با زیره لاغر به راحتی لاغر شوید

خرید ادکلن

زیره به هضم غذا کمک می‌کند و تشنج و لرزش‌ها را از بین می‌برد، زیره بادشکن و ضد نفخ است. رطوبت را برطرف می‌کند و تقویت‌کننده معده و کبد است. اشتها را تحریک می‌کند و باعث لاغری می‌شود، اما باید به مقدار مناسب مصرف شود.

زیره سوغاتی کرمان است و در کتب قدیم به آن «کمون» گفته می‌شد. زادگاه اولیه آن کرمان است که نوع سیاه آن در آنجا پرورش پیدا کرده است. بیشتر در سواحل رودخانه‌ها می‌روید و زراعت آن به آب زیادی احتیاج ندارد. دارای رنگ‌های مختلفی از جمله سیاه، سفید، سبز، صورتی، زرد، قهوه‌ای و خاکستری است. بذر آن به دو شکل بیضی و دراز است. به طور کلی انواع زیره دارای یک اسانس روغنی فرار است که ترکیبی از چند ماده دارویی و موثر مثل تانن، رزین. صمع، نوعی الکل و کمی ترکیبات نیتروژن است. اروپاییان از آن به عنوان ادویه غذا استفاده می‌کنند. اگر به پنیر اضافه شود باعث افزایش قدرت نگهداری پنیر و خوشبو شدن پنیر می‌شود. یک نوع از زیره نیز به آن اضافه می‌شود که می‌تواند خاصیت لاغری داشته باشد. زیره با برخی از مواد غذایی ترکیب می‌شود و خواص جادویی از خود به جای می‌گذارد.

 

زیره برای لاغری شکم
زیره افزودنی بسیار خوبی است که با کاهش تجمع سلول های چربی باعث کاهش وزن می شود. این ماده نه تنها باعث ثابت ماندن وزن می شود بلکه باعث کاهش آن نیز می شود.

زیره هم به صورت دانه و هم پودر مناسب است.

زیره باعث کاهش چشمگیر چربی های بدن می شود
مطالعه ای نشان می دهد خانمی که زیره به رژیم غذایی خود می افزاید با کاهش چهارده درصدی چربی مواجه است. در حالی که با روش سالم فقط می توان پنج درصد کاهش مشاهده کرد.

زیره باعث راحت خوابیدن می شود بنابراین راحت غذا می خورید
هنگامی که به اندازه کافی نمی خوابید حجم زیادی غذا می خورید. زیرا سوخت و ساز آرام تر انجام می شود و بیشتر احساس گرسنگی می کنید. زیره برای جلوگیری از کم خوابی مناسب است.

زیره قند خون را تنظیم می کند و باعث کاهش اشتها می شود
زیره به تنظیم قند خون کمک می کند به شکلی که حساسیت سلول ها را به انسولین و گلوکوز افزایش می دهد بنابراین بدن بهتر نسبت به این مواد واکنش نشان می دهد. از طرف دیگر زیره باعث کاهش اشتها و کاهش مصرف کربوهیدرات می شود.

  حشرات را دور می‌کند

حشرات از بوی زیره سبز خوششان نمی‌آید، بنابراین حشرات را دور می‌کند. اگر حشراتی مثل سوسک، کنه و پشه در اتاقی وجود داشته باشد، کافی است مقداری زیره سبز را در ظرفی بریزید و گوشه اتاق بگذارید، حشرات از آنجا دور خواهند شد. اگر زیره را در ظرفی خیس کنید و آب آن را به چوب بمالید، هرگز موریانه سمت آن چوب نمی‌آید. اگر این آب را به بدنتان بمالید، هیچ‌گاه شپش در لباستان نخواهد بود. قدیمی‌ها معتقدند اگر بدن نوزاد هنگام تولد با آب زیره شسته شود، در تمام طول عمر، شپش در بدن نوزاد دیده نخواهد شد.

 

 آب زیره هم جادو می‌کند

اگر زیره را در ظرفی خیس کنید و با آب آن صورت خود را بشویید، رنگ صورتتان باز می‌شود. پودر زیره را با آب جوش مخلوط کنید و روی صورت خود بگذارید و نرمی و لطافت را به صورت خود هدیه بدهید. آب جوشانده آن خون بینی را بند می‌آورد، فقط کافی است کمی از آب را داخل سوراخ‌های بینی بریزد و پره‌ها را چند دقیقه نگه دارید و نگذارید بیرون بریزیند. اگر آب جوشیده آن را داخل چشم بچکانید، قرمزی چشم را برطرف می‌کند و مانع خونریزی رگ‌های داخل چشم می‌شود. ضدعفونت و ورم ملتهمه چشم است و از چسبندگی پلک‌ها جلوگیری می‌کند. قرقره کردن آب جوشانده آن در دهان، دندان درد را تسکین می‌دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.