آرایش دائم یا ميكروپيگمنتيشن

آرایش دائم یا میکروپیگمنتیشن

خرید ادکلن

بی جامه – نمیدونم چرا نمی خواستم این مطلب رو بزارم ، فکر می کردم چیز خوبی نیستش چرا ؟ نمیدونم واقعا اما بلاخره مثل خیلی چیزها دیگه باید سر تعظیم فرود بیاریم و شرایط رو قبول کنیم که مردم دنبال چه چیزهایی هستند ، خوب اتفاق افتاده شما خانوم هایی رو ببنید که همیشه آراسته و زیبا هستند و انگار همیشه آرایش به صورت دارند ، حتما سوال شده که چطور یک نفر هم شب و هم صبح بعد از خواب آراستگی خود را حفظ کرده . بله این چیزی نیست جزء آرایش دائمی یا میکروپیگمنتیشن که امروز می خواهیم در موردش با شما صحبت کنیم .

روش ميكروپيگمنتيشن چیست؟

انجام ميكروپيگمنتيشن به سختي تلفظش نيست؛ روشي است مبتني بر اصول علمي و پزشكي با استفاده از دستگاه‌هاي استاندارد و وسايل يك بار مصرف استريل كه به كاربر (پيگمنتر) اين امكان را مي‌دهد كه بنا به تقاضاي مشتري، نسبت به ارائه يك آرايش دائمي ايمن اقدام كند؛ اين كار فرآيند كاشت رنگدانه‌هاي زيست سازگار در عمق مشخصي از لايه پوست، با حداقل آسيب به بافت پوستي است. اين تكنيك علاوه بر كاربردهاي زيبايي در حوزه پزشكي نيز كاربرد وسيعي دارد.

برخلاف تاتو كه براي نقاشي كردن روي بدن استفاده مي‌شود، ميكروپيگمنتيشن براي بازسازي طبيعي، متعادل‌سازي و جلوه بخشيدن به چهره استفاده مي‌شود كه درنتيجه زيبايي بيشتر چهره در طولاني مدت را به ارمغان مي‌آورد. با اين اوصاف انجام چنين كاري آن هم به عنوان آرايش دائم عاقلانه است يا نه؟ آن‌طور كه پيگمنتر يك مركز زيبايي در منطقه سعات‌آباد تهران مي‌گويد، اين كار نسبت به تاتويي كه به صورت سنتي انجام مي‌شود، درد و خونريزي كمتري دارد و ماندگارتر است. آسيب كمتري به پوست وارد مي‌كند و با تکرار ترمیم چند سال یک بار رنگ آن به قرمزي يا سبزي نمي‌زند.

میکروپیگمنتیشن چطور در آرایش از آن استفاده میشود ؟

بهبود ظاهر پلك‌ها، اضافه كردن يا جايگزين كردن ابروها، بهبود خط لب، خط چشم دائمي، تقويت مژه براي مژه‌هاي كم پشت، قرينه‌سازي ابروها، لك‌هاي ماه گرفتگي، ناهنجاري‌هاي مويرگي خوش‌خيم، مخفي كردن قسمت‌هاي بي‌مو در بيماران داراي جاي زخم روي فرق سر، بازسازي هاله سينه و آرايش چشم براي افرادي كه به مواد آرايشي آلرژي دارند از مواردي است كه مي‌توان از ميكروپيگمنتيشن كمك گرفت. در حوزه آرايش دائم براي موارد زير می‌توان از این روش استفاده کرد:

  • طراحي و قرينه‌سازي ابرو با تكنيك‌هاي مختلف به عنوان مثال هاشور ابرو، سايه ابرو و. . .
  • خط چشم دائم پلك بالا يا خط مژه دائم پلك بالا، خط چشم پلك پايين، سايه چشم پلك بالا و پايين كه در اصطلاح عموم به آن هاشور خط چشم يا هاشور مژه هم گفته مي‌شود.
  • ميكروپيگمنتيشن رژلب و خط لب يا دراصطلاح هاشور رژلب جهت قرينه‌سازي لب يا حجيم‌سازي لب. گاهي از آن براي از بين بردن سفيدي بيش از حد لب‌ها هم استفاده مي‌شود. با این روش مي‌توان سياهي دور لب‌هاي افراد را نيز از بين برد.
  • كاربرد ديگر از بين بردن جاي بخيه، از بين بردن لك‌ها يا اسكارهاي پوستي است. درواقع با این روش مي‌توانيم دقيقا رنگ پوست مدل را ساخته و در قسمت‌هايي از پوست كه از نظر رنگ ناهمگون است كار كنيم، به عنوان مثال برای از بين بردن ماه گرفتگي.
آرایش دائم یا میکروپیگمنتیشن
آرایش دائم یا میکروپیگمنتیشن

ميكروپيگمنتيشن چه فرقي با تاتو دارد؟

ميكروپيگمنتيشن روشي تقريبا مشابه تاتو به شكل سنتي دارد، با اين تفاوت كه در اين روش، رنگ مانند دانه‌هاي مو و در جهت رويش موهاي ابرو روي پوست مي‌نشيند و تفاوت آن با تاتوهاي قديمي اين است كه ديگر يك كادر پررنگ و ناجور وجود ندارد، فقط تارهايی مانند مو با سوزن نازكي داخل ابرو كشيده مي‌شوند كه خيلي هم پررنگ و مشخص نيستند بلكه رنگي طبيعي دارند. تفاوت پيگمنت با تاتو در روش اجراي آن، همچنين بدون درد و خونريزي بودن آن است كه درنتيجه التهاب كمتري در افراد ايجاد مي‌كند.

در گذشته فردي كه تاتو انجام مي‌داد ممكن بود تا مدت‌ها از فعاليت‌هاي روزانه خود دور شود يا نتواند در اجتماع ظاهر شود ولي در اين روش، بسته به نوع پوست و ويژگي‌هاي بدن افراد، التهاب و زخم بسيار كم است. در پيگمنت به دليل استفاده از كارتريج‌هاي يكبار مصرف و رنگ‌هاي تست شده، ايمني و بهداشت كار بسيار بالا و خطر انتقال بيماري بسيار كم است. باتوجه به ظريف بودن سوزن‌هاي اين دستگاه، درد حاصل از اين كار به‌شدت كاهش يافته است و مي‌توان به جرات، كلمه پيگمنت بدون درد را به كار برد.

كجا برويم؟

براي انجام ميكرو‌پيگمنتيشن بايد به مراكز آرايشي مجاز كه هم دوره‌هاي آموزشي لازم را گذرانده‌اند و هم دستگاه‌هاي پيشرفته دارند، مراجعه كنيد. احتمالا پيامك اين مراكز يا آگهي آنها را در صفحات اينترنت و جاهاي ديگر مشاهده كرده‌ايد. فقط به خاطر داشته باشيد كه ميكروپيگمنتيشن را به شرط سلامت و ايمني انجام دهيد و براي زيباتر شدن تن به هر كاري ندهيد. حتما از پيگمنتر خود بخواهيد گواهي آموزشي خود را به شما نشان دهد و از مجاز بودن رنگ و دستگاهی که استفاده می‌کند و گواهي وزارت بهداشت او مطمئن شويد.

پزشكان چه مي‌گويند؟

همان‌طور كه گفتيم ميكروپيگمنتيشن در حوزه پزشكي كاربرد فراواني دارد اما كاربرد آن به شكل گسترده و به عنوان يك فرآيند زيبايي موضوعي است كه بايد به آن توجه كرد.  امروزه در کاربرد های پزشکی  از اصطلاح ميكروپيگمنتيشن يا درماتوگرافي به جاي عنوان تاتو استفاده مي‌شود.از این روش برای درمان ضايعات پوستي، اسكارها، سوختگي، ترميم ابرو، علامت‌گذاري در آندوسكوپي‌ها، ميكروپيگمنتيشن قرنيه، درمان ضايعات پوستي با منشاء ويروسي و. . . بهره می برند.در كشورهاي پيشرفته، پزشكان متخصص پوست و جراحان پلاستيك به عنوان آخرين مرحله درمان از آن استفاده مي‌كنند، به‌طور مثال پس از جراحي پلاستيك جهت درمان لب شكري؛رنگ سرخ لب و رنگ پوست با هم آميخته می‌شوند زیرا هنوز لب فرم و شكل طبيعي خود را به دست نياورده و تنها راه باز گرداندن رنگ طبيعي از طريق ميكروپيگمنتيشن است.

دكتر رويا معصومي‌راد، متخصص پوست، مو و زيبايي در مورد انجام ميكروپيگمنتيشن به‌عنوان آرايش دائم مي‌گويد: در اين روش، پيگمنت يا رنگدانه پوست تخريب نمي‌شود، خطر ابتلا به بيماري كمتر است و تا 50درصد موارد آسيب‌رساني كمتري نسبت به تاتوي سنتي دارد اما توجه داشته باشيد كه در حالت كلي پزشكان اين‌گونه فعاليت‌ها را توصيه نمي‌كنند.

مي‌خواهم زيبا بمانم!

همانطور كه خودتان هم مي‌دانيد زيبا شدن به اين شيوه خالي از درد و نگراني نيست. پوست يكي از حساس‌ترين عضوهاي بدن است كه به صورت عادي هم مراقبت‌هاي خاص خود را مي‌طلبد و اگر قصد انجام ميكروپيگمنتيشن را داريد، بايد توصيه پزشكان را جدي بگيريد:

دستگاه‌ها، رنگ‌ها و ملزومات مصرفي مورد استفاده بايد براساس اصول پزشكي تهيه و توليد شده باشند، در غير اين صورت استفاده از وسايل غيراستاندارد مي‌تواند عوارض جبران‌ناپذيري براي آرايشگر و مشتري به همراه داشته باشد. پيگمنتر بايد دوره‌هاي آموزشي ميكروپيگمنتيشن، تكنيك‌هاي انجام كار، اصول زيبايي شناختي و طراحي چهره را گذرانده باشد؛ در غير اين صورت به دليل دائمي بودن آرايش ممكن است خواست مشتري تامين نشود و باعث ايجاد بحران‌هاي روحي و رواني در فرد شود.

منبع : مجله سیب سبز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.