تناسب اندام با خوراکی مناسب ( غذاهایی برای کاهش وزن و تناسب اندام )

خرید ادکلن

بی جامه – مطمن تناسب اندام یکی از مواردی هستش که حتماً باید به اون توجه کرد  چون اگه شما از تناسب اندام خوبی برخوردار باشید قطعا هرلباسی برازنده شماست . از طرفی نوع رژیم و خوراکی های که ما می خوریم رابطه مستقیم با تناسب اندام دارد . اگر ما روزی 2 ساعت هم تمرین سخت و سنگین انجام بدیم اما رژیم غذایی و خوراکی مناسب نخوریم متاسفانه هیچ تاثیری نخواهد داشت . امروز ما مواردی که موثر برای تناسب اندام و کاهش وزن می باشد را برای شما عزیزان آماده کردیم .

فیبر چیست ؟

فیبرها موجب می شوند که غذا دیر تر از معده خارج شوند و علاوه بر کند نمودن تخلیه معدی ، روند هضم و جذب گوارشی را نیز کند می نمایند و افراد را برای مدت زمان طولانی تری سیر نگه می دارند.

شاید اسم فیبر را به وفور شنیده اید اما هنوز به درستی نمی دانید که فیبر چیست . فیبر نوعی کربوهیدرات گیاهی است که در میوه ها و سبزیجات و غلات کامل و حبوبات یافت می شود ، فیبر ها گروهی از کربوهیدرات های گیاهی هستند که دستگاه گوارش انسان قادر به جذب آنها نمی باشد.

تناسب اندام با خوراکی مناسب ( غذاهایی برای کاهش وزن و تناسب اندام )

بدن انسان قادر به هضم و جذب فیبرها نیست و لذا فیبرها بدون تولید کالری و یا مواد مغذی از دستگاه هضمی عبور می کنند. فیبرها موجب می شوند که زودتر احساس سیری نماییم و لذا کمتر غذا مصرف نماییم.

در اینجا توضیح دادیم که فیبر چه خواصی دارد و معمولا در چه مواد غذایی پیدا میشود اما حالا بهتر از بحث فیبر بیایم بیرون و به خوراکی های که به تناسب اندام کمک می کنند برسیم و آنها را مورد بررسی قرار دهیم .

چه چیز هایی باید بخوریم ؟

 تناسب اندام با خوراکی مناسب ( غذاهایی برای کاهش وزن و تناسب اندام ) - گوشت سفید

گوشت سفید

گوشت سفید منبع غنی از پروتئین ها و مواد معدنی است و به همین دلیل دوست خوبی برای تناسب اندام محسوب می شود. پروتئین ها به ساخت آنزیم های گوارشی کمک می کند.این آنزیم ها قابلیت تامین احساس سیری طولانی مدت را دارند. گوشت مرغ ازگوشت قرمز کم چربی تر و کم کالری است البته اگر پوست آن گرفته شود. قدرت آنتی اکسیدانی گوشت های سفید شناخته شده است و می توان آن را در انواع غذاها و همراه با ادویه ها و طعم دهنده های مختلف مصرف کرد.

 تناسب اندام با خوراکی مناسب ( غذاهایی برای کاهش وزن و تناسب اندام ) - سویا

 

سویا

سویا یکی از خوراکی های کم کالری است و اشکال مختلف آن قابل مصرف است. برخلاف تصور عموم سویا تنها مختص گیاه خواران نیست و خواص آن بر سلامتی و تناسب اندام تایید شده است. به عنوان مثال تحقیقات از تاثیر آن بر اضافه وزن حکایت دارد. همچنین به خاطردارا بودن فیبرهای حل شدنی،‌ سویا هضم غذا را تسهیل کرده و مانع از احساس نفخ می شود.

ماهی آزاد

ماهی آزاد یکی از بهترین منابع پروتئین محسوب می شود به طوری که هر 100 گرم آن 22 گرم پروتئین دارد. این پروتئین ها مانع از تجمع چربی های بد خون می شود. گرچه نسبت به برخی ماهی ها چربی بیشتری دارد، اما برای سلامتی بسیار مفید است و مقدار قابل توجهی امگا3 برای بدن تامین می کند که برای رگ های خونی و مغز مفید بوده وبا فشار خون و کلسترول مقابله می کند.

فلفل

با اینکه هر 100 گرم فلفل تنها 20 کالری دارد اما منبع بسیار غنی ویتامین C به حساب می آید. همچنین با تولید کارنیتین؛ ترکیبی که مواد چرب را انتقال می دهد باعث کاهش تجمع چربی ها می شود. به علاوه یک تحقیق آمریکایی نشان می دهد ویتامین C در کنترل استرس که عاملی در افزایش وزن است نیز نقش دارد.

 تناسب اندام با خوراکی مناسب ( غذاهایی برای کاهش وزن و تناسب اندام ) - سیب

 

سیب

سیب میوه ای کم کالری است اما از بین بردن چربی ها را تسریع می کند. این میوه خوشمزه سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است و پکتین؛ فیبر حل شدنی موجود در آن عملکرد دستگاه گوارش را تسهیل و از روده ها محافظت می کند. توصیه می شود سیب را به دقت بشویید و آن را با پوست میل کنید. پوست سیب 2 تا 3 برابر بیشتر ازگوشت آن فلاونوئید دارد.

خیار

خیار کالری چندانی ندارد و هر 100 گرم آن فقط 17 کیلو کالری دارد. موجب تناسب اندام شده و حذف مواد سمی و چربی ها را تسریع می کند. پوست خیار نیز مانند پوست سیب مقدار بالایی فیبر حل شدنی و پکتین دارد که موجب می شود شکم زودتر صاف شود.

سفیده‌ی تخم مرغ

تخم مرغ به طور طبیعی جلوی اشتها را می‌گیرد زیرا حاوی پروتئین و ریزمغذی‌هایی است که دیر هضم هستند و به این ترتیب باعث سیری می‌شوند. محققان دریافته‌اند خوردن تخم مرغ باعث تحریک سنتز گلوکز (قند) در روده می‌شود و این امر طول مدت سیری را بیشتر می‌کند.

قبل از این که در جمع دوستان و خانواده‌ی خود شام مفصلی میل کنید و کالری پشت کالری دریافت نمایید، یک عدد تخم مرغ را آب پز کرده و سفیده‌اش را میل کنید. این کار جلوی اشتهای شما را می‌گیرید و نمی‌گذارد به هوای بقیه، شام یا ناهار مفصلی بخورید. توجه داشته باشید فقط سفیده‌ی تخم مرغ را توصیه کردیم نه زرده‌ی آن‌را. زرده‌ی تخم مرغ سرشار از چربی و حاوی حدود 70 کالری است.

روغن دانه‌ی کاج

مصرف روغن دانه‌ی کاج، عملکرد هورمون‌هایی که مسئول مخابره‌ی پیام «سیری» به مغز هستند را تحریک می‌کند. به این ترتیب این روغن اشتها را کور می‌کند. این یافته نتیجه پژوهش محققان آمریکایی است که روی 18 زن چاق مطالعه کردند. بعد از نیم ساعت از مصرف روغن دانه‌ی کاج، یک سوم اشتها از بین می‌رود.
می‌توانید از این روغن برای از بین بردن اشتهای‌تان استفاده کنید اما توجه داشته باشید که دچار افراط نشوید زیرا 100 گرم از این روغن حاوی 673 کالری است.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.