درمان جدید و فوری کودکان مبتلا به میگرن

خرید ادکلن

هر چند، میگرن اغلب ناتوان کننده است و می تواند با فعالیت های روزانه تداخل کند اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که نوعی درمان رادیولوژی کانونشنال که عموما برای درمان بزرگسالان استفاده می شود نیز ممکن است در درمان میگرن در کودکان موثر باشد.
سردرد یکی از رایج ترین دردهای سیستم عصبی مرکزی می باشد. گزارش شده که تقریبا نیمی از جمعیت بزرگسال جهان حداقل یک بار در سال گذشته دارای سردرد  میشوند.

درمان جدید و فوری کودکان مبتلا به میگرن
در ایالات متحده، در حال حاضر تخمین زده شده که حدود 12 درصد از افراد 12 سال به بالا دچار میگرن های مکرر میشوند.

میگرن همچنین می توانید اثرات جدی منفی بر روی کودکان داشته باشد، به عنوان مثال می تواند در رشد مغز در طی سالهای مدرسه تأثیر بگذارد. سردرد های شدید می تواند با عملکرد تحصیلی کودکان و زندگی شان تداخل داشته باشد،  مطالعات نشان می دهد که کودکان 5 تا 12 ساله مبتلا به میگرن به طور قابل توجهی  روزهای بیشتری از مدرسه را به دلیل سردرد، نسبت به کودکانی که دچار سایر اختلالات سردرد می‌شوند، از دست می‌دهند.
این روش درمانی شامل تجویز داروی بیهوشی به یک خوشه کوچک از اعصاب که تصور می‌شود به میگرن مرتبط است صورت می‌گیرد، این عصب در پشت بینی واقع شده است. در این حین، سوند انعطاف پذیر کوچکی داخل هر سوراخ بینی قرار داده می‌شود که باعث غیر فعال کردن انسداد SPG برای زمانی کوتاه از زمان میگیرد.

SPG ایمن، با کارکردی سریع و دارای مزایای طولانی مدت :


محققان از بین 310 کودک درمان  200 کودک بین سنین 7 تا 18 ساله در بیمارستان کودکان فونیکس را بین ماه های فوریه و نوامبر سال 2015 انجام دادند.
پزشکان توانستند با استفاده از اسپری لیدوکائین و ژل و روشها دیگر زمان رسیدن به بیهوشی را به حدود 10 دقیقه برسانند.

قبل از استفاده از درمان، دانشمندان سطح درد بیماران در یک مقیاس از 1 تا 10 اندازه گیری می‌کنند. پس از سطح درد کودکان مورد ارزیابی مجدد قرار می‌گیرد و سطح درد شان پس از کانونشنال، در همان مقیاس ثبت میشود. به طور کلی، متوسط ​​سطح درد دو درجه کاهش میابد، که، این آماری بسیار خوبی است.
بدین ترتیب با استفاده از SPG سیکل تکرار مداوم سردردها کاهش میابد و محققان می گویند که این درمان  بلافاصله پس از گذراندن دوره درمان کار می کند و برای ماه هاطول میکشد تا دوباره سردرد ها بازگردند.
دکتر رابین کی رئیس بخش رادیولوژی کانونشنال گروه تصویربرداری پزشکی بیمارستان کودکان فونیکس، می گوید:”این درمان، میتواند به صورت سرپایی توسط یک رادیولوژیست انجام شود و با خیال راحت میتواند میگرن یک کودک را به سرعت کاهش دهد، این روش نیاز به داروهایی که با عوارض جانبی جدی همراه است و درمان داخل وریدی که ممکن است نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشته باشد را کاهش میدهد و دیگر نیازی نیست که کودکان مدرسه شان را از دست بدهند و می توانند سریع درمان شوند.”
با این حال، SPG تنها برای کودکانی که به طور رسمی میگرن شدید شان تشخیص داده شده باشد و کسی که به روش های اولیه درمان پاسخ نمی دهند، استفاده میشود.

منبع : گروه سلامت بی جامه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.