اثرات رابطه جنسی واژنی در دوران قاعدگی بر سلامت زن

خرید ادکلن

اثرات رابطه جنسی واژنی در دوران قاعدگی بر سلامت زن

  • در زمان قاعدگی، دیواره‌های رحم که جهت لانه گزینی جنین آماده شده است و بافتی پر از عروق در جداره رحم شکل گرفته است ریزش می‌کند و از طریق دهانه رحم وارد واژن یا مجرای تناسلی شده، خارج می‌شود.
  • در این زمان هم دهانه رحم باز است و هم دیواره‌های رحم بر اثر ریزش زخمی شده‌اند. با این اوصاف وقتی رابطه جنسی در دوره عادت ماهانه برقرار شود میکروب‌ها بسادگی وارد رحم شده و ایجاد عفونت می‌کنند.
  • این عفونت می‌تواند باعث چسبندگی‌های داخل رحمی شود و مانع از بارداری فرد در آینده گردد؛ یا ممکن است منجر به عفونت دیگری در داخل حفره لگن شود و مشکلات زیادی را برای زن ایجاد کند.
  • همچنین درصورت آلودگی یکی از طرفین به یک عامل عفونی میکروبی یا ویروسی (مثل سوزاک، سیفیلیس، کلامیدیا و عامل ایدز و ویروس تبخال) امکان انتقال این عامل به دیگری در زمان قاعدگی افزایش می یابد.
  • در نهایت توصیه می شود در دوران قاعدگی، فقط رابطه جنسی دخولی را متوقف کرده و درعوض به معاشقه بیشتر و طولانی و ارضای یکدیگر بدون دخول بپردازید.

 

 

 اثرات رابطه جنسی واژنی در دوران قاعدگی بر سلامت زن,رابطه مقعدی در زمان پریود,نزديكي در روز آخر پريود,نزديكي در دوران پريود از نظر شرعی

 

یا مردم بطور معمول هنگام قاعدگی اقدام به رابطه جنسی میکنند؟
بررسی ها نشان داده است که اقدام به رابطه جنسی حین قاعدگی چندان شایع نیست. احتمالاً پس زمینه های مذهبی، سنتی و فرهنگی مهمترین عوامل چنین ممانعتی بوده اند. برعکس مصرف الکل و ماریجوآنا، تشویق جفت به رابطه جنسی و افزایش میل جنسی حین قاعدگی از عوامل مهم منجر به رابطه جنسی حین قاعدگی بوده اند. نبود دانش و مهارتهای جنسی کافی برای ارضاء زوج بدون دخول ممکن است یکی از عوامل مهم بروز تنش های جنسی در یک رابطه عاطفی- جنسی نه چندان مستحکم در یک زوج و نتایج مربوط به آن (چون روابط جنسی غیررسمی با جفت دیگر) شود.

آیا در زمان قاعدگی نیاز به استفاده از مواد ضدبارداری وجود دارد؟
با توجه به اینکه احتمال بارداری در زمان قاعدگی نزدیک به صفر است زوج ها میتوانند بدون نگرانی از بابت بارداری ناخواسته اقدام به رابطه جنسی کنند و از این لحاظ نیازی به ضدبارداری مناسب نیست.

 

 اثرات رابطه جنسی واژنی در دوران قاعدگی بر سلامت زن,رابطه مقعدی در زمان پریود,نزديكي در روز آخر پريود,نزديكي در دوران پريود از نظر شرعی

 

آیا رابطه جنسی دهانی حین قاعدگی امکان پذیر است؟
برخلاف تصور احتمالی شما زوج های زیادی هنوز مایل هستند حتی حین قاعدگی (بطرز محدودی) به رابطه جنسی دهانی ادامه دهند. صرفنظر از مسائل بهداشتی در مورد احتمال انتقال عوامل بیماریزا که قبلا به آن اشاره شد ظاهراً علت خاصی ندارد که آنها را از این کار منع کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.