خواص میوه های قرمز

خرید ادکلن

محصولات غذایی قرمزرنگ جزء بهترین مواد برای سلامتی هستند که مصرف آنها در طول سال توصیه می شود.
رنگ قرمز موجود در میوه ها و سبزیجات ماده ای به نام phytonutrient تولید می کند که خطر سرطان پروستات را کاهش میدهد، فشارخون را پایین می آورد، از رشد تومورها جلوگیری می کند، کلسترول بد را کاهش می دهد، رادیکال های آزاد مضر را از بین می برد و برای بافت مفاصل بسیار مفید است.
خواص میوه های قرمز
 سیب قرمز، منبع خوبی برای دریافت فیتوکمیکال ها (مواد شیمیایی گیاهی)، ویتامین C، ‌فیبر، ویتامین B و پتاسیم است.
گوجه فرنگی و هندوانه دارای لیکوپین هستند که یک ماده قوی ضد سرطان است. برای سلامت چشم و پروستات نیز بسیار مفید است. گفتنی است، میزان این ماده ضدسرطانی در گوجه ای که حرارت دیده باشد مثل سس ها و کچاپ ها افزایش پیدا می کند.
انار، منبع خوبی برای دریافت فیبر،‌ فولات، ویتامین C و ویتامین K است. این میوه مهم، آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمندی برای بدن فراهم می‌کند که کلسترول را از رگ‌های خونی دور نگه می‌دارند.
آب زغال اخته از عفونت های ادراری جلوگیری می کند، در افزایش کلسترول مفید خون و همچنین آنتی اکسیدان ها موثر است.
آلبالو دارای ملاتونین است که یک نوع آنتی اکسیدان می باشد. این ماده به حفظ الگوی طبیعی خواب انسان کمک می کند، از ضعف حافظه جلوگیری می کند، کاهش دهنده التهابات است، از سرطان و دیابت جلوگیری می کند.
انگور قرمز، یکی از بهترین انتخاب ها برای افرادی است که قصد کاهش کالری یا چربی مصرفی را دارند. این میوه، منبع خوبی برای دریافت ویتامینK، مس و بسیاری از ویتامین‌های گروه B است.
تمشک کاهنده التهاب، درد، سرطان، بیماری های قلبی، دیابت وحساسیت است. فلفل دلمه ای قرمز دارای ویتامین آ، ب ۶، بهبود دهنده خواب و روحیه است.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.