چه رنگ مویی برای شما مناسب است؟

خرید ادکلن

رنگ موی نامناسب می‌تواند سن و سال شما را بیشتر نشان بدهد و اگر با پوست و رنگ چشم شما هماهنگ نباشد ظاهر نازیبا و نامناسبی به شما بدهد. خواندن این مقاله به شما کمک می کند چگونه متناسب با رنگ پوست و چسم های تان، رنگموی مناسب را انتخاب کنید؟

 

چه انتظاری از رنگ مو دارید؟

برای انتخاب رنگ موی مناسب ابتدا باید توقع خود را مشخص کنید. آیا می‌خواهید جوان‌تر نشان داده شوید؟ رنگ کردن مو برایتان یک سرگرمی و تنوع است و دائماً رنگ‌ موها را عوض می‌کنید؟ چقدر هزینه برای این کار در نظر گرفته‌اید؟

اگر می‌خواهید یک رنگ مو را برای مدت‌ها روی سر خود داشته باشید بهتر است از رنگ‌های دائمی استفاده کنید مخصوصاً در زمانی که می خواهید موهای خود را بیشتر از دو درجه روشن تر یا تیره تر کنید . برای کسانی است که دارای موهای خاکستری با مقاومت بالا در برابر رنگ هستند رنگ‌های دائمی نیاز به کمی کار دارند. چون از بین نمی روند و فقط با رشد موها حرکت می کنند. به احتمال زیاد شما هر ماه باید ریشه‌های مو را رنگ کنید تا رشد ریشه محسوس نباشد. هر چقدر رنگ مویی که استفاده می‌کنید به رنگ پایه نزدیک‌تر باشد کمتر دردسر رنگ کردن آن را خواهید داشت.

 

برای انتخاب رنگ مو رنگ پوست را مشخص کنید

برای تعیین رنگ پوست بهتر است زیر نور خورشید یا نور هالوژن قرار بگیرید. زیر نور خورشید رنگ پوست‌تان واقعی‌تر دیده می‌شود. برای این کار زیر نور خورشید یا هالوژن به مچ دستتان نگاه کنید اگر رگ‌های دست‌تان آبی بود شما دارای پوستی با پس زمینه سرد هستید. اگر رگ‌های دست شما سبز رنگ بود، پوست شما پس زمینه گرم دارد.

یک راه مؤثر دیگر برای کشف رنگ پوست این است که یک لباس سفید بپوشید و آرایش‌تان را کاملاً پاک کنید با یک حوله سفید نیز تمام موهای سر را بپوشانید. در مقابل یک آینه با نور کافی بایستید و با دقت نگاه کنید . اگر صورت‌تان به رنگ قرمز یا صورتی بود، شما چهره سردی دارید . اگر به رنگ هلویی، زیتونی یا طلایی بود شما چهره گرمی دارید . البته این نکته را در نظر بگیرید که ممکن است رنگ‌ها کاملاً در چهره‌تان خودنمایی نکنند رنگ پوست‌تان طیفی میان سرد و گرم باشد.

 

انتخاب درجه رنگ مناسب

اگر رنگ پوستتان گرم است، باید سایه های طلایی مثل کاراملی و برنز در سایه ای تیره تر از رنگ پوستتان انتخاب کنید.

رنگ های تیره ومشکی را نباید انتخاب کنید چون صورتتان را به کلی محومی کند و اگر هم درجه های طلایی را انتخاب می کنید، دقت کنید که خیلی روشن نباشد چون ممکن است رنگ مویتان نارنجی از آب درآید.

 

اگر رنگ پوستتان سرد است، از رنگهایی که سرخی رنگ پوستتان را بیشتر جلوه می دهد اجتناب کنید، رنگ هایی مثل طلایی، طلایی مایل به قرمز، و مسی. بلوند خاکستری و قهوه ای روشن برای پوست گرم شما بهترین انتخاب است.

رنگ موهای موقت کمتر از رنگ موهای دائم مو را خراب می کند.

اما اگر موهایتان بیشتر از این مقدار سفید شده است، یک رنگ موی بلوند خاکستری توصیه می شود چون باعث می شود موهایتان طلایی و بلوند به نظر برسد.

برای آندسته از افرادیکه می خواهند رنگ مویشان را یکی دو پرده روشنتر یا تیره تر کنند یا سفیدی موهایشان را با رنگ بپوشانند، بهتر است که در خودشان در خانه موهایشان را رنگ کنند.

اگر موهایتان قهوه ای روشن است، بلوند تیره مطمئناً خیلی به شما می آید. اگر می خواهید تغییر بیشتری در خودتان ایجاد کنید، بهتر این است که با یک متخصص آرایشگر در این رابطه مشورت کنید تا اینکه خودتان رنگ قهوه ای تیره موهایتان را یکدفعه بلوند روشن کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.