5 خواص معجزه گر گلاب برای پوست

خرید ادکلن

خواص گلاب برای پوست بسیار زیاد است. قرن‌هاست که مردم این سرزمین برای مراقبت از پوست خود از گلاب استفاده می‌کنند. امروزه در تمام دنیا هم خواص گلاب برای پوست صورت مورد توجه پزشکان و متخصصان زیبایی و سلامت قرار گرفته است. گلاب به علت داشتن خاصیت نرم کنندگی، آرام‌بخشی و جوان‌سازی، در محصولات آرایشی و بهداشتی و همچنین به صورت مجزا مورد استفاده قرار می‌گیرد. گلاب برای انواع پوست مناسب است که شامل پوست‌های خیلی حساس هم می‌شود. از دیگر فواید گلاب می‌توان به قابلیت ضدعفونی کنندگی، درخشان کنندگی پوست و از بین بردن لک صورت اشاره کرد. در این مقاله 5 راه کاربردی برای استفاده از گلاب برای داشتن پوست درخشان، به شما معرفی می‌کنیم.

1-گلاب برای تونر پوستی

5 خواص معجزه گر گلاب برای پوست

استفاده از تونر صورت قدم بسیار مهمی است چراکه تونر، چربی، آلودگی و باقی‌مانده مواد آرایشی که پاک کننده آرایش پاک نکرده را از پوست تمیز می‌کند. از این رو تونر صورت در کنار پاک‌کنندگی، PH پوست را هم تنظیم می‌کند. گلاب خالص یک ماده طبیعی است که PH پوست را متعادل می‌کند و به اصطلاح «قابض» است و بعد از تمیز کردن باعث کوچک شدن منافذ پوست می‌شود. استفاده منظم از گلاب پوست را از چربی اضافه تولید شده پاک می‌کند و به جلوگیری از جوش سرسیاه، جوش سر سفید، آکنه، و جوش زیرپوستی کمک می‌کند.

پنبه را به گلاب خالص آغشته کرده و به صورت خود بمالید . این کار تقریبا 2 دقیقه زمان شما را می گیرد ، با انجام دو بار از این کار در طول روز ، می توانید صورتی شاداب داشته باشید.

2. گلاب برای آبرسانی پوست

5 خواص معجزه گر گلاب برای پوست

یک ترکیب معجزه گر برای آبرسانی صورت ، ماسک گلاب و عسل می باشد . عسل در ترکیب مواد دیگری مانند جوش شیرین می تواند یک ترکیب مناسب برای لایه برداری پوست صورت شما باشد. وجود آنزیم ها آنتی اکسیدان ها در عسل علاوه بر لایه برداری باعث تغذیه و آبرسانی پوست نیز می شوند. گلاب نیز با قرار گرفتن در منافذ و ایجاد هیدراتاسیون ملایم به پوست، باعث شادابی پوست شما می شود.

در ابتدا 3 قاشق غذاخوری گلاب را با 4 قاشق غذا خوری عسل ترکیب کنید سپس  آن ها را از صافی رد کنید و بر روی پوست خود بمالید و  15 دقیقه صبر کنید سپس صورت خود را آب سرد بشویید . توجه داشته باشد باید این کار را در هفته یک الی دو بار تکرار کنید تا شاهد تاثیرات آن باشید .

3. گلاب برای برنزه کردن پوست 

5 خواص معجزه گر گلاب برای پوست

یک قاشق غذاخوری ژل آلوورا به همراه یک قاشق غذاخوری گلاب ترکیب کنید و اجازه دهید ترکیب یکنواخت شود  سپس بر روی پوست خود بمالید و اجازه دهید که 20 دقیقه بر روی پوست شما بماند سپس با آب سرد بشویید . این کار باید در عفته 2 الی 4 بار تکرار شود.

4. گلاب به عنوان یک مرطوب کننده پوست

5 خواص معجزه گر گلاب برای پوست

فرقی نمی‌کند پوستی معمولی، حساس، چرب، مختلط و یا خشک داشته باشید. در هر صورت برای داشتن پوستی سالم و شاداب همواره به یک کرم مرطوب کننده با کیفیت نیاز دارید یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل بکر (جامد) یا تولید شده به روش پرس سرد را با ۳ قاشق غذاخوری گلاب مخلوط کنید. مقدار کمی از مخلوط را روی پوست خود ماساژ دهید. این مخلوط یکی از بهترین مرطوب کننده های طبیعی است. روغن نارگیل به هیدراته کردن پوست و حفاظت از سد دفاعی آن کمک می کند. گلاب نیز به پوست شما شادابی می بخشد. اگر پوست تان خیلی خشک است استفاده از این مخلوط، پوست را به سرعت هیدراته می کند. اما اگر پوست چربی دارید از مصرف روغن نارگیل خودداری کنید.

5. گلاب برای طراوت پوست

5 خواص معجزه گر گلاب برای پوست

اگر پوست حساسی دارید استفاده از این ماسک به عنوان یک تسکین دهنده موثر برای پوست به شما کمک زیادی می کند. خیار خاصیت خنک کنندگی قوی یی دارد و طراوت و شادابی را به پوست شما برمی‌گرداند. آب نیمی از یک خیار را بگیرید و آن را با ۲ قاشق غذاخوری عسل و ۱ قاشق غذاخوری گلاب مخلوط کنید. ماسک به دست آمده را روی صورت تان بگذارید و بعد از ۱۵ دقیقه آن را بشویید. این کار را یک یا دو بار در طول روز انجام دهید.

توجه داشته باشید با توجه به پر طرفدار بودن گلاب ، که می تواند راه حلی مناسب برای پوست های آسیب دیده باشد. اما اگر پس از مصرف گلاب علائمی مانند سوختگی ، التهاب ، قرمزی و سوزش پدیدار شد ، فورا یبه پزشک مراجعه نمایید. اگر شما نیز در موارد مختلف از گلاب استفاده کردید  نتایجی که گرفته اید را کامنت دهید تا افراد دیگر نیز بتوانند از تجربه ی شما استفاده کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.