ترفندهایی برای گردگیری خانه

خرید ادکلن

در زمان نظافت و گردگیری خانه ممکن است اشتباهاتی داشته باشید که به وسایل شما آسیب زده یا مانع تمیزی خوب خانه شود. در این مقاله نکاتی را برای گردگیری بهتر خانه برای شما جمع آوری کرده ایم .

 دستمال مرطوب بچه :

خواه باور کنید یا نه، برخی از دستمال مرطوب‌های بچه را می‌توان به عنوان دستمال گردگیری یا کهنه مخصوص تمیز کردن استفاده کنید.

تکان دادن هر چند وقت یکبار کیبورد کامپیوتر راه خوبی برای رهایی از گرد و غباری که در زیر آن و در بین کلیدها جمع شده، می‌باشد. دقت کنید که قبل از تمیز کردن کامپیوتر را خاموش کنید یا از پریز بکشید. اما این فقط نیمی از کار شما را انجام می‌دهد. از یک

دستمال بچه برای پاک کردن کثیفی، مایعات ریخته شده و خشک شده روی کلیدها استفاده کنید.

 

نرم کننده لباس :

اگر از نشستن گرد و غبار به روی صفحه تلویزیون یا دیگر سطح‌های پلاستیکی پس از تمیز کردن مکرر خسته شده‌اید، راه ساده‌ای برای رهایی از آن وجود دارد، دستمال را با کمی نرم کننده مرطوب کنید و گردگیری کنید.

 

دستکش :

اگر لوستر شما پناهگاهی برای تارعنکبوت یا گردوغبار شده این روش را امتحان کنید. چند دستکش قدیمی پارچه‌ای را در مقداری شیشه پاک کن بخیسانید و آن را روی لوستر سُر دهید و پاک کنید.

 قلم مو :

آیا پنجره‌های شما اعلام می کنند «لطفاً مرا بشویید»؟ می‌توانید از یک قلم موی بزرگ و تمیز برای گردگیری کردن آنها استفاده کنید. قلم مو را بتکانید و آن را در یک ظرف کوچک حاوی نفت سفید فرو ببرید و شیشه را به حالت رنگ زدن روی آن بکشید. سپس با یک دستمال تمیز خشک کنید.
یک قلم موی نرم برای تمیز کردن جاهایی که دسترسی به آنها غیر ممکن است بسیار عالی است. همچنین برای گردگیری اجسام ظریف مثل چینی آلات یا مجسمه‌های چوبی حکاکی شده بسیار عالی است.

 

روبالشی :

زمانی که پنکه سقفی را برای اولین بار روشن می‌کنید گرد و غبار آن در فضا کاملاً پخش می شود؟ یک روبالشی کهنه را نم‌دار کنید و روی تیغه های پنکه سقفی قرار دهید پنکه را به آرامی روشن کنید، گرد و غبار تیغه ها به جای پخش شده در کف

اتاق در روبالشی ها جمع می‌شوند.

 

جوراب :

پول خود را برای خرید وسیله‌های گران به منظور تمیز کردن پرده کرکره هدر ندهید. فقط یک جوراب را در دست خود کنید و به آرامی گرد و غبار را پاک کنید. در صورت تمایل می توانید مقداری اسپری نیز روی جوراب استفاده کنید.

قوطی‌های خالی (مثل قوطی مایع ظرفشویی): یک قوطی تمیز و خالی را می‌توان برای پاک کردن گوشه‌های قاب عکس یا دیگر جاهای سخت استفاده کنید. از آن به عنوان یک مخزن هوا استفاده کنید و فشار دهید تا هوای درون آن خارج و گرد و غبار را پاک کند.

 خلال دندان :

برای رهایی از کثیفی، جرم و تار عنکبوت در شکافهایی که دسترسی به آن ها سخت است، یک خلال دندان را در مقداری الکل فرو کنید و در محل مورد نظر بمالید. همچنین می توان برای تمیز کردن دور کلیدهای تلفن نیز استفاده کنید.

میزهای شیشه‌ای :

درهای حمام و دیگر سطوح پلاستیکی را تمیز کنید و سپس گرد و غبار را با نرم کننده دفع کنید. مقداری نرم کننده را در یک قوطی مایع ظرفشویی خالی بریزید. سپس 4 برابر آب اضافه کنید و هم بزنید. از این محلول روی دستمالی ریخته و

سطوح را پاک کنید. سپس با یک تکه دستمال خشک براق کنید.

دستکش فر :

اگر چه این دستکش‌ها معمولاً برای کار آشپزخانه تعریف شده است. اما برای پاک کردن و گردگیری کردن نیز بسیار مناسب هستند. مقداری واکس به یک طرف دستکش بمالید و مبلمان چرمی و چوبی خود را پاک کنید و با طرف دیگر آن برق بیاندازید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.