راهنمای انتخاب شامپو

خرید ادکلن

اگرچه شامپو یک شوینده است و تاثیری در تغذیه ، بازیابی و یا تغییر بافت مو ها ندارد ، توجه به انتخاب نوع مناسبی که با پوست سر ( معمولی ، خشک ، دارای شوره سر و … ) و مو های شما ( چرب ، حساس ، رنگ شده و .. ) سازگار باشد نیز خالی از اهمیت نیست. شامپویی خوب و مناسب است که علاوه بر پاک کنندگی ، تثبیت کننده و نرم کننده نیز باشد. یک شامپو باید بتواند به طور طبیعی مو ها را زیباتر نشان دهد و هم سلامت آن را حفظ کند زیرا زیبایی موها فقط به آرایش بستگی ندارد(!) در مقاله پیش رو می خواهیم راهنمای انتخاب شامپو مناسب را توضیح دهیم.

راهنمای انتخاب شامپو

برخی از نکات مهم در استفاده از شامپو :

  • هنگام شستشوی مو با شامپو با فشار این کار را انجام ندهید.
  • هرگز ۲ بار مو ها را شامپو نکنید با این کار تنها به خشک شدن سر کمک می کنید. اما باید به طور کامل آبکشی را انجام دهید.
  • شامپو های دارای سولفات لاوریل سدیم یا ” sls ” و نیز شامپو هایی با PEG ایجاد حساسیت پوستی می نمایند.

اگر شما جز آن دسته از افراد هستید که دچار برخی از مشکلات سر و مو مانند شوره سر ، الکتریسیته مو ها ، تحریک پذیری پوست سر و خشکی و شکنندگی مو می باشید باید شامپویی را انتخاب نمایید که علاوه بر پاک کنندگی به رفع مشکلات شما نیز کمک کند. مثلا افرادی با شوره سر شامپوی ضد شوره ۱ تا ۲ بار در هفته و بعد از آن هر ۱۵ روز یکبار ، افرادی با الکتریسیته به شامپو های آب کشی و افرادی با مو ها و پوست حساس از شامپو های ملایم استفاده نمایند. گاهی نیز برای رفع خشکی لازم است تا نرم کنندهپس از شامپو زدن را به کار برد.

راهنمای انتخاب شامپو

مو های چرب یا نرم و لخت :

شامپویی با خاصیت حجم دهندگی به مو ها از بهترین انتخاب ها می باشد. شامپوی مخصوص موی پرب با براق و درخشان نمودن مو و کاهش چربی اضافی پوست بسیار مناسب است. شامپو هایی که مرطوب کنندگی بالا یا نرم کنندگی دارند گزینه مناسبی نخواهند بود. بهتر است آب مورد استفاده در شستشو نیز ولرم یا سرد باشد ، زیرا آب داغ خشکی بیش از حد پوست را نتیجه می دهد. تحریک کردن پوست با ماساژ و برس زدن های محکم برای مو های چرب مضر می باشد.

مو های خشک و ضخیم :

بهترین شامپویی که به افرادی با چنین جنس مو و پوست سر توصیه می شود ، شامپو های کرم مانند است. این شامپو ها موجب نرم و شفاف شدن و خوش حالتی مو می شوند. البته در کنار آن باید از شستشوی زیاد و حرارت دادن مو خودداری نمود.

مو های معمولی :

شامپو هایی مناسب این گونه مو هستند که با فرمول مضاعف ساخته شدند یعنی مواد شوینده کمتری دارند تا بتوانند رطوبت مورد نیاز مو را حفظ کنند. استفاده از شامپو های حاوی نرم کننده نیز با حفظ در برابر عوامل زیست محیطی گزینه خوبی است.

مو های مجعد :

شامپو های نرم کننده و پروتئینه را باید استفاده نمود.

برای حفظ بافت و ریشه مو های رنگ یا هایلایت شده از شامپو های مخصوص آن باید استفاده نمود.

گردآورنده : سلامت مو با بی جامه

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.