بهترین ماسک خانگی برای ترمیم مو های دکلره شده و آسیب دیده

خرید ادکلن

یکی از بزرگترین مشکلاتی که خانم ها پس از رنگ کردن و دکلره کردن مو ، با آن همراه هستند ، آسیبی هست که بر موهای آن ها وارد شده است چرا که استفاده از دکلره برای تغییر رنگ مو، عوارض بدی به همراه دارد. دکلره یک ماده تهاجمی قوی است که برای از بین بردن رنگ مو، پروتئین‌های آن را از هم جدا و سپس تجزیه می‌کند. به همین دلیل پس از پاک کردن دکلره ، متوجه خواهید شد که تار موهای شما سبک‌تر و ضعیف‌تر شده‌اند.شکستگی، وز شدن و خشکی مو ، تنها بخش کوچکی از عوارض دکلره کردن مو هستند که در اثر استفاده از دکلره تجربه خواهید کرد. ما در این بخش از بی جامه می خواهیم  چند ماسک مو به روش خانگی به شما معرفی کنیم تا بتوانید به موهای قوی تر و سالم خود برسید.

ماسک مو تخم مرغ و روغن زیتون

بهترین ماسک خانگی برای ترمیم مو های دکلره شده و آسیب دیده

تخم مرغ یک جز اصلی در اغلب دستور العمل های مختلف است. دلیلش این است که تخم مرغ به ویژه زرده اش غنی از چربی و پروتئین است و این دقیقاً همان چیزی است که موی شما به آن نیاز دارد و با آن می تواند مرطوب باشد و آن ها را قوی تر کند. 1 عدد تخم مرغ هم زده را با روغن زیتون (یا می توانید آن را با روغن نارگیل جایگزین کنید) ترکیب کنید و سپس این مخلوط را روی موهای خود بمالید و آن را با کلاه خود بپوشانید. بعد از 30 دقیقه, شامپو بزنید و بشویید.

روغن بادام 

بهترین ماسک خانگی برای ترمیم مو های دکلره شده و آسیب دیده

روغن بادام علاوه بر ویتامین E، سرشار از پروتئین‌هایی است که جذب موهای شما شده و تارهای آن را قوی‌ می‌کند. پس از دکلره کردن موهای دکلره شده دچار شکاف‌هایی می‌شود که آن‌ها را مستعد شکستن خواهد کرد، روغن بادام این شکاف‌ها را پُر کرده و در نتیجه مانع شکستن موها می‌شود. هر روز قبل از بیرون رفتن از خانه، چند قطره روغن بادام را به انتهای موهای خود بزنید. علاوه بر این می‌توانید از روغن بادام به عنوان یکی از ترکیبات ماسک نرم‌کننده عمیق موهای خود نیز استفاده کنید.

معجزه سركه سیب

بهترین ماسک خانگی برای ترمیم مو های دکلره شده و آسیب دیده

 

برای ترمیم و درمان موهای سوخته و آسیب دیده همه ما می‌دانیم كه روغن زیتون و سركه سیب هر كدام چه خواص بی‌اندازه‌ مفیدی در ترمیم و رشد ساختمان مو دارند؛ بنابراین برای استفاده از این ماسك معطل نكنید. یك قاشق چای‌خوری سركه سیب را با دو قاشق غذا خوری روغن زیتون و سه عدد سفیده تخم‌مرغ مخلوط كنید و ماسك به دست آمده را به مدت سی دقیقه روی موها بگذارید. سر خود را با كلاه مخصوص رنگ بپوشانید تا تركیبات ماسك بهتر به خورد موهای‌تان برود.

عسل، موز و ماست

بهترین ماسک خانگی برای ترمیم مو های دکلره شده و آسیب دیده

به این دلیل که ماست مرطوب کننده، تقویت کننده، منبسط کننده و عامل تمیز کننده ملایمی است. دلیل اینکه ما به چربی کامل نیاز داریم، این است که به مقدار زیادی از اسیدهای چرب برای ترمیم موهای آسیب دیده و یا خشک خود نیاز داریم. 1 عدد موز را له کرده و با یک چهارم فنجان عسل نصف فنجان ماست ساده (با چربی کامل و در صورت امکان) در یک کاسه کوچک ترکیب می کنیم سپس مخلوط را روی موهای خود بمالید و سپس ماساژ دهید و اجازه دهید 30 دقیقه بماند. موها را شامپو بزنید و آبکشی کنید. این مخلوط می تواند کثیف کاری داشته باشد و شما ممکن است برای این کار به یک شانه مسواکی خوب نیاز داشته باشید.

آب پیاز

بهترین ماسک خانگی برای ترمیم مو های دکلره شده و آسیب دیده

شاید به نظرتان عجیب برسد اما در مطالعاتی که روی حیوانات انجام شده، آب پیاز اثر بسیار خوبی در رشد مجدد موها دارد. برای این کار کمی پیاز را خرد یا رنده کنید و آب آن را روی پوست سرتان بمالید. اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست سرتان بماند. سپس به خوبی موهای خود را آبکشی کرده و با شامپو شستشو دهید.

امیدواریم بتوانیم با توجه به مطالبی که گذاشتیم به شما در بهبود موهایتان کمی کرده باشیم . اگرشما نیز به روش های گوناگون دیگر توانستید این مشکل را حل کنید ، لطفا در بخش کامنت توضیح دهید تا دیگران نیز از تجربه ی شما استفاده کنند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.