشت روزهای پرشور جوانی را گرفت، اما حداقل کاری که می‌توان انجام داد به تاخیر انداختن روند پیری است.

خوشبختانه امروزه می‌توان با مراجعه به کلینیک‌های زیبایی یا استفاده مداوم از محصولات مراقبت پوست، روند پیری پوست صورت و بدن را به‌تاخیر انداخت. بنابراین دیگر نیازی نیست نگران افزایش چین‎وچروک پوست و از دست دادن زیبایی صورتتان باشید.

یکی از مهم‎ترین محصولات مراقبت پوستی، تونر صورت است که برای تنظیم PH پوست به‎کار می‎رود. باتوجه‌به ضرورت استفاده از این محصول مراقبتی، در ادامه قصد داریم بررسی کنیم که تونر چیست و طرز استفاده از آن به چه صورت است. بنابراین حتماً تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تونر چیست و طرز استفاده از آن به چه صورت است؟

ممکن است در هنگام معاشرت با دوستان و اقوام در رابطه با روتین مراقبت از پوست یا روش‌های جوان‌سازی پوست گفت‌وگو کرده باشید. در چنین موقعیت‌هایی احتمال آشنایی با برخی روش‌های کلینیکی یا محصولات مراقبت از پوست جدید وجود دارد.

برای مثال ممکن است دوست شما بگوید که به‌تازگی تونر پوست خود را به تونر لافارر تغییر داده و برای شما سوال ایجاد شود که این تونر چیست و طرز استفاده از آن چگونه است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که به صورت کلی تونر مایعی رقیق است که برای پاکسازی عمقی و تنظیم PH پوست مورد استفاده قرار می‎گیرد. اما با وجود انواع شوینده صورت چه نیازی به استفاده از تونر وجود دارد؟

خواص تونر برای پوست بسیار متفاوت از شوینده صورت است و به‌همین‎دلیل این محصولات باید در کنار یکدیگر مورد استفاده قرار بگیرند. در واقع وظیفه شوینده صورت، پاکسازی سطح پوست است اما با استفاده از این محصول PH پوست تغییر کرده و پوست قلیایی‎تر می‎شود.

در این هنگام تونر چه کاربردی دارد و چه نقشی برای محافظت از پوست ایفا می‌کند؟ اگر پس از شست‌وشوی صورت از تونر مناسب پوستتان استفاده کنید، می‌توانید PH پوست را تنظیم کرده و از خشکی و ایجاد حالت کشیدگی در صورتتان جلوگیری نمایید.

البته خواص تونر برای پوست محدود به تنظیم PH نمی‎شود و با استفاده از این محصول مراقبتی پوست صورت به‎طور عمقی پاکسازی شده و منافذ آن بسته می‎شوند.

طرز استفاده از تونر پوست

بهتر است پیش از توضیح طرز استفاده از تونر به بررسی بهترین زمان استفاده از تونر پوست بپردازیم. به‎طورکلی توصیه می‎کنیم پس از هربار شست‎وشوی صورت با شوینده مخصوص یا فیس‎واش از تونر مخصوص پوست خود استفاده کنید.

البته نباید تعداد دفعات استفاده از تونر بیشتر از دو بار در روز شود. در واقع بهتر است روتین پوستی خود را به‎صورت روزانه و شبانه در نظر بگیرید؛ به این‎صورت که صبح‌ها پس از بیدار شدن و شب‎ها پیش از رفتن به تخت خواب از محصولات مراقبت پوستی استفاده کنید.

حال که بهترین زمان استفاده از تونر پوست را شرح دادیم نوبت به توضیح طرز استفاده از این محصول می‎رسد:

فواید تونر برای پوست بسیار است اما به شرط اینکه طرز استفاده از این محصول مراقبتی را بدانید و به‎صورت مداوم از آن استفاده کنید. ابتدا صورت خود را با میسلار واتر پاک کرده و سپس با شوینده مناسب بشویید.

پس ‌از آن پوست خود را خشک کنید و مقداری تونر را به پوست صورت و گردنتان اسپری کنید. اگر تونر مورد استفاده در بطری معمولی پرشده، مقداری از آن را روی کف دست یا پد آرایشی بریزید و پد را روی تمام نقاط صورت و گردنتان بکشید.

نقش تونر در روتین پوستی

بعد از تونر می‌توانید دیگر محصولات مراقبت از پوست مانند سرم، آبرسان، مرطوب‌کننده و ضد آفتاب را مورد استفاده قرار دهید. ذکر این نکته ضروری است که پس از استفاده از تونر نیازی به شست‎وشوی صورت وجود ندارد.

تونر چه کاربردی دارد؟

به نظر شما تونر چه کاربردی دارد ؟ آیا این محصول مراقبتی صرفاً برای خالی‎شدن کارت بانکی مصرف‌کنندگان تولید می‎شود یا واقعاً تاثیر مثبتی در حفظ سلامت و جوانی پوست خواهد داشت؟
اکثر متخصصان پوست استفاده از تونر را برای حفظ سلامت پوست ضروری می‌دانند. این ضرورت با زندگی در شهرهای بزرگ و دودگرفته دوچندان می‎شود؛ زیرا آلاینده‎های موجود در هوا آسیب جبران‎ناپذیری به پوست انسان وارد می‎کنند.

بنابراین از مهم‎ترین فواید تونر برای پوست می‌توان به پاکسازی عمقی پوست از آلاینده‎ها و مواد آرایشی اشاره کرد. همچنین تونر در پاکسازی چربی و باکتری‎های سطح پوست نیز نقش مهمی ایفا می‌کند.

زمانی که پوست از چربی‎های اضافه و آلودگی‎ها پاک شود، منافذ باز آن بسته می‎شوند. بنابراین یکی دیگر از فواید تونر برای پوست ، کوچک‎شدن منافذ پوست است که باعث صاف و شفاف‎شدن پوست می‎شود. همچنین تمیزشدن صورت از چربی اضافه باعث کاهش جوش و آکنه می‎گردد.

نقش تونر در روتین پوستی

همان‎طورکه در ابتدا گفتیم تونر باعث تنظیم PH پوست می‎شود. در واقع پوست پس از شست‌وشو خاصیت اسیدی خود را از دست می‌دهد و به‌همین‎دلیل خشک می‎شود. تونر با تنظیم PH از خشکی صورت جلوگیری می‎کند و باعث مرطوب‎شدن پوست می‎شود.

همچنین تونر از ایجاد موهای زیرپوستی جلوگیری می‎کند؛ زیرا در ترکیبات آن از موادی مانند اسید گلیکولیک استفاده می‎شود.

نکاتی برای افزایش خواص تونر برای پوست

در این مقاله برخی از خواص تونر برای پوست را شرح دادیم؛ اما اگر در حین استفاده از این محصول به برخی نکات با اهمیت بی‌توجه باشید، ممکن است به جای منفعت به پوستتان آسیب برسانید!

در حین خرید تونر، مهم‎ترین نکته‎ای که باید در نظر بگیرید بررسی مواد تشکیل‎دهنده تونر است. اکیداً توصیه می‎کنیم از خرید تونری که در آن از الکل، منتول، اتانول، پارابن و ترکیبات عطری استفاده شده است، اجتناب کنید.

نقش تونر در روتین پوستی

پیش از خرید تونر نوع پوست خود را بشناسید و تونر مناسب آن را تهیه کنید. البته ممکن است برخی تونرهای مخصوص پوست چرب یا مختلط دارای مواد تحریک‎کننده پوست باشند که توصیه می‎کنیم از خرید این محصولات اجتناب کرده و تونری را خریداری کنید که دارای فرمول سبک‎تری باشد.

در بخش‌های قبلی مقاله در رابطه با زمان استفاده از تونر پوست و طرز استفاده از آن توضیحاتی را ارائه دادیم. در این رابطه لازم است تاکید کنیم که مصرف بیش‎ازحد تونر نتیجه معکوس دارد و باعث آسیب به پوست می‎شود. بنابراین نهایتاً دوبار در شبانه‎روز از این محصول استفاده کنید.

و اما آخرین نکته، حتماً تمامی محصولات مراقبت پوستی از جمله تونر پوست را از برندهای معتبر ایرانی و خارجی تهیه کنید و از اصالت کالای مورد نظر اطمینان حاصل نمایید.

نحوه تشخیص تونر اصل از فیک

تنها زمانی می‎توان از فواید تونر برای پوست سخن گفت که محصول با کیفیتی را از برندهای معتبر خریداری کرده باشید. در غیر این‎صورت با استفاده از محصولات فیک و تقلبی جز آسیب پوستی، چیز دیگری نصیبتان نخواهد شد!

برای تشخیص تونر اصل از فیک تنها یک راهکار وجود دارد: از فروشگاهی خرید کنید که محصولات آرایشی و مراقبتی را با ضمانت اصالت کالا به فروش برساند. به این‎صورت می‌توانید خرید مطمئنی را تجربه کرده و در صورت عرضه‎ی کالای فیک به‌راحتی این مسئله را پیگیری نمایید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. سحر می گوید

    واقعا میشه اینطوری بفهمیم تونر اصل هست یا فیک؟؟؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.