پوست کدر و تیره روشن می شود ؟

پوست سیاه و کدر روشن می شود ؟

خرید ادکلن

مدتی است که پوستم کدر و تیره شده است . نمی دانم علت چیست . یکی از آشنایانم گفت برای داشتن پوست شفاف و بدون لک باید ویتامین مصرف کنم . اما نمی دانم آن ویتامین ها چه هستند ؟! وقتی کرم پودر به صورتم نمی زنم چهره ام ظاهری بد دارد .

پوست سیاه و کدر روشن می شود ؟
پوست سیاه و کدر روشن می شود ؟

وجود لک های پوستی بیشتر به دلیل نور خورشید و در برخی موارد استفاده از داروهای جلوگیری از بارداری یا برخی دیگر از داروهاست . به علاوه عواملی مثل اشعه UV باعث می شود که ملانوسیت های فعال شوند و رنگدانه بیشتری بسازند و باعث ایجاد لک شوند . برای درمان از ترکیب های درمانی مختلف می توان استفاده کرد که اصلی ترین آن هیدروکینون (روشن کننده های پوست) است .

سایر ترکیبات مانند رتینوئیدها( مشتقات ویتامین A هستند که معمولاً به صورت داروهای موضعی به عنوان ضدپیری و درمان آکنه استفاده می شوند ) و ترکیبات آلفاهیدروکی اسیدها(این اسدها به آرامی ماده بین سلولی را که باعث چسبیدن پوست کهنه به لایه اپیدرم می شود حل می کنند . در نتیجه لایه خارجی پوست شما درخشان تر و سالم تر به نظر می آید . ) ویتامین C هم اثر روشن کننده دارد اما در مورد مصرف دارو های نام برده شده حتما باید با یک متخصص مشورت داشته باشید . زیرا اگر به درستی مصرف نشوند ممکن است عوارضی به دنبال داشته باشند . ویتامین C اثر آنتی اکسیدانی دارد و باعث مهار عملکرد رادیکال های آزاد می شود . درمقالات جدید ترانگزامیک اسید خوراکی اثر روشن کنندگی معادل هیدروکینون دارد که البته فقط باید تحت نظر پزشک متخصص و تحت نظارت کامل تجویز شود .

منبع : بی جامه – Bijame.Com

لینک کوتاه : http://tinyurl.com/hrk2axp

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.