خواص اعجاب انگیز سرکه بالزامیک

خرید ادکلن

خواص اعجاب انگیز سرک بالزامیک

سرکه ی بالزامیک چیست؟

سرکه ی بالزامیک بطور سنتی از آب انگور سفید تهیه می شود آب انگور باید پخته شده تا غلیظ شود درطی این فرآید شکر در آب انگور تیره  و کاراملیزه می شود و به همین دلیل رنگ سرکه ی بالزامیک تیره است. سپس سرکه تخمیر شده و در خمره های چوبی فرآیند رسیدن آن به آهستگی صورت می گیرد .حداقل زمان رسیدن این نوع سرکه 12 سال است برخی از انواع سرکه ی بالزامیک  تا 25 سال نیز سن دارند.

 

سرکه بالزامیک سه نوع دارد، نوعی که به شکل سنتی در بعضی شهرهای ایتالیا تهیه می شود، نوعی که به شکل صنعتی و تجاری تهیه می شود و نوع سوم که مخلوطی از این دو است.

فواید سرکه ی بالزامیک

 

بهبود فشارخون:

محققین دریافتند غذاهایی که مقادیر زیادی  آنتی اکسیدان  دارند نظیر سرکه ی بالزامیک  می تواند به بهبود فشارخون از طریق جلوگیری از تخریب سلولها کمک کنند.

تنظیم  مقدار قند خون:

سرکه ی بالزامیک  ممکن است  سبب بهبود حساسیت به انسولین  شود. این ماده دارای نمایه ی گلایسمی پائینی است و سبب افزایش ناگهانی قندخون نمی شود، اگرچه حاوی مقداری قند است وافراد دیابتی باید در مورد میزان مصرف آن احتیاط کنند.

 

تقویت سیستم ایمنی:

آنتی اکسیدانهای موجود در سرکه ی بالزامیک ، سلولهای تخریب شده را ترمیم کرده و به بهبود عملکرد سیستم ایمنی کمک می کنند. با مصرف مقادیر بیشتری آنتی اکسیدان  سیستم ایمنی شما ممکن است بتواند  سدهای دفاعی  مورد نیاز بدنتان را بهتر فراهم کند.

  کنترل وزن:

سرکه ی بالزامیک سبب کند شدن مراحل هضم غذا می شود و به جلوگیری از پرخوری کمک می کند. بدلیل وجود مواد قندی طبیعی موجود در آن شما می توانید  یک سس سالاد  بدون شکر از آن بسازید.

 

بیش از ۳ قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک در طول روز توصیه نمی شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.